2011-03-28, 22:40
Medlem
flowsters avatar
Antalet trådar som startas i I&I som inte har ett skvatt att göra med varken invandring eller integration börjar bli extremt störande. Det, tillsammans med den oerhört låga nivån på forumet som sedan länge är känt, gör att debatten hela tiden blir vinklad, hamnar utanför ramarna för vad som bör diskuteras i just den forum-delen och dessutom flyttas inte/raderas inte tillräckligt många trådar och inlägg för att hålla debatten relevant.

Även om det finns många snorungar och alltid kommer finnas det, finns det fortfarande många som vill föra en intelligent debatt och detta störs.

Varför kan ni inte bli lite hårdare vad gäller reglerna. Ni har ju satt dessa men ni verkar inte ta så hårt på dem. Stäng ner I&I i 24timmar och gå ut med att ni på allvar kommer bli hårdare med att hålla på reglerna. Dessutom tycker jag ni bör försöka utse fler moderatorer till just I&I pga aktiviteten där. Nu vet jag inte om detta stämmer, men det känns som att enbart Kaiser är den som är tillräckligt aktiv.
Senast redigerad av flowster 2011-03-28 kl. 22:42.
Citera
2011-03-28, 22:47
Medlem
-Orko-s avatar
Med tanke på den tråden du förmodligen har i färsk åtanke kan jag bara säga att idiotiska åsikter fortfarande räknas som åsikter. Dålig argumentation eller total avsaknad av argumentation är dock irriterande.

Citera
2011-03-28, 22:52
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Med tanke på den tråden du förmodligen har i färsk åtanke kan jag bara säga att idiotiska åsikter fortfarande räknas som åsikter. Dålig argumentation eller total avsaknad av argumentation är dock irriterande.

Det är inte bara en tråd det gäller och detta handlar inte om att förhindra personer från att yttra deras åsikter. Det handlar om att det finns forum-sektioner av en anledning. Det finns forum-regler av en anledning. Och I&I är sedan länge påväg utför, detta hjälper knappast.

Det, tillsammans med mycket annat, gör att I&I snart inte går att föra en vettig debatt i. Detta tycker jag är mycket tragiskt.
Citera
2011-03-28, 23:25
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Antalet trådar som startas i I&I som inte har ett skvatt att göra med varken invandring eller integration börjar bli extremt störande. Det, tillsammans med den oerhört låga nivån på forumet som sedan länge är känt, gör att debatten hela tiden blir vinklad, hamnar utanför ramarna för vad som bör diskuteras i just den forum-delen och dessutom flyttas inte/raderas inte tillräckligt många trådar och inlägg för att hålla debatten relevant.

Även om det finns många snorungar och alltid kommer finnas det, finns det fortfarande många som vill föra en intelligent debatt och detta störs.

Varför kan ni inte bli lite hårdare vad gäller reglerna. Ni har ju satt dessa men ni verkar inte ta så hårt på dem. Stäng ner I&I i 24timmar och gå ut med att ni på allvar kommer bli hårdare med att hålla på reglerna. Dessutom tycker jag ni bör försöka utse fler moderatorer till just I&I pga aktiviteten där. Nu vet jag inte om detta stämmer, men det känns som att enbart Kaiser är den som är tillräckligt aktiv.
Bonzo666 är inte tillgänglig för tillfället, och då han är den ende heltidsmodden på I&I förutom mig så är det klart att det påverkar negativt. Jag gör vad jag kan för att hålla efter, och tackar helhjärtat för alla RP som skickas. Jobbar bort dem allt eftersom.

Jag tycker vi håller en ganska konsekvent nivå på regeltolkningarna, men det krävs som sagt RP på felaktiga poster och tråstarter om vi ska ha en chans att hinna med de tusentals inlägg som postas varje dag.

