2002-04-24, 16:12
Medlem
sryzons avatar
hittade en rolig länk

http://www.motkraft.net/nyheter/106

extremt rolig länk eftersom luf demonstrationen tog ett 50-tal personer och det fanns ett 300 tal demonstranter i det pro-palestinska.. hysteriks kul och fullständigt genomskinligt. ibland så är folk bara dumma.
Citera
2002-04-24, 19:45
Medlem
IDF du är så ofattbart dum att jag vrider mig av skratt...Ingen tror på ditt skitsnack..Folk kan se med egna ögon vad som har hänt och vad som händer pågrund av fanatiker som ditt patetiska arsle...Du är verkligen en sorglig människa..Det konstiga är att snäser och försöker att förlöjliga alla som har skrivit ett vettigt inlägg i det här forumet..Precis som många andra fascistjudar så verkar du tro att allt och alla är emot er..Du verkar tro att just ni är guds utvalda folk (som judarna säger) och att alla andra är idioter (även detta säger judarna)..Men tänk för ett ögonblick efter varför Ariel Sharon och resten av er andra bandit judar är så kritiserade (läs hatade)...Jag skulle kunna skriva en massa fakta och skitsnack manipulerad av judehatare (precis som du skriver skitfakta och osanningar manipulerade av jude nationalist/fascister) men vad skulle det tjäna till? Folk är inte dumma man tror mer med ögonen än öronen..Och folks ögon ser övergreppen på palestinier av Israel..Spelar ingen roll om du lägger upp en link med en bild på en död jude och menar att såhär är araber, dem är mördare och blablabläha..TA INTE FOLK FÖR DUMMA IDIOTER (som många andra av dina kumpaner gör..t.ex. din "fader" Ariel Sharon...Så ett par ord som Karl Marx (jude själv, alla judar är inte ignoranta som IDF) en av tidernas stora tänkare skrev:

"Judarnas frigörelse är i sista hand mänsklighetens frigörelse från judendomen..."

"Vilken var den djupaste grunden för den judiska religionen? Det praktiska behovet, egoismen."

"Vad är judendomens världsliga grundlag? Det praktiska behovet, egennyttan."

"Vilken är judens världsliga kult? Schackrandet. Vilken är hans världslige Gud? Pengarna."

"Pengarna är Israels nitälskande Gud, som inte tål några gudar jämte sig. Pengarna förnedrar alla människors gudar - och förvandlar dem till handelsvaror."

"Judarnas gud har sekulariserats, han har blivit en Gud för denna världen. Myntet är judens verklige Gud. Hans himmelske Gud är bara ett nödmynt."

"Judens chimära nationalitet är köpmannens, överhuvud penningmänniskans nationalitet..."

Och än en gång, Marx var själv jude..Och han såg allt det här..Men nu kommer du nog säga att han också var antisemit..Det är väldigt svårt att disskutera sådana här saker med en människa (?) med en 6-årings menatlitet som IDF..När man frågar varför säger dem bara "därför", så var det med det..Hur kan ma man fortsätta en sån diskussion...Vi inbjuder dig till en disskussion med saker som setts med ögon du svarar med saker Ariel Sharon's vänner skrivit i en massa skit texter...Kom igen nu har du ingen EGEN sak att komma fram till..Du verkar bara kunna saker som någon (fascist jude) tvingat i din skalle..

Alla är inte judehatare för att man kritiserar judar...Jag kritiserar allt jag tycker är fel och det gör alla andra demokratisktsinnade människor. Kritik får saker och ting att ändras. Men du verkar inte fatta det utan tycker att "Guds utvalda folk" judarna får utstå kritik som ni inte förtjänat..

Föressten såg ni Jay Leno show igår?? Det var en programledare för ett stort politiskt program som gäst (kommer inte ihåg namnet men om IDF önskar ska jag luska fram namnet). Och gissa vad han sa? Han sa att USA hade behandlat Palestinierna och judarna olika (särbehandlat judarna). Han erkännde att palestinierna hade behandlands mycket mycket sämre än Israel och menade att USA måste sluta vara bakom Israel hela tiden och försöka hjälpa palestinierna minst lika mycket som judarna..Han sa också att: "Skulle inte ni tycka att det är orättvist om er granne några stenkast ifrån er levde i lyx medan era barn dog i svält"...Detta sa en människa vars program bla gästats av presidenter och kongressledamöter och en massa andra politiskt inflytelserika mäniskor..Varför? sade den visa...IDF svarade med en gråtfärdig röst: Därför...och sedan sprang han iväg lipande för att läsa lite mer i "Daily Jew News" hemsida på internet, så han skulle kunna få lite hjälp att skitsnacka bort lite mer fakta...

