2018-02-05, 22:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra_sun
Menas det då att det är värdet man ska ha vid ny injektion eller är det medelvärdet man syftar på?
Dalvärde.
Citera
2018-02-05, 22:29
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Menas det då att det är värdet man ska ha vid ny injektion eller är det medelvärdet man syftar på?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Dalvärde.

Jag tar alltid proverna på morgonen samma dag som jag tar ny injektion, min androlog ser exakt när jag tagit proverna och injektionen.
Jag har använt Nebido i många år, jag har sex veckors intervall.
Senast redigerad av trottwell 2018-02-05 kl. 22:31.
Citera
2018-02-08, 20:33
Medlem
Citat:
Går det att trycka ner värdet inför provtagning när man är på trt?

Någon som vet om det går och i så fall hur?
Citera
2018-02-08, 20:41
Medlem
Påverkas sömnen negativt av nebido? Tänker ifall man har en konstant nivå av testosteron kanske det gör en pigg eller uppåt på natten, jämfört med ex gel som färsvunnit ur blodet på natten? Finns det nån studie som beskriver det?
Tacksam för svar.
Citera
2018-02-11, 09:25
Medlem
Jag självmedicinerar (TRT) jag kör 75mg testo cyp var tredje dag (subq) samt 1mg arimidex och 500ui HCG.

Nu har jag läst ju tätare injektioner, desto jämnare nivåer. Så vad tror ni om att köra 25mg testo varje dag subq? Arimidexen och hcg tänkte jag fortsätta köra var tredje dag.
Vad tror ni?
Citera
2018-02-11, 09:39
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Jag självmedicinerar (TRT) jag kör 75mg testo cyp var tredje dag (subq) samt 1mg arimidex och 500ui HCG.

Nu har jag läst ju tätare injektioner, desto jämnare nivåer. Så vad tror ni om att köra 25mg testo varje dag subq? Arimidexen och hcg tänkte jag fortsätta köra var tredje dag.
Vad tror ni?
Ditt östrogen måste ju nästan vara nollat med den höga dosen arimidex?

Du kan ju alltid mixa lite med olika stickintervall, men tvivlar på att det blir någon större skillnad i mående för dig om du sticker varje dag.

Hur fungerar det för dig att sticka subq jämfört med IM? Märker du någon skillnad?
Citera
2018-02-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco

Du kan ju alltid mixa lite med olika stickintervall, men tvivlar på att det blir någon större skillnad i mående för dig om du sticker varje dag.

Hur fungerar det för dig att sticka subq jämfört med IM? Märker du någon skillnad?

Ja jag vet att arimidex dosen är hög, jag kurade förut och jag låg på typ 500mg testo i veckan och hade omöjligt att bli av med vattnet trots mycket arimidex. Men du har rätt, jag ska ändå halvera dosen nu när det handlar om TRT. Jag har endast kört i 3,5 veckor så det är lite för tidigt att uttala mig men jag tycker det är betydligt skönare med subq stick än IM.

Dock är det lite mer meck att få ner oljan i insulinpumparna, och det blir i regel alltid en liten luftbubbla kvar, dock ser jag ingen större fara med det.

Jag kommer sticka iväg en vecka på semester, kommer inte kunna ta något då, tror du man ska skippa ta något eller ska jag typ köra 150mg i engångsdos och sedan köra som vanligt när jag kommer hem?
Citera
2018-02-11, 10:23
Medlem
Citat:
Går det att trycka ner värdet inför provtagning när man är på trt?

Anledningen till att jag frågar är för att min läkare vill ge mig injektionerna med längre intervall efter att han konsulterat en edokrinolog dom sagt att han inte ska gå efter mitt mående utan enbart efter värdet som då inte får överstiga 12. Enligt vad jag hittar ska värdet ligga runt 17 för ny injektion.

Intresserad av samma fråga, dock siktar min läkare på att jag ska hamna runt 25. Finns det stor risk att man överstiger detta med sex veckors intervaller?
Citera
2018-02-11, 12:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Vad tror ni?
Det finns dom som mår bättre med en injektion varje dag istället för var tredje dag men det är en relativt liten grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Förmodligen ja.

Citat:
Rent allmänt så är subkutant långsammare än intramuskulärt, bla peakar testosteronet mycket lägre och det tar även "lång" tid för att nå steady state, det är individuellt vilket som fungerar bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av seriatim
Intresserad av samma fråga, dock siktar min läkare på att jag ska hamna runt 25. Finns det stor risk att man överstiger detta med sex veckors intervaller?
Med nebido är det allt mellan 4-18 veckors intervall som behövs för att nå ett bra dalvärde men chansen är god att nå 25 med 6 veckors intervall.
Citera
2018-02-11, 13:42
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ja jag vet att arimidex dosen är hög, jag kurade förut och jag låg på typ 500mg testo i veckan och hade omöjligt att bli av med vattnet trots mycket arimidex. Men du har rätt, jag ska ändå halvera dosen nu när det handlar om TRT. Jag har endast kört i 3,5 veckor så det är lite för tidigt att uttala mig men jag tycker det är betydligt skönare med subq stick än IM.

Dock är det lite mer meck att få ner oljan i insulinpumparna, och det blir i regel alltid en liten luftbubbla kvar, dock ser jag ingen större fara med det.

Jag kommer sticka iväg en vecka på semester, kommer inte kunna ta något då, tror du man ska skippa ta något eller ska jag typ köra 150mg i engångsdos och sedan köra som vanligt när jag kommer hem?

Du ska självklart sticka dig med 150 mg precis innan du drar.
Sen finns det ingen anledning att sticka sig varje dag so du undrade över när det kommer till Testo c
Citera
2018-02-12, 08:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ja jag vet att arimidex dosen är hög, jag kurade förut och jag låg på typ 500mg testo i veckan och hade omöjligt att bli av med vattnet trots mycket arimidex. Men du har rätt, jag ska ändå halvera dosen nu när det handlar om TRT.

Tagit prover på östradiolvärdet? Jag får inte ner mitt östro till referens trots 1mg Arimidex ed, måste köra Letro.
Citera
2018-02-12, 20:20
Medlem
Lite tänk ang.dalvärde.har labbat lite och tror att halveringstiden på 21 dgr +- 6 är boven till mycket.
4ml / 8v dalvärde 10-11.
1ml /2v dalvärde 35 detta är samma dos på 8v.
0,8ml/ 2v dalvärde 29.
1mi /3v dalvärde 25. är den dos jag kör nu och är nöjd med observera att det blir 12v per ampull/flaska att jämföra med dalvärde 10-11 på 8v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in