Nivån har diskuterats redan i ett par trådar de senaste månaderna, och jag tror inte att jag har så mycket mer att tillägga i den diskussionen.
Citera
2011-03-28, 23:31
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Bonzo666 är inte tillgänglig för tillfället, och då han är den ende heltidsmodden på I&I förutom mig så är det klart att det påverkar negativt. Jag gör vad jag kan för att hålla efter, och tackar helhjärtat för alla RP som skickas. Jobbar bort dem allt eftersom.

Jag tycker vi håller en ganska konsekvent nivå på regeltolkningarna, men det krävs som sagt RP på felaktiga poster och tråstarter om vi ska ha en chans att hinna med de tusentals inlägg som postas varje dag.

Nivån har diskuterats redan i ett par trådar de senaste månaderna, och jag tror inte att jag har så mycket mer att tillägga i den diskussionen.
Jag förstår att 1-2 personer inte kan läsa igenom tusentals inlägg och att fler kanske måste rapportera samtidigt som ditt engagemang för forumet givetvis uppskattas. Jag antar att vad jag egentligen efterlyser är fler moderatorer. Det räcker inte med 1,5 aktiv moderator i en avdelning som I&I.
Citera
2011-04-01, 17:29
Medlem
flowsters avatar
Förresten, vad hände med:

Citat:
Hårdare raderingspolicy
Med anledning av att den låga diskussionsnivån i vissa trådar på I&I-forumet uppmärksammats (b.l.a. http://www.flashback.org/showthread.php?t=669477) initierar vi från och med nu en tuffare linje mot enradare och skräpinlägg som inte för diskussion framåt i I&I.

Detta gäller alltså enradare och vad vi kan kalla tomgångskommentarer på en eller två rader som "...men vad hade man kunnat förvänta sig av...", "typiskt att...", "islam är ju som ni vet fredens religion ", eller för den delen "rassar, kom ut på gatan du är tuff bakom din dator".

Detta innebär ingen hårdare tillsägelsepolicy, bara att kortare inlägg som inte för trådarna framåt nu kommer att raderas.

/moderatorerna
Finns extremt många sådana inlägg, givetvis behövs det folk som rapporterar dessa men det måste även finnas moderatorer som är aktiva i forumet. Dessa är inte svåra att hitta och finns i flertalet i varje tråd..
Citera
2011-04-01, 17:43
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Finns lite svar att hitta i denna tämligen färska tråd:

https://www.flashback.org/t1490817
Citera
2011-04-01, 21:31
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Finns lite svar att hitta i denna tämligen färska tråd:

https://www.flashback.org/t1490817
Till ditt försvar måste jag säga att jag som har varit aktiv i detta ämne aldrig skulle ställa upp som moderator i det!
Vad anses inte vara I&I.
Hur dom bor? I&I eller Bostad, hem och trädgård?
Är xx i sport yy svensk? I&I eller valfritt sportforum.
Tar nn parti in för många av xx? I&I eller Politik inrikes.
Är det rätt att Sverige skickar in stridsflyg för att ta ut *******? I&I eller Vapen, militär eller politik utrikes.
Varför odlar vissa invandrare mer cannabis sativa en andra? I&I eller Drogodling, Medicin o hälsa, Narkotikapolitik eller papperskorgen?
I&I innefattar hela spektrumet från analklåda till överrepressentation, så trots dålig backup gör du ett guldjobb.

VH Dempa
Citera
2011-04-01, 21:54
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Till ditt försvar måste jag säga att jag som har varit aktiv i detta ämne aldrig skulle ställa upp som moderator i det!
Vad anses inte vara I&I.
Hur dom bor? I&I eller Bostad, hem och trädgård?
Är xx i sport yy svensk? I&I eller valfritt sportforum.
Tar nn parti in för många av xx? I&I eller Politik inrikes.
Är det rätt att Sverige skickar in stridsflyg för att ta ut *******? I&I eller Vapen, militär eller politik utrikes.
Varför odlar vissa invandrare mer cannabis sativa en andra? I&I eller Drogodling, Medicin o hälsa, Narkotikapolitik eller papperskorgen?
I&I innefattar hela spektrumet från analklåda till överrepressentation, så trots dålig backup gör du ett guldjobb.