Och så till sist...Kanske inte har med dagens situation att göra men det bevisar iallafall hur giriga vissa judar är..Under ryska revolutionen 1919 (de planerade revolten under en längre tid men som det bröt ut som värst under 1917-1919) så pumpade dem rika judarna i USA in pengar till bolsjevikerna för att skapa koas så att ryska judar skulle kunna få viktiga positioner i Ryssland, så som judarna i USA hade viktiga positionerna i bla handeln..Dem utbildade revolutionärer och gav dem pengar och mat..Målet var alltså att störta tsaren (som dem inte gillade..säkert aklagade dem honom för antisemitism och menade att han behandlade judar dåligt och alla andra människor bra ). Hur som helst trodde dem att det hela skulle gå snabbt och tanken var bara att leka lite med baktbalansen och sätta en jude vänlig människa i ledande position. Så ignoranta som dem är trodde dem att det var en lätt grej. Så lättfixat trodde dem...Men dem glömde nog att människan (revolutionärerna) hade/har en egna tankar och egna drömmar och egna mål...och inget av dessa är styrt av judarna! Revolutionärerna var så kraftiga att dem tog över hela riket och stannade som regenter i många många långa år..lika med några miljoner människor döda men det vet nog dem flesta om...snacka om att judarna som hjälpte till med pengar måste ha skämts (minst sagt!) över sitt giriga tänkande efteråt...Men det värsta är nog att dem inte gjorde det..Dem var väl mer ledsna över alla pengar som gått åt...

PS. Bara lite fakta till som vår smarte "vän" IDF säkert vet...Araber är också ett semitiskt folkslag..Det kan alla kolla upp...Men det är såklart roligare att ropa antisemit så fort nån säger men "varför gör/gjorde ni så?". Kära IDF, ha det klart att jag inte hatar alla judar (abslout inte!) jag hatar bara giriga och okunniga judar som dig! Jag sörjer precis som dig alla judar som blev dödade av Hitler i andra världskriget..Med skillnaden att jag sörjer alla andra folkslag som också dog på samma sätt och i lika stor grad...ett människoliv är lika värt oavsett ras, färg, kultur, religion...glöm inte det IDF...du rabblar en massa onödig fakta men du har inte lärt dig livets elementära regler...Puss på dig och snälla gråt inte jag menade inte göra illa dig..

"Det sista kapitalisten [juden] kommer att sälja är det rep som vi kommer hänga honom i"-Lenin (han hade liksom Josef Stalin judiskarötter..)

Tack för mig igen!...Och snälla låt mig inte behöva återkomma IDF, det börjar bli tråkigt och enformigt...
Citera
2002-04-24, 20:29
Medlem
Travis Bickles avatar
<<Du är med största sannolikhet en sån där redan passerat vänster-flum-romatiker gränsen och Jan Guillou wannabe? <<

jan är skön. du är en Per Ahlmark wannabe.

jag är trött på att bli kallad antisemit. jag ÄR inte antisemit, semit är folk som pratar semitiska språk araber judar och syrianer armenier (sista är jag inte säker på). Jag är inte anti nån av de.

Citat:
<<stödjer rena terroristgrupperingar som öppet deklarerar judisk förintelse.<<

nej det gör jag inte. däremot stödjer jag palestinier rätt till ett hemland.

jag har levt i ett islam fundamentalistiskt land. jag gillar inte fundamentalister.
som du ser det är ju ALLA palestinier terrorister och då skulle jag ju vara "terroristkramare" 8)

Citat:
<<En liten fråga bara innan jag fortsätter, hur känns det att ha beundrare med sådana som klart visar sina sympatier med nazism? = exempelvis Stefan. Känns det bra att vara språkrör och en förebildför tveklöst uttalade nazistsympatisörer? <<
det där är en gammal trick-in-book som du försöker med ...koppla ihop nåt du inte gillar [israel kritik] med nåt som är allmänt hatad [nazister].

Citat:
<<.....för att lära känna främmande kulturer under rödvinseminariumena? <<

jag är en av invandrarna du snackar skit om, jag begår inga brott precis som flerparten av alla invandrare.
muslimer är onda varelser de har förstört/förstör Sverige
och de ska ta över Isreal eller hur?
om man surfar in på en nazi sida eller radio islam aktig sida så ser man att judar beskylls både för det ena och andra på samma sätt som du beskyller muslimer för det ena och andra.

[code:1]<<När de hoppade på svenskar som demonstrerade mot "islamofobi" och misshandlade dom? Känns det bra att vara representant för en majoritet av sådan slödder på svenska gator och torg? <<[/code:1]

idioter av samma sort som kallar mig för antisemit och facist

Citat:
<<Aha det är här du hämtar din "fakta"? Vilken tur att jag redan gjort ett inlägg om Terrorbaserna Sabra och Chatilla med direkt arabisk kristet vittnesmål från en libanes om Sharons uteblivna inblandning där.
http://www.flashback.se/forums/viewtopic.php?t=447 <<

bla bla
tom isreal har funnit honom skyldig, i en belgisk domstol skulle han desutom få det straff han förstjänar.

Citat:
<<Dvs att det var Kristna araber som massakrerade muslimska araber. Inte Israeler. <<
men vem släppte in de ? sen skriver du "att Sharon var skyldig till att inte kunna förutse att de kristna araberna skulle gå bärsäkagång"
vilket visar vilken idiot han är, sharon alltså, med tanke på att falangisternas ledare Bashir Jemajel bara några dagar tidigare hade dödats av palestinier....
denne sharon som du hyllar som stor ledare/befäl, kunde alltså inte förutse vad som skulle ske om man stoppar in falangister vars ledare har mördats av palestinier i ett flyktingläger proppat med just det palestinier. :idiot:
och alla barn och kvinnnor som mördades coh våldtogs var ju "terrorister" 8O

Citat:
Men låt mig gissa, du är pacisfist också? Som skulle passivt åtse din eventuella lillasyster (eller någon annan familjemedlem) sprängas i småbitar over ett helt kvarter på väg till skolan i bussen, för att därefter sedan börja yra om "förståelse" för de "förtryckta", som de senaste 50 åren dränkts i EU-bidrag?

pacifist är jag knappast men inte heller facist militarsit som du.
om mitt land skulle förtrycka och ockupera skulle jag inte vara dum-stolt som du.
jag har sett krig och död, men nej jag skyller inte på irakier för jag vet att det kunde ha blivit fred för längesen om det inte fanns så många saddams, kohmeinies, sharons och IDF's i världen.

Citat:
Anarkism är lika med facsism!
vad bra, då är vi inte överens om någonting
peace and love
Citera
2002-04-25, 14:10
Bannlyst
Hej, har faktisk inte tid med hela din förvirrade och osammanhängande textmassa,
men dina sista 2 avslutande stycken får utgöra exempel för vad jag skulle göra om jag hade mer tid,
då jag faktiskt tycker att du förtjänar att "offentligt" få dina sinnesjuka texter dissikerade med rena fakta,
och inte låta gå osagt passerade, för då kanske nån av dina galna vänner får för sig att det du skriver är sant?

Första inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. John T Rex
Titta bara i mellanöstern! Något är fel, tycker inte ni det?
det tycker iallafall resten av världens befolkning.
Felet heter muslimsk fundamentalism = Terrorism.

Citat:
Hade någon annat folkslag (tex engelsmän, amerikaner, araber, afrikaner m.m.)
gjort samma sak som Sharon gör hade nog samma kritik framförts...
ATT VARA SANNINGSENLIG KAN ALDRIG KLASSAS VARA RASISTISK...Tack för mig!
Nationella medborgare är inte folkslag.

Engelsmän:
Hört talas om Nordirland?
hundratals dödade under förra århundradet.

Amerikaner:
Hört talas om Afhganistan, och muslimska talibaner?
tusentals dödade i kriget mot terrorism på ett par månader.

Araber:
konternuerliga folkmord förföljelser och krig.
miljontals mördade de senaste 25 åren i 22 diktaturer, börja klaga...

Afrikaner:
800.000 Tutsier slaktades på, var det en månad, för ett par år sen.

