Lilla Stefan nu tror jag du missuppfattat situationen
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan
Travis Bickle du har rätt i mycket av det du skriver och du KNOCKADE skithögarna fullkomligt.
....hmmm det kanske inte är så konstig när man tänker efter...
Är man mentalt handikappad som du bevisligen är. så är det ju inte så uppseendeväckande märkligt att det totalt undgick dig att jag inte ens ansåg det vara värt tiden att sno ihop ett svar till Travis fördomsfulla och naiva pseudohumanisthycklande inlägg som inte innehöll något speciellt av värde ens att bemöta.
Men eftersom du nu ber om det så....
Travis: följande kan du tacka din nazist supporter stefan för:
Citat:
Ursprungligen postat av Travis
du kan skriva 40 sidor om hur älskad sharon är. jag skiter i.
hitler är också älskad av vissa personer som du själv beskrev så fint.
Jag antar att när Travis väl ställs inför det faktum,
vad det gäller Sharons väldokumenterade historia i Israel,
övergår till ignorans baserad på muslimskarabistpropaganda och allmänna fördomar.
Citat:
zionism är forfarande lika med rasism
Travis kommer sedemera med en del citat från den sida jag tidigare pekade ut, men läser uppenbarligen min länkhänvisningar selektivt, och missar totalt denna förklaring:
-------------------------------------------------------------------------------------
Zionism is the national liberation movement of the Jewish people,
which holds that Jews, like any other nation, are entitled to a homeland.
History has demonstrated the need to ensure Jewish security through a national homeland. Zionism recognizes that Jewishness is defined by shared origin, religion, culture and history.
The realization of the Zionist dream is exemplified by nearly five million Jews, from more than 100 countries, who are Israeli citizens. Approximately 1,000,000 Muslim and Christian Arabs, Druze, Baha'is, Circassians and other ethnic groups also are represented in Israel's population. The presence in Israel of thousands of dark-skinned Jews from Ethiopia, Yemen and India is the best refutation of the calumny against Zionism. In a series of historic airlifts, labeled Moses (1984), Joshua (1985) and Solomon (1991), Israel rescued almost 42,000 members of the ancient Ethiopian Jewish community.
Rasism? Att människor från minst hundra olika länder, kulturer, språk emigrerar till det mest lyckade integrationspolitiksa exemplet, under senare delen av förra århundratet bestående av människor från alla världsdelar och
"raser"? Det tycker Travis är
rasism?
Ett litet bevis för Travis selektiva läsande bör följande ses som exempel:
Citat:
det kanske också är en myt att israel lämnade FN konferans mot rasism i Durban ?
Efterom den tidigare bifogade länkreferensen, redan
innan Travis han fällda detta omdömeslösa uttalande borde vemsomhelst och alla mycket enkelt kunnat läsa följande förklaring:
----------------------------------------------------------------------------------
In 2001, Arab nations again were seeking to deligitimize Israel by trying to make equating Zionism with racism a part of the agenda of the U.N. World Conference Against Racism, slated to begin Aug. 31 in Durban, South Africa. The United States threatened to boycott the conference if the issue was placed on the agenda.
Så att Travis
inte missar denna slutsats från vita huset, är det väl lika bra att jag klipper in det?
...it's also important to send a signal to the freedom loving nations of the world that we will not stand by, if the world tries to describe Zionism as racism. That is as wrong as wrong can be, and the President is proud to stand by Irael and by the Jewish community and send a signal that no group around the world will meet with international acceptance and respect if its purpose is to equate Zionsim with racism.
White House Press Secretary Ari Fleisher
Slutsats:
Först hänvisar Travis till "FN"s beslut (utan referenser): = Allmän propaganda och fördomar. Därefter hänvisar jag till rena fakta om FN:s ageranden, något som Travis nu anser sig veta bättre än ångerfulla FN:s
nya med verkligheten korrigerade beslut, efter Travis blivit överbevisad i sina naiva fördomar, så kommer Travis därefter med en
personlig åsikt utan substans varseig med fakta eller logik.
Därefter en något simpel fråga som jag verkligen inte ens ansågs vara värt mödan att besvara, men nu gör ivarje fall, för att jag är så snäll.
Citat:
så judar har rätt till hemland men inte palestinier?
Judar har rätt till
Judeas riken -Israel.
Araber har rätt till
Arabien.
Ett
muslimskt Arabien som är en sisådär 500% större än Israel.
De
som idag väljer att kalla sig "Palestinier"är muslimska araber.
Citat:
en vääldigt lång mening jag kan säga att jag är emot att man bränner synagogor eller bombar kyrkor.
Här är ett typexempel på svensk naivitet som ihopblandas med fakta och ett stänk dubbelmoral. Syngogor bränts av muslimskarabiska fundamentalister, vars avlägsna(?) släktingar med våld stormat
Jesus födelsekyrka, skjutit sig in och tagit minst 50 ungdomar som gisslan och misshandlat prästerna. Självklart är Israeliska antiterroristteam intresserade av att gripa dessa eftersökta massmördare
som legat bakom otaliga dåd mot Israeliska civila familjer.
Citat:
jag är emot att man slår ner förintelse överlevande eller river civila hus.
Empatins dubbelmoral lyser genomskinligt med detta om ännu mera dumnaiva uttalande. Samma (avlägsna) släktingar till de i kyrkan, är pöbeln som drar runt på Europas gator och torg och terroriserar respektive lands medborgare, i Israel vedergälls terrorism med helt korrekt och human demolering av terroristernas bostäder.
Citat:
gräv ner dig i siffror jag tänker inte komma med så här många palestinier
har dött men bara så här många judar...varje död är en förlust.
Förnekelse av hårda men obestridliga fakta, ang Israels "Fredspartners", mordaktioner resultat de senaste 8 åren.
Varje mördad civil Israel är en förlust.
Varje eliminerad "palestinsk" terrorist är en vinst.
Citat:
Du tror uppenbarligen inte på fred du tror att om sharon går in och dödar några ledare river civila hus med människor i, då kommer palestinier att ge upp din dröm om ett land. men jag tror att du innerst inne vet att det inte leder någon vart att de kommer slå tillbaka med fler självmordbombare.....
Jag tror numera på fred genom "superior firepower" i dagens läge, då det andra fredsförslaget redan har testas med, för Israel, katastrofalt resultat.
Därefter utökade Israeliska säkerhetszoner, och på mycket lång sikt när terroristerna och deras diktatorer neutraliserats för gott, att intellektuella representanter för araberna arbetar för en normalisering, efter att de tagit över ledarskapet inför normal utbildning istället för nuvarande: fundamentala hatiska revisionistiska indoktrinerande, fanatiska, extremistiska s.k utbildningen -men det är på mycket lång sikt.
De som inte kan finna sig i att funktionera som normala människor i detta demokratiska samhälle, repatrieras till Jordanien eller Syrien eller Saudi eller Irak eller Egyptien eller...
Så, blev du gladare nu Stefan, i dina illusioner?
....Titta, snart kommer de små liven med några nya utfall