Hur går man vidare när man fått avslag på en begäran om sekretessmarkering i folkbokföringsregistret?
I korthet: jag var god man för en person som trasslade till det för både sig själv och mig.
Skatteverkets sekretessavd.bollade först runt ärendet i ett år mellan olika handläggare, Keso Ceesay, Klas Nilsson,Caroline Da Costa..osv.
8 läkarintyg,1 rättsläkarintyg och 9 polisanmälda attentat,överfall mm. viftas bort.
Man har f.ö. samma fiffiga system som Försäkringskassan med sina "förtroendeläkare": dvs: sjuka personer friskförklaras utan att "förtroendeläkaren" vare sig undersöker eller ens träffar patienten..
Skatteverkets sekretessavd. har en "förtoendepolis" Olle Pålsson som
avfärdar alla hotbilder.Naturligtvis utan att träffa eller ens tala med mig.
På avslaget står att det ej kan överklagas.
Det är alltså omöjligt att få det prövat i Förvaltningsrätten.
Har redan påtalat problemet för Generaldirektören,samtliga politiska partiers företrädare,m.fl. men ingen tycks ha någon lösning.
De beslutande vägrar träffa mig för samtal : " vi beviljar inte audienser" fick jag höra.
JO-anmälan är bara larv och leder aldrig någonstans.
Advokater och säkerhetskonultfirmor har konsulterats men kom faktiskt ingenstans i och med att handläggaren själv avgör vad som är hotbild.Jag vill inte gå vidare där eftersom det är ganska dyrt
.
Vet någon på FB om det finns ytterligare möjligheter ?
Kan man ta det till Tingsrätten för tjänstefel ?
EU-Domstolen ?
Eller bara vänta på att någon galning dödar/skadar mig
:.
I korthet: jag var god man för en person som trasslade till det för både sig själv och mig.
Skatteverkets sekretessavd.bollade först runt ärendet i ett år mellan olika handläggare, Keso Ceesay, Klas Nilsson,Caroline Da Costa..osv.
8 läkarintyg,1 rättsläkarintyg och 9 polisanmälda attentat,överfall mm. viftas bort.
Man har f.ö. samma fiffiga system som Försäkringskassan med sina "förtroendeläkare": dvs: sjuka personer friskförklaras utan att "förtroendeläkaren" vare sig undersöker eller ens träffar patienten..
Skatteverkets sekretessavd. har en "förtoendepolis" Olle Pålsson som
avfärdar alla hotbilder.Naturligtvis utan att träffa eller ens tala med mig.
På avslaget står att det ej kan överklagas.
Det är alltså omöjligt att få det prövat i Förvaltningsrätten.
Har redan påtalat problemet för Generaldirektören,samtliga politiska partiers företrädare,m.fl. men ingen tycks ha någon lösning.
De beslutande vägrar träffa mig för samtal : " vi beviljar inte audienser" fick jag höra.
JO-anmälan är bara larv och leder aldrig någonstans.
Advokater och säkerhetskonultfirmor har konsulterats men kom faktiskt ingenstans i och med att handläggaren själv avgör vad som är hotbild.Jag vill inte gå vidare där eftersom det är ganska dyrt
.Vet någon på FB om det finns ytterligare möjligheter ?
Kan man ta det till Tingsrätten för tjänstefel ?
EU-Domstolen ?
Eller bara vänta på att någon galning dödar/skadar mig
:.