Ville du jämnföra detta med det 1.400 fundamentalist terrorister som eliminerats på
18 månader i respons på de 400 civila israeler som mördats under samma tid?

Du kanske behöver mer perspektiv?

"Palestinskt" folkmord? totalt 2 eliminerade terrorister om dagen, under 18 månders tid kan knappast kallas folkmord.

Jämför man folkberäkningsmässigt för den terror Israel utsatts för,
i jämförelse med USA:s WTC där tretusen amerikaner dog av 250 miljoner möjliga resulterar det , 0,0012% jänkare.
med 400 hundra av 5 miljoner möjliga judar,blir resultatet 0.008, och att Israel återupprepade gånger
utsätts för terror, som demografiskt procentuellt motsvarar minst WTC 6,5 gånger om.
Eller på 18 månader lika med en WTC katastrof var tredje månad.
Eller som om motsvarande 1.100 amerikanare skulle varje månad mördas av fundamentalister....

Uppenbarligen är Israelerna är mycket restrektiva med tanke på Israels överlägsna militära
kapacitet mot "palestiner", i direkt jämnförelse med USA:s respons på muslimsk terrorism i afghanistan?

---
Andra inlägget:

Citat:
PS. Bara lite fakta till som vår smarte "vän" IDF säkert vet...Araber är också ett semitiskt folkslag..Det kan alla

kolla upp...Men det är såklart roligare att ropa antisemit så fort nån säger men "varför gör/gjorde ni så?".
http://www.us-israel.org/jsource/myths/mf15.html#a

Citat:
Kära IDF, ha det klart att jag inte hatar alla judar (abslout inte!) jag hatar bara giriga och okunniga judar som dig!

Öh...ja just det okunnighet har jag visat prov på vart då?
och min påstådda girighet ville du bevisa exakt hur då?

Förresten du behöver inte bemöda dig med att svara, fast du kan ju göra det ändå om du vill,
och göra dig till offentligt åtlöje igen, betvivlar dock att jag kommer att ha tid att bemöta dina psykoser.
Kul för dig att din fakta består av Jay Leno:s programs gäster...kapitalist-TV? hatar du inte det också?
ursäkta men är inte det ett humorprogram? Hört talas om History channel nån gång? Discovery? CNN? BBC?

Giriga judar? Hört talas om begreppet kapitalism någonsin, och marknadskrafter?
Menar du att alla vinstdrivande företag på jorden som dessutom plöjer ner tid och pengar i exempelvis
forskning för mänskligheten fortsatta existens och välmående såsom förhindrande av cancer eller hiv är av ondo?

Eller är det bara vinstdrivande företag där det kanske återfinns en jude som är giriga?
Låter som ett ganska generellt kommunistiskt svepande okunnigt rasistiskt uttalande från någon som svamlar

historiarevisionism a´la de Pravda historierna som du tidigare försökte dig på.

[quote="Mr. John T Rex"]
Jag sörjer precis som dig alla judar som blev dödade av Hitler i andra världskriget..
Med skillnaden att jag sörjer alla andra folkslag som också dog på samma sätt och i lika stor grad...
ett människoliv är lika värt oavsett ras, färg, kultur, religion...glöm inte det IDF...
[quote]

En muslimsk terrorist liv är definitv mindre värt än dennes offer, i mina ögon.
Tycker du, på fullt allvar, att Muhammed Atta har samma människovärde som de som dog i WTC?

Citat:
du rabblar en massa onödig fakta

Gör jag? var jag inte okunnig? hur kan en okunnig rabbla fakta? hur ska du ha det virrpanna?
Mina fakta är relevanta för de som har intresse i konflikten, för dig verkar inte fakta vara av relevans,
snarare dagens medicindos.

Citat:
men du har inte lärt dig livets elementära regler...

Jovisst har jag det, den som är mot min rätt till existens är min svurna fiende.

Citat:
Puss på dig och snälla gråt inte jag menade inte göra illa dig..

Det vet jag redan att du är inte kapabel till.

Citat:
"Det sista kapitalisten [juden] kommer att sälja är det rep som vi kommer hänga honom i"
-Lenin (han hade liksom Josef Stalin judiskarötter..)

Jaså? jaha ja...

Citat:
Tack för mig igen!...Och snälla låt mig inte behöva återkomma IDF, det börjar bli tråkigt och enformigt...

Har psykiatriska instutionerna frigång nu igen, vart kommmer alla psykfallen ifrån?

