2011-03-29, 14:01
Bannlyst
Tjena

Har ett småroligt projekt vid sidan om ett skolprojekt som jag är intresserad av och skojjade med läraren om, han trodde inte att jag klarar det men jag sa att jag ska ge det ett försök.

Så jag tänkte kolla med er här på flashback om ni har någon koll på det som jag vill komma fram till

Det är såhär att jag jobbar med linux servrar och vi ska sätta upp 2 st, jag och en kamrat satte upp en med DHCP, NAT och DNS, sedan satte jag upp en med samba filsytem som är domänkontrollant och allt funkar som det ska förutom att jag måste skaffa en klient utanför domänen, men det gör jag på virtualbox till nästa lektion.
Nu till frågan, vet någon något sätt att köra ett script när någon ansluter till domänkontrollanten? När jag försöker komma åt domänen med en dator som redan är inne i en annan domän så ploppar det upp rader i terminalen, minns inte riktigt vad det står men i stil med att någon försöker komma åt domänen men att det inte går(addresser och namn är med).

Det är då inte logon script för det körs på klientdatorn.

Jag använder Ubuntu 10.10(när vi installerade servern så fick vi errors osv med flera olika images, så vi kör med vanlig ubuntu)

EDIT: scriptet ska köras på domänkontrollanten då, inte klientdatorn.
Senast redigerad av k1mpman 2011-03-29 kl. 14:03.
Citera
2011-03-29, 23:53
Medlem
Ansluter via SSH eller när någon connectar till sambanätverket? Hursom får du nog kolla i respektive program om dem har någon funktion som kan köra script/kommandon vid en händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in