VH Dempa
Måste tyvärr vara så tråkig att jag säger att det måste bedömas från fall till fall. Jag skulle dock gärna se att fler trådar behandlade mer politiskt intressanta delar av invandring och integration, om jag fick önska mig en tidig julklapp.

Allt som du nämner är sådant som folk utan att tveka postar på I&I. Ibland får det stanna kvar, ibland papperskorgas det (ifall en användare inte ansträngt sig och kollat om det finns liknande trådar, missar diskussionsunderlag, frågeställningar, bara postar en länk eller liknande), ibland slås det ihop med befintliga trådar, ibland flyttas de mer seriösa frågeställningarna till andra forumdelar (där det inte är helt ovanligt att de papperskorgas, vilket ibland förvånar mig).

Mest jobb ger en otydlig trådstart där snabbt många hakar på och börjar diskutera vad fan som helst, det stör mig så in i helvete. Särskilt när det är gamla forumrävar som inte kan hålla sig.

Tack för beröm i alla fall, alltid trevligt när någon uppskattar den tid man lägger ner.
Citera
2011-04-01, 22:50
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Jag förstår att 1-2 personer inte kan läsa igenom tusentals inlägg och att fler kanske måste rapportera samtidigt som ditt engagemang för forumet givetvis uppskattas. Jag antar att vad jag egentligen efterlyser är fler moderatorer. Det räcker inte med 1,5 aktiv moderator i en avdelning som I&I.
Till ”vanliga” forum är det svårt att hitta moderatorer och till forum som ”integration och invandring” är det ännu svårare att hitta några, de jobbar dock med all säkerhet på det.
Citera
2011-04-02, 09:11
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Mest jobb ger en otydlig trådstart där snabbt många hakar på och börjar diskutera vad fan som helst, det stör mig så in i helvete. Särskilt när det är gamla forumrävar som inte kan hålla sig.

Tack för beröm i alla fall, alltid trevligt när någon uppskattar den tid man lägger ner.
Jag anser att du gör ett guldjobb och jag är glad att du blev mod. Vi hade vissa diskussioner när jag var mer aktiv på forumet, men du hade alltid då välformulerade och faktiskt jävligt bra argument mot mig.

Det där med gamla forumrävar kan vara lite väl i överkant. Flashback HAR gått igenom en gradvis förändändring sedan jag blev reggad. Jag försöker så gått jag kan anpassa mig till dom men speciellt I&I ÄR ett ämne som lockar fram oväntade känslor.

Jag har säkert varit dålig på att RP:a vissa trådstarter och istället lockats in i argumentation med trådstartaren, men det har oftast berott på att starten varit så jävla provocerande.
Med enbart få mods närvarande så är det svårt att som svensk klara av att läsa hur jävla värdelösa vi är typ.
Även om jag är en person som tänker innan jag skriver så kan jag förstå vissa som tar till invektiv och går helt jävla ot, när trådstarten är provocerande för vilken tänkande människa som helst. Nu menar jag inte enbart dom som är gulli,gulli FÖR utan även sådana som när "Hur ofta bajsar en Neger".

Mina RP ligger nog lika ofta på bägge typerna av inlägg, men jag förstår hur lätt det är att provoceras i ämnet

PS Att ämnen flyttade från I&I papperskorgas i dom mer "seriösa" delarna talar nog för sig själv. Jag själv har ett inlägg i nationalsocialsm som jag postade i ett annat delforum DS
Senast redigerad av dempa69 2011-04-02 kl. 09:19.
Citera
2011-04-02, 10:14
Medlem
santamans avatar
Citat:
Antalet trådar som startas i I&I som inte har ett skvatt att göra med varken invandring eller integration börjar bli extremt störande.
Din lösning är att accelerera felpostandet. https://www.flashback.org/t1504522

Kliv ur sandlådan och sluta stjäl andras tid med ditt trams.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in