Citat:

Ska vi slå vad?
Berätta vilken klinik och avdelning det är du är inlagd på, och en tid som du låtsas sova....
2002-04-25, 14:46
Medlem
idf sryzon=hänsynslösa fasistiska psykfall! Det är sannerligen ingen tvekan om att Travis Bickle har rätt om er judar i mycket utav det han skriver, och att sryzon, idf kallar mej nazi är patetiskt. Jag har aldrig varit nazi eller kommer att vara det, jag och många med mej är rent ut sagt jävligt trötta på erat skitsnack. Så fort det riktas kritik mot judarnas i allmänhet fullkomligt hänsynslösa politik, ja då är man nazi. Jag har skrivit att det var synd att Hitler (judiskt ursprung) inte utrotade judarna och med det menar jag att ni med eran hänsynslöst egoistiska och maktgalna lära (dom flesta) har sannerligen gjort er förtjänta att försvinna från jordens yta. Nazis hatade svarta och zigenare bland annat jag gör det inte så därför kan jag självklart inte kallas nazist, men gör ni det rör det mej inte i ryggen, det visar bara eran idioti.
Citera
2002-04-25, 14:53
Medlem
Lösning: Tryck in en fredsstyrka i israel, vare sig israel vill eller inte. Sära länderna åt. Hjälp palestinierna bygga upp ett land. Om dom får leva hyfsat kanske dom inte vill spränga sig själva och sina egna barn i luften? Helt klart gör dom ju inte det för att jävlas... Åså slipper israelerna "terroristerna"...

Det vore ju helt klart den mest vettiga lösningen...

Min mening, är att dom inte kan lösa det här själv längre. Vem som har rätten på sin sida är ointressant, båda länder har lidit.
Citera
2002-04-25, 14:57
Bannlyst
Dags att krossa lite flera arabistpropagandistiska lögner, för dumnaiva åsiktsmaskiner.

Citat:
Ursprungligen postat av Travis Bickle
Citat:
Ursprungligen postat av IDF

Du är med största sannolikhet en sån där redan passerat vänster-flum-romatiker gränsen och Jan Guillou wannabe?
jan är skön. du är en Per Ahlmark wannabe.

Jan. G är en vapenfetiscistisk terroristförespråkare som frenetiskt försöker komma på ursäkter för massmord mot oskyldiga.P. Ahlmark har åtminstonde varit Svensk vice statsminster (med allt vad det innebär)
och kan åtminstonde hantera korrektahistoriska fakta på ett logiskt och analytiskt klarsynt trovärdigt sätt.
Läsa ett exempel? http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=962&a=7213

Citat:
jag är trött på att bli kallad antisemit. jag ÄR inte antisemit, semit är folk som pratar semitiska språk araber judar och syrianer armenier (sista är jag inte säker på). Jag är inte anti nån av de.

Fel, Som agitatorn sa "jag har inte kallat dig antisemit, du tog åt dig" men bortse från det. En antisemit är någon som hatar enbart judar, i dagens fall gäller det världsjudenIsrael och dess existens. Antisemitism som term bildades redan 1879 i syfte att ha en mer "fin" och
"veteskaplig" klingande "rumsrent" uttryck och har aldrig varit avsett för något annat än rent judehat mot enbart judar.
Därav är det inte bara fullt möjligt för Araber att vara antisemiter, det är defacto så också.

Citat:
Citat:

stödjer rena terroristgrupperingar som öppet deklarerar judisk förintelse.

nej det gör jag inte. däremot stödjer jag palestinier rätt till ett hemland.

Som öppet deklarerar en judisk förintelse, på det "palestinska" "hemland" som idag utgör Israel.

Citat:
jag har levt i ett islam fundamentalistiskt land. jag gillar inte fundamentalister. som du ser det är ju ALLA palestinier terrorister och då skulle jag ju vara "terroristkramare"

Som jag ser det är en majoritet av "palestinerna" för självmordsbomber bland israeliska civilbefolkningen.
Ja, som "Palestinerna" själva ser det också förresten.
http://www.jmcc.org/publicpoll/pop/02/jan/pop7.htm

De parasiterande "Palestina"-gökar som gastar om egna länder i andras terroritorium, bara för att de skriker högst innebär inte att det automatiskt har rätt, när de planterar sina gökägg i andra länders nästen.
Tur att höken Sharon är där och bevakar boet, så att gökungarna inte försöker putta ut de [/i]efter 3300[/i] års konternuerliga närvaros naturliga ursprungsbefolkning i judeas riken.

Citat:
Citat:

En liten fråga bara innan jag fortsätter, hur känns det att ha beundrare med sådana som klart visar sina sympatier med nazism? = exempelvis Stefan. Känns det bra att vara språkrör och en förebild för tveklöst uttalade nazistsympatisörer?

det där är en gammal trick-in-book som du försöker med ...
koppla ihop nåt du inte gillar [israel kritik] med nåt som är allmänt hatad [nazister].

Nej, det är numera ett faktum, Stefan som tveklöst är nazistsympatisör, hyllade ditt Israelfientliga inlägg.

Citat:
Citat:

...för att lära känna främmande kulturer under rödvinseminariumena?

jag är en av invandrarna du snackar skit om, jag begår inga brott precis som flerparten av alla invandrare. muslimer är onda varelser de har förstört/förstör Sverige och de ska ta över Isreal eller hur?
om man surfar in på en nazi sida eller radio islam aktig sida så ser man att judar beskylls både för det ena och andra på samma sätt som du beskyller muslimer för det ena och andra.

Skillnaden mellan dig och mig, och dessa sidor, är att jag kan backa mina påståenden med fakta baserade på verkliga och faktiska inträffade nutidshändelser med vittnesmål och rättegångsprotokoll om så behövs.
men jaha kan jag tolka dina genomskinliga försök till bortförklaringar i en analogi på detta sätt?:

Inga Svenska flickor gruppvåldtas eller utnyttjas av utländska hivmän,
som inför hedersmord och tvångs-inavel-gifte? Det är bara skrönor?
Eller var det så här du menade?
Terrorister har aldrig haft några bostäder, de är bostadslösa spöken som dyker upp ur tomma intet, och Israel spränger vanliga människors hem för sitt eget höga nöjes skull?

Tittat på BRÅ statistiken på senaste tiden? Det räcker väl med att slå upp en dagstidning om du inte tror på mina helt korrekta påståenden om procentuel onormal överrepresentation till dessa
invandrargrupperingar där införandet av ny typ av brottslighet återfinns delvis bland de 400.000 tusen som råkar tillhöra den muslimska tron, i tidigare nämnda brottsmisstankar. Självklart är intealla dessa kriminella, men om du gör en jämnförelse mellan dessa, och svenska judar så tror jag att du kommer att få svårt att hitta judar som drar omkring i gäng och rånar andra svenskar på mobiltefoner på gatan, eller varför inte senaste veckans händelser, sett några judar bränna muslimska symboler offentligt, någonstans i hela europa -någonsin-, eller terrorisera krigsflyktingar på stan?

Citat:
Citat:

När de hoppade på svenskar som demonstrerade mot "islamofobi" och misshandlade dom? Känns det bra att vara representant för en majoritet av sådan slödder på svenska gator och torg?

idioter av samma sort som kallar mig för antisemit och facist

Jaha, är "palestina aktivister" och vänster-krama-terrorist-representanter idioter? Där ser man. Vad trevligt att vi är överens!

Citat:
Citat:

Aha det är här du hämtar din "fakta"? Vilken tur att jag redan gjort ett inlägg om Terrorbaserna Sabra och Chatilla med direkt arabisk kristet vittnesmål från en libanes om Sharons uteblivna inblandning där.
http://www.flashback.se/forums/viewtopic.php?t=447

bla bla
tom isreal har funnit honom skyldig, i en belgisk domstol skulle han desutom få det straff han förstjänar.

Bra faktabemötande....kanske inte när jag tänker efter,
men så skriver uppenbarligen den som ingen fakta har att komma med?

Belgisk domstol är ett enda stort skämt, dessutom är åtalet redan nerlagt, hänger du inte med? Arafat däremot, är åtalad i samma domstol för brott han redan erkänt i praktiken genom sin 35 åriga internationella terrorverksamhet. Återigen, en demokratisk Israelisk tillsatt kommision, inte domstol, fann Sharon (mestadels av inrikespolitiska skäl) skydlig till att inte kunna förutse massakern, vilket å andra sidan är ett rättsansvar med moralkodex som PLO aldrig varit i närheten av då det i "Palestinernas" fall rör sig om fundamentala terrorister som agerar och verkar under diktaturliknande förhållanden där de snarare blev belönade av Arafat för allt mänskligt elände de lyckades ställa till med i Libanon och världen under 7 års tid innan Israel tvingades ingripa mot mellanösterns största, av PLO nyutvecklade, terroristbas och träningsläger för internationell terrorism.

