Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 23:09
  #5125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Är det värt att vara på laglig TRT om ens naturliga testoproduktion bara är runt runt 13-15 nmol som bäst?
Ålder 30-35

Har du symtom? Man kan inte bara kolla på siffror även om dom är ganska låga kan det va tillräckligt om du mår bra och inte har problem som tyder på brist vet du va ditt fria och bioaktiva ligger på?
Citera
2018-08-23, 08:55
  #5126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobalding
Har du symtom? Man kan inte bara kolla på siffror även om dom är ganska låga kan det va tillräckligt om du mår bra och inte har problem som tyder på brist vet du va ditt fria och bioaktiva ligger på?

Hade vissa symptom svårt att veta om de berodde på lågt test eller depression, typ mindre energi, sämre libido, hjärdimma, hade också högt prolaktin så fick nån medicin mot det då gick testo upp till 13-14 som mest.

Men har även underliggande kroniska sömnstörningar, tror det skapar sämre förutsättningar för testosteronproduktionen, jag verkar ligga åt sekundär hypogonadism, då LH värden alltid var under 3,5.

Har inte tagit nån tostrex på ca 5 veckor, har ont i nötterna vilket jag hade hela tiden när jag tog det väldigt jobbigt, sen fick jag nog problem med upptaget skiten torkar långsamt också.

Ska lämna blodprov nästa vecka, hur lång tid tar det för kroppen att återhämta sig utan PCT preparat är det möjligt? Kanske måste börja igen, men fråga om HCG som tillägg.
Det gör väl att bollarna håller sig vid liv och inte ömmar, det är vad jag hoppas på isåfall.
Citera
2018-08-23, 08:56
  #5127
Medlem
Många väldigt kunniga här på forumet, har frågor som jag funderat på. Som många andra har jag en oförstående läkare.
Går på TRT men får bara upp mitt testo precis över gränsvärdena. 13 nmol

Jag funderar på om det beror på mitt höga östradiol som ligger på 200.
Skulle vilja sänka det till c:a hälften.

Jag har ingen egenproduktion trots att jag bara ligger på 13 nmol. Kan det bero på att mitt höga östrodiol sänker LH??

Om jag skulle sänka mit östradiol till hälften, hur mycket skulle det påverka mitt sbhg tror ni. Skulle jag få ner det till hälften skulle jag dubbla mängden fritt testo och förmodligen skulle testovärdet öka också.

Läst på amerikanska sidor och funderar på att testa mitt progesteron. Men det finns inget undre gränsvärde för män??

Har problem med sviktande erektion, dålig muskelutvecklkng, kvinnlig fettfördelning ( kalipermätning) dålig sömnkvalitet.
Citera
2018-08-26, 01:05
  #5128
Medlem
Tja jag går på nebido mår lite bättre den.
Men långt ifrån bra.
Nu vill dom koll Nebido prov var 4vecka.
Jag vill Inte att dom ska veta att jag preppar.

Vet någon vilka preparat jag kan köra?
Citera
2018-08-26, 11:47
  #5129
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insane-clown
Tja jag går på nebido mår lite bättre den.
Men långt ifrån bra.
Nu vill dom koll Nebido prov var 4vecka.
Jag vill Inte att dom ska veta att jag preppar.

Vet någon vilka preparat jag kan köra?
Finns ganska mycket om detta så jag vill inte uttala mig tvärsäkert om det. Men testo P kan du ju köra så att din testosteron nivå inte är kraftigt förhöjd om du slutar en liten tid innan.
Citera
2018-08-26, 12:39
  #5130
Medlem
isnisns avatar
Har äntligen fått Nebido ordinerat. Kommer sätta Nebidon själv här hemma i samråd med läkaren, eller snarare läkaren som ville jag skulle sätta nebidon själv .
Tänkte jag skulle dela upp injektionerna, men vet inte vad som är optimalt för att få en så jämn nivå som möjligt. Har 6-veckors intervaller.
Citera
2018-08-26, 12:53
  #5131
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Har äntligen fått Nebido ordinerat. Kommer sätta Nebidon själv här hemma i samråd med läkaren, eller snarare läkaren som ville jag skulle sätta nebidon själv .
Tänkte jag skulle dela upp injektionerna, men vet inte vad som är optimalt för att få en så jämn nivå som möjligt. Har 6-veckors intervaller.
Jag har sett lite inlägg från dig här, men det blir ju tyvärr utspritt bland alla andra användares inlägg haha.
Det vore schysst om du kunde tänka dig att sammanfatta din "resa" till att få nebido. Ditt värde innan och läkarkontakten t.e.x.
Jag vore väldigt intresserad av det i alla fall!
Citera
2018-08-26, 13:48
  #5132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Har äntligen fått Nebido ordinerat. Kommer sätta Nebidon själv här hemma i samråd med läkaren, eller snarare läkaren som ville jag skulle sätta nebidon själv .
Tänkte jag skulle dela upp injektionerna, men vet inte vad som är optimalt för att få en så jämn nivå som möjligt. Har 6-veckors intervaller.

Grattis, om du kan svara hur påverkar nebido östradiolet jämfört med exempelvis gel?
Och kan man få hcg samtidigt som nebido för att nötterna inte ska förtvina?
Citera
2018-08-26, 16:32
  #5133
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag har sett lite inlägg från dig här, men det blir ju tyvärr utspritt bland alla andra användares inlägg haha.
Det vore schysst om du kunde tänka dig att sammanfatta din "resa" till att få nebido. Ditt värde innan och läkarkontakten t.e.x.
Jag vore väldigt intresserad av det i alla fall!

Haha jo det blir ju lätt så

Kan göra en sammanfattning lite senare ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Grattis, om du kan svara hur påverkar nebido östradiolet jämfört med exempelvis gel?
Och kan man få hcg samtidigt som nebido för att nötterna inte ska förtvina?

Det vet jag ej hur det påverkar. Har haft gel sedan i mars och precis fått Nebido . Kan inte svara på hcg heller tyvärr.
Citera
2018-08-26, 16:40
  #5134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Haha jo det blir ju lätt så

Kan göra en sammanfattning lite senare ikväll.



Det vet jag ej hur det påverkar. Har haft gel sedan i mars och precis fått Nebido . Kan inte svara på hcg heller tyvärr.


Okej tack för svar, antar att det är lättare att bygga muskler på nebido då man har högt testosteronvärde 24/7 jämfört med gel där också upptaget kan vara kasst o inkonsekvent, uppdatera gärna hur du upplever behandlingen framledes.
Citera
2018-08-26, 19:01
  #5135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Finns ganska mycket om detta så jag vill inte uttala mig tvärsäkert om det. Men testo P kan du ju köra så att din testosteron nivå inte är kraftigt förhöjd om du slutar en liten tid innan.

Hur lång tid innan måste jag sluta med testo p innan blodprovet?
Citera
2018-08-27, 14:05
  #5136
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insane-clown
Hur lång tid innan måste jag sluta med testo p innan blodprovet?

Jag slutade 6 dagar innan blodprov och fick 24nmol/L.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback