2002-04-19, 20:21
Medlem
sryzons avatar
hmm måste börja skriva tydligare (eller var det där ett skämt) du fattade min poäng "bara för att ett folks ledare t.ex mördar betyder inte att folket är mördare.

ifall sedan folkets ledare är mördare tål att debateras i det här fallet är jav av åsiklten nej men även ifall jag har fel betyder inte att (i det här fallet) judarna är mördare (notera sharon är inte ens ledare över judarnaa ändå är det dessa som stefan anklagar för att vara hänsynslösa mördare)
Citera
2002-04-21, 20:52
Medlem
det är många knutar på nystanet...

An Israeli Confesses:

"The Palestinian intifada is a war of national liberation. We Israelis enthusiastically chose to become a colonialist society, ignoring international treaties, expropriating lands, transferring settlers from Israel to the occupied territories, engaging in theft and finding justification for all these activities ... we established an apartheid regime." Michael Ben-Yair, Israeli attorney general in the1990s.
Quoted in The Guardian (U.K.), April 11, 2002

IDF, upplys mig...
Citera
2002-04-21, 21:14
Medlem
sryzons avatar
jag ör inte idj men jag tänkte att jag kunde svara till en början (idf kommer säkerligen svara bättre men jag vill ändå svara)

jag kommer inte ens beröra själva inehållet uan bara säga: israel är en demkrati därför kan folk säga detta. den palestinier(som lever i "palestina") som skulle vara kritisk mot palestininska myndigheten eller något annat palestinkt skulle beskyllas av att vara "angivare" och fängslas för att sedan dödas (folk som inte ens kritiserat något har beskyllts av detta och dödats). men en israel i israel kan göra detta efersom den är en demkrati!!! jag menar ifall en svensk skulle säga samma sak om sverige så skulle ingen göra något inte heller gör någon något i detta fall. det finns israeler som är fullständig emot sharon (jerusalem post gjorde en undersökning och jag tror att det var 30% som var mot sharons poletik) det finns israeler av alla klasser och grupper. extremvänster finns i israel precis som extremhögern. detta är det fina med en demokrati. alla har en åsikt vad finns att debatera?
Citera
2002-04-22, 03:04
Medlem
Travis Bickles avatar
isreal är en demokrati får man höra oftast

visst så länge man inte kritiserar denna "demokrati" som ockuperar, förtrycker utför avrättnigar dödar civila som inte släpper in hjäploraganisationer skjuter ambulanser etc etc

så här säger israelerna om FN sändebud terje Rød-Larsen – Folk som gav oss Quisling ska inte komma hit och tala om för oss vad som är rätt och fel, rasade Shoval, som även är Israels tidigare USA-ambassadör.
-från expressen

hela tiden anspelningar på nazityskland och föritelsen det är dears mantra som de kör.

och idf's hjälte terroristen jagaren sharon var själv terrorist
(när man uppnår sina mål med terrorism är man inte längre en terrosist)
som bombade byar och dödade civila med sin commando grupp 101.

in en intervju med Amos Oz,
"You can call me anything you like. Call me a monster or a murderer. ... Better a live Judeo-Nazi than a dead saint.

"Let them tremble, let them call us a mad state. Let them understand that we are a wild country, dangerous to our surroundings, not normal, that we might go crazy if one of our children is murdered, just one! If anyone even raises his hand against us we'll take away half his land and burn the other half, including the oil. We might use nuclear arms.

"Even today I am willing to volunteer to do the dirty work for Israel, to kill as many Arabs as necessary, to deport them, to expel and burn them, to have everyone hate us. ... And I don't mind if after the job is done you put me in front of a Nuremberg Trial and then jail me for life. Hang me if you want, as a war criminal.

"What you don't understand is that the dirty work of Zionism is not finished yet, far from it."

ännu en medlem /hitler/stalin/saddam hussein/pol pot/insert-massmördare-här/ --kubben
Citera
2002-04-22, 08:30
Medlem
Sanningen om Sharon monstret och dom flesta judars stöd för honom är uppenbart, hans uttalanden som Travis Bickle har visat är för judekräken helt okej i vanlig ordning så förnekar dom eller så snackar dom om sitt krig mot extremistiska muslimer, MEN kristna palestinier som får samma hänsynslösa behandling och barn, gamla och oskyldiga är givetvis helt okej för judekräken ej att förglömma deras apartheid system mot palestinier och ickejudar. Judarna tjatar om andra världskriget och det är sannerligen synd att judekräken inte blev utrotade men så pass hatade som judarna är ivärlden så dröjer det inte länge förrän ni är borta från jordens yta.
"Occupied Jerusalem 3 October, 2001 (IAP News)

An acrimonious argument erupted during the Israeli cabinet weekly session last week between Israeli Prime Minister Ariel Sharon and his foreign Minister Shimon Peres during which Sharon reportedly yelled at Peres, saying "don't worry about American pressure, we control America."
Comment Admittedly, this is not a stellar source, but can you imagine that the jews would report something like this. In my opinion this is probably a true and accurate account.