Citat:
Citat:

Dvs att det var Kristna araber som massakrerade muslimska araber. Inte Israeler.

men vem släppte in de ? sen skriver du "att Sharon var skyldig till att inte kunna förutse att de kristna araberna skulle gå bärsäkagång" vilket visar vilken idiot han är, sharon alltså, med tanke på att falangisternas ledare Bashir Jemajel bara några dagar tidigare hade dödats av palestinier....

Historialös och helt faktalös? Det var en Libanesisk Syriansk dubbelagentoch inte nån palestiner
som bombade Bashir Gemayel till döds.

Citat:
denne sharon som du hyllar som stor ledare/befäl, kunde alltså inte förutse vad som skulle ske om man stoppar in falangister vars ledare har mördats av palestinier i ett flyktingläger proppat med just det palestinier. :idiot: och alla barn och kvinnnor som mördades coh våldtogs var ju "terrorister"

Just eftersom den kristna milisen fungerat klanderfritt under Israeliska befäl och träning under hela kriget tidigare, varför skulle Israelerna förutse att de skulle löpa amok under pundaren Elie Hoibeka?
Troligen har det med att göra med att Eile Hoibeka, som också var Syriansk dubbelagent, agerade påtänd och på order av Syrien just i syfte för att misskreditera staten Israel,

Nu tror jag nog jag minsann blir tvungen att citera det arabiska vittnesmålet för selektivläsande anarkisten, som klart pekar just på detta mest trovärdiga tes bland teorierna, och tom många av Libanserna själva köper dessa indicier. http://www.israeltodamascus.com/7to11.htm#CHAPTER8

>>...Sharon had given strict orders to Hobeika to guard against any desperate move, should his men run amuck. They were to behave like a real dignified, regular army not like «chocolate soldiers» and coordinate with the Israeli command. Their mission was to exert pressure an the Palestinians to drive them all out of the camp, and pick out the PLO agents left behind after the evacuation of the Palestinians in August, 1982. They were rallied at the Cite Sportive and held prisoners. After inspection the civilians would be sent back to their homes. However, Hobeika gave his own instructions to his men: «Total extermination ... camps wiped out.>>
...
>>General Sharon...waited on the second floor to see Hobeika and have it out with him personally. The minute he saw him he roared out: «You were not supposed to do this. I didn’t ask you to commit massacres. If I wanted, I would have done so with my tanks. You’ll pay dearly for this blunder!>>
...
>>Once again, the mastermind, Hobeika had toyed with the lives of young patriots, committing them to carry out reprehensible actions which could serve only Syria’s interests! It was the Syrians not the PLO who had never accepted Bashir’s election. It was later discovered and proven that Bashir’s actual assassin, Habib Tanios Shartuni, was a secret member of the pro-Syrian, anti-Kataeb Party, Syrian Social Nationalist Party (SNSP). The SNSP was represented by Assaad Hardane via Nabil Al Allam Chief of Intelligence and Security of the SNSP. Syrian Army Intelligence «conducted» by Ali Douba assisted Shartuni in providing and stashing the bomb. How could Hobeika claim that he had received orders
to massacre the Palestinians from the Israelis?>>

Citat:
Citat:

Men låt mig gissa, du är pacisfist också? Som skulle passivt åtse din eventuella lillasyster (eller någon annan familjemedlem) sprängas i småbitar over ett helt kvarter på väg till skolan i bussen, för att därefter sedan börja yra om "förståelse" för de "förtryckta", som de senaste 50 åren dränkts i EU-bidrag?

pacifist är jag knappast men inte heller facist militarsit som du.
om mitt land skulle förtrycka och ockupera skulle jag inte vara dum-stolt som du.

