2011-03-29, 15:07
Medlem
Det hela började med att för några dagar sen när jag satt och lirade SC2 så skulle jag tabba ner och byta låt så kom det upp en liten skylt nere i högra hörnet att filen CHDSK (tror jag att den heter) var "sönder" och att den behövdes repareras genom att starta om datorn så skulle hela reparationen starta.

Så då när jag skulle lägga mig startade jag om datorn och så började den fixa allting, så somnade jag.
När jag väl vaknade så var skärmen helt svart men jag såg bara muspekaren (alltså jag var på login-screenen där jag ska skriva in mitt lösen), jag började klicka men det hände inget, så jag gjorde ctrl alt delete, men inget hände.

Jag startade om datorn, det såg bra ut, allting laddade som vanligt.
Men när jag väl kom till login-screenen så blev det samma sak igen, svart och jag kunde röra runt muspekaren...

Jag har testat att byta skärm och starta datorn, samma sak.
Jag har testat alla felsäkra lägen, men det blir alltid svart med muspekaren där.

INGEN ANING OM VAD JAG SKA GÖRA, någon som har haft samma problem och löst det eller någon som bara vet hur jag ska göra?

mvh
Citera
2011-03-29, 15:10
Medlem
Prova felsäkert läge, funkar det inte heller där så reparera din windowsinstallation med en windowsskiva.
Citera
2011-03-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Prova felsäkert läge, funkar det inte heller där så reparera din windowsinstallation med en windowsskiva.

Jag har nu testat med windowsinstallation skivan och alla felsäkra lägen, fortfarande samma jävla svarta bild med bara muspekaren..
Citera
2011-03-29, 15:52
Medlem
Kan NÅGON bara göra en reply, behöver verkligen hjälp med det här.. Får det inte att funka på något sätt.
Citera
2011-03-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biffsteken
Jag har nu testat med windowsinstallation skivan och alla felsäkra lägen, fortfarande samma jävla svarta bild med bara muspekaren..

Har du verkligen reparerat installationen med windowsskivan? Om du är säker på att du gjort det, formatera om och installera om windows.

Vill du spara dina filer kan du komma åt dom genom att fixa en Ubuntu Live CD/USB-Sticka, googla.
Citera
2011-03-29, 16:08
Medlem
Citat:
Har du verkligen reparerat installationen med windowsskivan? Om du är säker på att du gjort det, formatera om och installera om windows.

Vill du spara dina filer kan du komma åt dom genom att fixa en Ubuntu Live CD/USB-Sticka, googla.

Problemet är att när jag stoppar i skivan, startar datorn osv. så blir det svart och sen bara muspekaren.
Citera
2011-03-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biffsteken
Problemet är att när jag stoppar i skivan, startar datorn osv. så blir det svart och sen bara muspekaren.

Okej, starta datorn, gå in i bios genom att trycka på DEL/F1/F12/F10 eller något (olika beroende på vem som gjort moderkortet), direkt efter uppstart, leta upp Boot options och boot devices, gör så att första prio på bootningen är CD/DVD, glöm inte hårddisken som andra prio.

Starta om datorn.

På vissa bios brukar de finnas en snabbknapp för bootmeny, så att du trycker typ F9 direkt vid uppstart och väljer CD/DVD, så slipper du grejja i bios.
Citera
2011-03-29, 16:57
Medlem
Citat:
Okej, starta datorn, gå in i bios genom att trycka på DEL/F1/F12/F10 eller något (olika beroende på vem som gjort moderkortet), direkt efter uppstart, leta upp Boot options och boot devices, gör så att första prio på bootningen är CD/DVD, glöm inte hårddisken som andra prio.

Starta om datorn.

På vissa bios brukar de finnas en snabbknapp för bootmeny, så att du trycker typ F9 direkt vid uppstart och väljer CD/DVD, så slipper du grejja i bios.

Okej, ska testa det här imorgon! Ska jobba nu, hör av mig imorgon på PM.
Citera
2011-03-30, 19:54
Medlem
927s avatar
kanske disken som är paj men kolla så fläkten till grafikkort funkar.
har du separat grafikkort? grafikkort på moderkortet? isf kan man ju testa det senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in