2014-02-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Jadu, när jag suttit och läst timtals på nätet så kan det finnas alla möjliga orsaker till hypo och ibland så finns det ingen orsak utan det bara blev så. Jag upplever det som en skrämnande tid då jag inte har någon koll på vad som kan tänkas vara farligt för en, i livsmedel, i teknikväg o.s.v plus att vi har en TRT vård med skygglappar på, fast som ovan säger så finns det ju läkare som vet att bättre metoder finns, fast dom inte får ge p.g.a högre makter.

Jag efterlyser en mer flexibel TRT vård i Sverige, med fler estrar att välja på, AI och HCG borde också ges utan problem. Fan, det handlar om människors liv, testo, vårat livselixir.

Drömma får man ju. Annars är ju den svarta marknaden ett alternativ.
Men att ta den vägen visar på hur sjuk svensk sjukvård är.

Tråkigt att höra om ditt misstag, är huvudet dumt får kroppen och knoppen lida. Hoppas du får må bättre

Mvh BB

Håller helt med dig.
Det behövs variation mer än nebidio. Och hCG,proviron och AI's får gärna kika in också.
De handlar trots allt om människors välmående, testosteronbrist är en folksjukdom som jag hoppas fler läkare intresserar sig i inom snar framtid, lite som det ser ut i USA.
Citera
2014-02-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Undrar om det sitter androloger och endokrinologer och läser denna tråd och tänker "Fan, vad rätt dom har, något måste göras, men hur"

Knappast, och gör dem det så sitter dem och råflabbar åt oss dumma steroidjunkies för vi vet fan inte vad vi snackar om och deras sanning är den enda och deras forskning är den enda även fast den är gjord när Beatles var stora, så länge den är svensk...

Tog i lite för hårt där kanske men jag har med egna öron hört 3 endokrinologer säga att "man inte ska läsa vad som står på internet för det är bara en massa skit"
Citera
2014-02-23, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Håller helt med dig.
Det behövs variation mer än nebidio. Och hCG,proviron och AI's får gärna kika in också.
De handlar trots allt om människors välmående, testosteronbrist är en folksjukdom som jag hoppas fler läkare intresserar sig i inom snar framtid, lite som det ser ut i USA.

Ja, en USA inritktad behandling med flexibilitet. Där patienten får välja själv vilken ester, vill du ha hcg, tror du att du kommer behöva AI? etc etc

Väntar på min 5:e injekt om 16-17 dagar nu. Och mår ungefär som innan starten, dock ökad kroppsbehåring och minskad bukfetma. Känns bara som "är det allt?" Men får glatt vänta tills året gått, är det likadant då, så skulle jag och min endo samtala om Testoviron, eftersom då har inte Nebido gjort det den skulle göra. Att man mår bra, minskad trötthet, orka mera på gymmet t.e.x, inte få mjölksyra i axlarna av att stå och diska o.s.v. Men det återstår att se som sagt :/

Ökad hårighet och bukfetma i all ära, det är inte det som är prio 1 hos mig.

Så mer flexibilitet hade inte skadat, speciellt när man läser på amerikanska bräden och läser om vad dom får välja emellan utan mothugg, blir dock informerade om riskerna om man väljer en viss behandlingsform o.s.v . Så blir man smått avundsjuk :/

Mvh BB
Citera
2014-02-23, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Knappast, och gör dem det så sitter dem och råflabbar åt oss dumma steroidjunkies för vi vet fan inte vad vi snackar om och deras sanning är den enda och deras forskning är den enda även fast den är gjord när Beatles var stora, så länge den är svensk...

Tog i lite för hårt där kanske men jag har med egna öron hört 3 endokrinologer säga att "man inte ska läsa vad som står på internet för det är bara en massa skit"

Så dom 3 små grisarna du hört säga att man inte ska läsa allt skit som finns på nätet, hmm, alltså är forskning och framsteg, studier, USA`s framgångar inom TRT området . Det är alltså skit då det finns tillgängligt på nätet, så enligt den filosofin så ska sådant skrivas ut på papper för att inte vara "skit"
Ja, jösses. Mycket får man höra.

Finns klart mycket skit, men inom området TRT och NEBIDO finns det nog mer sanningar.

Mvh BB
Citera
2014-02-23, 21:55
Medlem
vasaduellers avatar
Vilken trevlig respons! Tack speciellt till Neo för länken.

Jag skall studera vidare, och försöka få en så klar bild som möjligt över vilka instanser som är de "rätta" för att ta upp denna typ av ärenden. Låta tankarna mogna några veckor, och samla så mycket info som möjligt.