Slut på fakta igen? Israel har inte ockuperat någonde senaste 8 åren.
Lyssna på detta ord: åter-ockupation. Säger det dig något?
Mig säger det att Israel fått nog efter 8 års konternuerlig terror direkt riktat mot civila judiska barnfamiljer inne i Israeliska städer, där terroristerna utgått från Arafats kontrollerade och -icke ockuperade- självbestämmande "Palestinska" autonoma områden, som det avtalades om ,och tilldelades med Osloavtalet 1994.
(som Arafat därefter ensidigt brutit mot varenda punkt i den fredsövernskommelsen han kunnat).

Nej jag är inte facist, snarare realist, inget jag förväntar mig att en något milt sagt förvirrad vänster anarkistsom du kan förstå.

Citat:
jag har sett krig och död, men nej jag skyller inte på irakier för jag vet att det kunde ha blivit fred
för längesen om det inte fanns så många saddams, kohmeinies, sharons och IDF's i världen.

Du är så full med arabistpropaganda och anti-israeliska fördomar att det nästan är intressant att studera din dessilusionerade världsåskådning ur ett analytiskt perspektiv. Jaha, åtminstonde försöka jämnställa Sharon med Saddam och Khomeni, och inte Hitler som vanligt?
När -någonsin- har Saddam och Khomeni talat om en för deras respektive länders kostsam fred?
För Sharon gjorde det senast (igen) i år.
http://www.jpost.com/Editions/2002/02/22/News/News.43938.html
Dessförinnan var han b.la med och återlämmande Sinai till Egyptien redan 1979, i utbytte mot fred med araber. Han har både gjort och arbetat en hel del mer för fred men det är inget jag förväntar mig att en hjärntvättad faktalös flumrevolutionärs anarkist som du kan ta till dig.

Citat:
Citat:

Anarkism är lika med facsism!

vad bra, då är vi inte överens om någonting

Berätta för mig vilket land som helst.som har en fungerande anarkism, för jag är [b]verkligen[b] intresserad av att veta.
Under tiden kan jag kan ta ett exempel som du tydligen gillar att beröra, det landet heter Libanon och året 1975 ledde bristen på tydligt ledarskap till anarkism d.v.s till att den muslimsk arabiska facismen, som PLO står för, tilläts breda ut sig ohämmat som resulterade i tidigare nämnda innbördeskrig med resultat i 100.000 döda araber, och ett otänkbart ohyggligt mänskligt lidande och misärutan israelisk medverkan.

Men har du något annat exempel?
Drick du ditt rödvin i hashmolnet medans du kontemplerar över den enkla frågan.
2002-04-25, 14:57
Medlem
Det var en ganska vaken åsikt, förutom att både palestinier och israeler vill ha samma områden. Krig skulle bryta ut direkt igen så fort fredstyrkorna återvände hem.
Citera
2002-04-25, 15:09
Medlem
Det är ju en annan fråga, men huvudsaken är väl att vi undviker mera död/lidande, om inte annat så för stunden.

Att dom skulle fortsätta vill jag inte ta för givet, men vi pratar ju många års uppbyggnad innan kan avlägsna fredstyrkorna isf...

Post scriptum: palestinierna vill ha fredstyrkor, det vill inte israel... (enligt uppgift)
Citera
2002-04-25, 15:20
Medlem
Iofs så är det ganska intressant som tanke.
Konstigt att världeninte går in med fredsstyrkor f.ö. eftersom att det brukar hända när ett folk massakrerar ett annat, eller varandra... Åtminstone efter några år..
Men USA tycker juh att det vore illa. Det skulle juh minska deras vapenförsäljning.. Hehe, eller nåt.
Citera
2002-04-25, 15:30
Medlem
mm... Fakta är ju oxå att Israel har en massa pengar inpumpat i USA:s politiska system...

Dessutom är (egen uppgift/åsikt) nog Israel viktigt strategiskt för USA...

Men men, för att gå in med fredsstyrkor NU så skulle vi just nu behöva båda Israels tycke (sjukt) och ett FN mandat... dessutom så skulle dom bara medla samtal mellan ledarna (om dom nu skulle erkänna palestinierna rätten till ett eget land/bidrag för att bygga upp). Och inte agera så aktivt som jag helst skulle se.

Men det vore ändå bättre än allt som sker nu!

tragiskt, inte sant?
Citera
2002-04-25, 15:38
Medlem
Vara som det vara månde med relationen USA/Israel, problemet att det skulle bli en TREDJE stridande part i ett utdraget krig känns väl ganska oitressant också? Det tycker iaf jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in