Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-30, 07:56
Medlem
problemchilds avatar
På senaste tiden har jag fått för mig att stoppa in en kniv genom huvudet men är det över huvudtaget möjligt, kommer man så långt eller stannar man upp och börjar böla mitt i ansatsen? Innan har jag alltid tänkt på självmord med pistol men aldrig listat ut hur jag skulle få tag på en sådan dock så brukar jag ofta göra gester med händerna där jag formar en pistol med händerna och låtsas trycka av mot örat eller i munnen (http://us.123rf.com/400wm/400/400/PI...ing-a-gun.jpg).

Har en del komplex om att det inte får misslyckas och just därför jag frågar.
Citera
2011-03-30, 08:01
Medlem
Det mest orimliga vore att trycka in en kniv såpass långt att din hjärna tar fatalt med skada, eventuellt lär du tappa medvetandet halvvägs under processen för att sedermera vakna upp till årets värsta huvudvärk.
Citera
2011-03-30, 08:03
Medlem
problemchilds avatar
Jo det låter vettigt :/. Hur kan jag vara så korkad nog att tänka på detta viset
Citera
2011-03-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av problemchild
Jo det låter vettigt :/. Hur kan jag vara så korkad nog att tänka på detta viset
Det kan vara nyttigt att älta inom dessa tankar, med betoning på kan.
Självmord med skjutvapen torde vara extremt obehagligt, inte minst för dig. Gör istället slut på dagarna, som du brukar eller med hjälp av annat, och filosofera vidare.

Nog kommer du till insikt, snart.
Citera
2011-03-30, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av problemchild
Hur kan jag vara så korkad nog att tänka på detta viset
för att du har problem
Citera
2011-03-30, 13:06
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag skulle också vill begå självmord med en kniv, dock så är min smärtgräns för låg. Det gäller att träna upp den, tills du en dag är redo. Jag hade skurit upp handlederna, eftersom du aldrig kommer att klara av att stoppa kniven genom huvudet. Både fysiskt och psykiskt så kommer det att låsa sig för dig.

Annars så kan du köra på hängning, vilket garanterat dödar dig. Fast vad är det för mening att dö om det inte blir något blod? Ska man avsluta sitt liv, så kan man lika väl göra det blodigt!

MannenBakomDig
Citera
2011-03-30, 22:02
Medlem
Skulle man inte kunna bygga någon sorts maskin som kör in kniven i ditt huvud? För min del känns det för meningslöst att klura ut en sådan mekanism, men varsågod.
Förresten så skulle kanske den framtida dig uppfatta det som egoistiskt av dig att döda honom.
Citera
2011-03-30, 22:07
Medlem
Snorpappers avatar
Jag funderar ofta på att hugga mig i sidan av halsen, men undrar precis som TS om det är "möjligt". Hur stor risk/chans är det att man dör om man hugger en feting i halsen? Förutsatt att ingen hittar en inom låt säg 3-4 dagar.
Citera
2011-04-01, 08:18
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorpapper
Jag funderar ofta på att hugga mig i sidan av halsen, men undrar precis som TS om det är "möjligt". Hur stor risk/chans är det att man dör om man hugger en feting i halsen? Förutsatt att ingen hittar en inom låt säg 3-4 dagar.

Sätter du kniven mitt på halsen och håller den vågrätt och sedan trycker rakt in allt vad du pallar så är det garanterat 100% chans att du dör. Tar inte många minuter innan dina lungor fylls med blod och du kvävs tills döds utan att kunna göra någonting åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in