Det vore givetvis fantastiskt om iden fick leva kvar och växa/utvecklas bland alla likasinnade här på forumet. Kanske kan vi bygga momentum tillsammans. Vi har lika stor rätt att må bra som alla andra i samhället!!
Citera
2014-02-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
http://www.tlv.se/beslut/sok/beslut-lakemedel/

Jag hittar ingen av de 47 (sic!) läkemedel med testosteron som aktiv substans på sidan. Kan det vara så att TLV bara redovisar beslut som har med subventionering att göra, inte avregistrering?

Ska leta vidare när jag har tid och se om man kan få en förklaring till alla avregistreringar. Annars får man kontakta Läkemedelsverket, kanske.

/AQ
Citera
2014-02-23, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Vilken trevlig respons! Tack speciellt till Neo för länken.

Jag skall studera vidare, och försöka få en så klar bild som möjligt över vilka instanser som är de "rätta" för att ta upp denna typ av ärenden. Låta tankarna mogna några veckor, och samla så mycket info som möjligt.

Det vore givetvis fantastiskt om iden fick leva kvar och växa/utvecklas bland alla likasinnade här på forumet. Kanske kan vi bygga momentum tillsammans. Vi har lika stor rätt att må bra som alla andra i samhället!!

Helt klart! Jag är med

God natt BB
Citera
2014-02-23, 22:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag kliver med största sannolikhet av Nebidot nu, sparar det jag får utskrivet tills det är dags att lägga sig på cruise minst 6-12 månader. Fortsättningsvis tänker jag fortsätta med enbart Galenika (Testo E).

Mitt HB ligger kring 190 strecket, tar Trombyl lägsta dosen 3 dagar i veckan, jag lämnar även blod var 12 vecka. Mitt höga hb-värde gör att jag kliver av det. Jag vet inte om jag ska ta upp diskussionen om Testoviron med min läkare, jag använder Galenika vilket är samma ester som TV. Känns onödigt.

/ Leif
Citera
2014-02-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag kliver med största sannolikhet av Nebidot nu, sparar det jag får utskrivet tills det är dags att lägga sig på cruise minst 6-12 månader. Fortsättningsvis tänker jag fortsätta med enbart Galenika (Testo E).

Mitt HB ligger kring 190 strecket, tar Trombyl lägsta dosen 3 dagar i veckan, jag lämnar även blod var 12 vecka. Mitt höga hb-värde gör att jag kliver av det. Jag vet inte om jag ska ta upp diskussionen om Testoviron med min läkare, jag använder Galenika vilket är samma ester som TV. Känns onödigt.

/ Leif

Det gör du rätt i. Fyfan för att råka ut för en propp eller annat.

/AQ
Citera
2014-02-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

/ Leif

Rätt tänkt! Hälsan först...... sen muskler , Hu e dina andra värden, EVF (0,56?) blodfetter och BT?
Har själv sen någon vecka gått av Nebido, då jag för första gången lyckas krossa en ampull i handen, o eftersom min läkare inte vet att jag tar dom själv vill jag inte ringa o tigga om en ny

Så kör för tillfället 125mg test e e5/d subq, men snart kommer paket o det blir TRT-BLAST
Citera
2014-02-23, 22:53
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquino
Det gör du rätt i. Fyfan för att råka ut för en propp eller annat.

/AQ

Ja för min del funkar det inte så bra att kombinera dessa två estrar. Får bli TRT/cruise på Nebido någon gång i framtiden. Jag ska iaf fundera över mitt beslut.

/ Leif
Citera
2014-02-23, 23:03
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Rätt tänkt! Hälsan först...... sen muskler , Hu e dina andra värden, EVF (0,56?) blodfetter och BT?
Har själv sen någon vecka gått av Nebido, då jag för första gången lyckas krossa en ampull i handen, o eftersom min läkare inte vet att jag tar dom själv vill jag inte ringa o tigga om en ny

Så kör för tillfället 125mg test e e5/d subq, men snart kommer paket o det blir TRT-BLAST

Du missförstod mig, muskler först, TRT senare. Alla andra värden är tipp topp, inga problem med blodtryck, det är enbart HB som bråkar. Man knäcker en ampull med handduk eller en servett, inte enbart med handen.

Jag kommer variera dosen på Galenika beroende på vilken fas jag ligger i med träningen. Just nu är det högt tryck så det blir 700mg ew från nästa vecka och ca 16 veckor framöver, kommer även lägga till 2-3 andra preparat under den här perioden. Som lägsta dos lägger jag mig kring 250mg e7d-e10d enbart Galenika.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in