• 3
  • 4
2011-11-12, 17:02
Medlem
VandalSavages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Vad är det för skillnad på endim och analys 1 som ges vid den naturvetenskapliga fakulteten?

Tänkte börja läsa matte på halvfart och ingenjörerna på min korridor säger att man ska börja med endim men eftersom den inte går att söka till så återstår då alltså analys 1. Är det ungefär samma kurs?

På ett ungefär. Kursen på natfak tar möjligen upp några fler saker (t.ex. serier och konvergens/divergens för sådana), samt har en munta där du väntas kunna bevisa många av de satser som tagits upp under terminen. Jag har även känslan av att de exempel, övningar, och hemuppgifter som ges under termien är mer teoretiska än de som ges på LTH.

Hursomhelst, jag känner flera som läst Analys 1 på natfak och sedan gått över till LTH för att läsa något civilingenjörsprogram, och de säger alla att Analys 1 har givit dem en bra grund i matematik.
Citera
2011-11-13, 04:25
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VandalSavage
På ett ungefär. Kursen på natfak tar möjligen upp några fler saker (t.ex. serier och konvergens/divergens för sådana), samt har en munta där du väntas kunna bevisa många av de satser som tagits upp under terminen. Jag har även känslan av att de exempel, övningar, och hemuppgifter som ges under termien är mer teoretiska än de som ges på LTH.

Hursomhelst, jag känner flera som läst Analys 1 på natfak och sedan gått över till LTH för att läsa något civilingenjörsprogram, och de säger alla att Analys 1 har givit dem en bra grund i matematik.

Jag går kursen endimensionell analys på ett civilingingenjörsprogram på LTH och vi håller på med serier och konvergens/divergens. Däremot finns det säkert andra skillnader. Skulle som du också tro att vi har lite mer tillämpning på det hela. Tror också att natfak lägger ner mer tid på definitioner och bevis.
Citera
2011-11-17, 17:56
Medlem
Lillmoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Grattis. Fick du avdrag för ekvivalenspilen?
Hade faktiskt inte satt en ekvivalenspil, bara något jag fick för mig att jag gjort.
De som gjorde det fick 0.1 poängs avdrag.
Citera
2013-10-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmoffa
Hade faktiskt inte satt en ekvivalenspil, bara något jag fick för mig att jag gjort.
De som gjorde det fick 0.1 poängs avdrag.
Bumpar denna tråden vet någon en sida där man kan se rättning på gamla tentor i lth? jag är lite osäker på dagens tenta har fått rätt svar på en del uppgifter men en uppgift gjorde jag ett slarvfel med av formen att förkorta en andragradsekvation men gjorde alla delstegen rätt såklart blir svaret fel men undrar om man får poäng endå?
Citera
2013-10-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightwolfer
Bumpar denna tråden vet någon en sida där man kan se rättning på gamla tentor i lth? jag är lite osäker på dagens tenta har fått rätt svar på en del uppgifter men en uppgift gjorde jag ett slarvfel med av formen att förkorta en andragradsekvation men gjorde alla delstegen rätt såklart blir svaret fel men undrar om man får poäng endå?

Om ditt svar blir fel så kan ju inte alla delstegen vara rätt. Du får troligtvis delpoäng.
Citera
2013-10-26, 00:17
Medlem
Skrev just den här tentan idag (för delkurs B1). Var egentligen inga problem alls. Var ju lite mer avancerad gymnasiematte typ. Blev faktiskt lite förvånad men antar att det blir svårare i tentan för B2? Var nämligen lite deprimerad innan då trodde att jag eventuellt skulle faila efterom jag inte gått på en enda övning och räknat typ tre uppgifter.
Citera
2013-10-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Skrev just den här tentan idag (för delkurs B1). Var egentligen inga problem alls. Var ju lite mer avancerad gymnasiematte typ. Blev faktiskt lite förvånad men antar att det blir svårare i tentan för B2? Var nämligen lite deprimerad innan då trodde att jag eventuellt skulle faila efterom jag inte gått på en enda övning och räknat typ tre uppgifter.

du vet att det finns facit? jag skrev a1 tyckte tentan va klurig det är ju matematik som används i gymnasiet men mer inriktad på förståelse vilket gör den svårare tycker jag :P Specielt när man ska rita en arcsin(sin(x)) som är definerade för alla x och sen implikationstecken ush.
Citera
2013-10-26, 00:44
Medlem
Dagens endim(A1) var ju bara en taskig tenta. Ingenting om ellipser/hyperblar/area/cosinus/sinussats som man pluggat på, och en massa skit om arcusfunktioner som är kanske 2 sidor i läroboken.. yay!
Citera
2013-10-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC-Cowboy
Dagens endim(A1) var ju bara en taskig tenta. Ingenting om ellipser/hyperblar/area/cosinus/sinussats som man pluggat på, och en massa skit om arcusfunktioner som är kanske 2 sidor i läroboken.. yay!
håller med blir inte förvånad om en stor procent failar.
Citera
2016-02-10, 14:07
Medlem
teflonpannan69s avatar
Den är inte svår per se, men den är så jävla fet och jobbig med allmänt mycket innehåll.

Ifall man torskar den första tentan och följande omtenta (B1 och B2) är min rekommendation att lägga allt krut du har på att fixa den under sommaren och klara den på andra omtentan, som då är i augusti.

Av min erfarenhet så minskar ens chanser betydligt att klara den efter andra omtentan. Då blir det snarare ett psykologiskt problem än en jobbig kurs.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in