Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-24, 20:11
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Är faktiskt lite osäker på om du skulle få avdrag för felsatt pil såtillvida att det bara hände en gång. Fast de brukar vara hyffsat hårda i början så folk lär sig har jag för mig.

Ang. resultat kan det variera, men resultatet borde nog komma denna eller nästa vecka.
Ok, tack!
Citera
2011-10-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmoffa
Kanske inte är rätt tråd, men hur hårda är de på bedömningarna när de rättar B1an?
Hade förhoppningar på en fyra, men kom på några småmissar jag gjort. Råkade sätta ekvivalenspilar på en ln-uppgift, där det var implikationspilar som gällde exempelvis. Några andra småfel också, men själva svaren är ändå rätta.

Är de hårda på de punkterna eller kan de vara snälla och bara anmärka på det? Känns klantigt nu i efterhand. Hur lång tid brukar de ta på sig att rätta tentorna?

Skulle förvåna mig väldigt om du inte får poängavdrag för det då det ju inte är alls sant det du har skrivit. Det är ju imo ett allvarligare fel än att räkna fel.
Citera
2011-10-25, 18:19
Medlem
Citat:
Kanske inte är rätt tråd, men hur hårda är de på bedömningarna när de rättar B1an?
Hade förhoppningar på en fyra, men kom på några småmissar jag gjort. Råkade sätta ekvivalenspilar på en ln-uppgift, där det var implikationspilar som gällde exempelvis. Några andra småfel också, men själva svaren är ändå rätta.

Är de hårda på de punkterna eller kan de vara snälla och bara anmärka på det? Känns klantigt nu i efterhand. Hur lång tid brukar de ta på sig att rätta tentorna?
Sätt implikationspilar alltid (i princip)...det är aldrig fel, även om det ofta inte är "hela" sanningen. Ekvivalens är farligare.
Citera
2011-10-25, 18:55
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas.Sandberg
Skulle förvåna mig väldigt om du inte får poängavdrag för det då det ju inte är alls sant det du har skrivit. Det är ju imo ett allvarligare fel än att räkna fel.
Mm, fan vad irriterande att jag inte tänkte på det.
I gymnasiet skrev jag alltid ekvivalenspilar automatiskt utan att veta
att det ens var ekvivalenspilar. Sitter kvar som gammal vana för mig att skriva ut talen
på det viset.
Citera
2011-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Tjena!
Jag går sista året på natur och har alltmer börjat snegla på civ ing. i lantmäteri, mycket för att det är en tvärvetenskaplig utbildning som erbjuder det mesta jag är intresserad av. Problemet är bara det att jag inte är någon hejare på matte men inte direkt dålig heller. I a och b fick jag mvg, i c och d fick jag g (delvis på grund av en tung depression) och i matte e klarade jag precis VG.
Jag vet att det förmodligen är riktigt omöjligt för mig att klara av endimensionell analys med högsta betyg men om jag köper en bok och börjar plugga det nu, kommer jag att ha en chans att klara den då trots mina kassa mattebetyg? Jag är villig att satsa 110% och det här är enda momentet i utbildningen jag oroar mig för att kugga helt.

Hej, matematik på universitetet och gymnasiet är två olika saker. Min bror hade inte mvg i mattekurserna på gymnasiet men får A på mattekurserna på kth. Jobba på så går det nog bra
Citera
2011-10-25, 22:35
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george-costanza
Sätt implikationspilar alltid (i princip)...det är aldrig fel, även om det ofta inte är "hela" sanningen. Ekvivalens är farligare.
Exakt, lika med och ekvivalens är farligt, om man är osäker kör man alltid implikation
Citera
2011-10-26, 11:30
Medlem
Citat:
Mm, fan vad irriterande att jag inte tänkte på det.
I gymnasiet skrev jag alltid ekvivalenspilar automatiskt utan att veta
att det ens var ekvivalenspilar. Sitter kvar som gammal vana för mig att skriva ut talen
på det viset.

Det lär ju dock inte påverka dina chanser att få godkänt. "Småfel" som det är ju oftast de saker som man "rättar upp" vid behov...
Citera
2011-10-26, 16:51
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas.Sandberg
Det lär ju dock inte påverka dina chanser att få godkänt. "Småfel" som det är ju oftast de saker som man "rättar upp" vid behov...
Beror på från examinator till examinator, självklart, men du har rätt.
Finns fittor till examinatorer som gillar att nolla uppgifter för uppenbara slarvfel också.
Citera
2011-11-08, 19:31
Medlem
Lillmoffas avatar
Satte en fyra skönt nog!
Citera
2011-11-08, 19:55
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Satte en fyra skönt nog!
Grattis. Fick du avdrag för ekvivalenspilen?
Senast redigerad av Dest88 2011-11-08 kl. 19:58.
Citera
2011-11-09, 18:08
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Grattis. Fick du avdrag för ekvivalenspilen?
Tack, vet inte än, har inte sett själva tentan ännu.
Ska kolla upp det sen!
Citera
2011-11-12, 16:31
Medlem
Qlipps avatar
Vad är det för skillnad på endim och analys 1 som ges vid den naturvetenskapliga fakulteten?

Tänkte börja läsa matte på halvfart och ingenjörerna på min korridor säger att man ska börja med endim men eftersom den inte går att söka till så återstår då alltså analys 1. Är det ungefär samma kurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in