According to the Israeli Hebrew radio, Col Yisrael Wednesday, Peres warned Sharon that refusing to heed incessant American requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger Israeli interests and turn the US against us.

At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres, saying "every time we do something you tell me America will do this and will do that…I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."

The radio said Peres and other cabinet ministers warned Sharon against saying what he said in public because "it would cause us a public relations disaster."
Citera
2002-04-22, 10:46
Bannlyst
Terroristkramare och nazister.

Citat:
Ursprungligen postat av Travis Bickle
och idf's hjälte terroristen jagaren sharon var själv terrorist
(när man uppnår sina mål med terrorism är man inte längre en terrosist)
som bombade byar och dödade civila med sin commando grupp 101.

Japp -helt korrekt, Sharon är en Israelisk nationalhjälte, och faller knappast in under begreppet terrorist, Sharon som med sitt eget blod har försvarat statens existensrätt till förtrett för alla muslimskarabiska terrorister.

En terrorist är en mördare som urskiljningslöst siktar in sig på att sprida maximal skräck genom att våldta sin fiendes fruar, slakta deras barn och för övrigt bete sig på det mest barbariska tänkbara sätt, och som mycket fegt riktar in sig primärt på icke stridande civilister för att det är så enkla mål utan motstånd att terrorisera. som muslimska arabiska terrorister har fungerat de senaste 50 åren alltså.

Styrka 101? vad vet ni om den, jag tror mig veta att ni kanske kommer med lite arabistpropaganda att Sharon -tror det var 1953- "i kallt blod" skulle ha avrättat ca 70 civila i en jordansk by?

Låt mig då förekomma era lögner, först tänkte jag berätta om hjältarna i styrka 101 -som sedemera införlivades i Israeliska fallskämsjägarna -sayjeret sanschanim- under Sharons vakande hand och befäl, med andra ord så är Sharon direkt ansvarig för att ha byggt upp en av världens mest effektiva och respekterade förband som införde moralkodexen -ingen sårad eller död Israelisk soldat kvarlämnas på stridsfältet, vilket är en av nyckelfunktionerna till att de är så effektiva och respekterade.

Nu till arabbyn som sprängdes. Nån som på fullaste allvar tror att Sharon fick gå in i Jordaninen på lite egna "terror"uppdrag, när Israel slickade sina sår efter det -i judiska liv- mycket kostsamma kriget med omgivande mantalsmässigt överlägsna muslimskarabiska aggressionsstater, samtidigt som landet Israel var i sin linda för att återuppbyggas som nation? Så här var det, sedan araberna misslyckades i sitt förintelsekrig 1948 mot Israelserna, hade det istället uppgraderat terrorn mot civila israeler, vilket skördat över hundra Israeliska liv om året mellan 1950-1953 innan sharon satte ihop styrka 101 med lite veteraner som utmärkt sig under befrielsekriget.

Motivet var följande: Att få stopp på den arabisk muslimska terrorn, som innebar bland annat att mödrar och döttrar överfölls vid gränerna och våldtogs innan de bestialiskt mördades och deras kroppar fulla av knivhål och avskurna halsar styckades av terroristerna, allt för att lamslå israelerna i skräck vilket det också lyckades med, en händelse var när ett gäng av dessa terrorister slängde in ett par handgranater i en skolklass och därmed sprängde 6 Israeliska barn i småbitar. Efter terroristerna utfört varje attentat smög de tillbaka till den jordanska sidan där deras statsledningsapparat beskyddade dem. Ända tills Sharon med styrka 101 gjorde entre, och jagade dom in på arabiskt territorium, fram till bla den arabiska byn, och gjorde de jägarna till de jagade, med ett tydligt uttalat mål:
Judiska barns blod kostar numera angriparens blod.

Israel försvarar sig mot föregående terrorattacker med efterföljande militär respons, vad gäller de civila i byn som dog så var det araber som trots varningarna inte utrymde husen de gömt sig i, utan ändå gömde sig i tron om att när Sharons män kämpat ned terroristerna efter hårda strider under stor tidspress i mörkret gå tillbaka till Israel, Men tack vare att byn fungerat som terrornäste skulle dess militära installationer sprängas och andra hus som fungerat som terrorbaser som en varning att terror mot Israel från jordaniskt territorium aldrig skulle löna sig, Byn innhöll flera hundra invånare som flydde när striderna utbröt, men det som gömde sig dog utan att Sharon ens visste att de fanns i husen. Han hörde det senare på radion i Israel faktiskt.

Å andra sidan så är det rätt enkel matematik.
Ingen muslimsk arabisk "palestinsk" fundamental terrorism mot civila Israeler, så sker det heller ingen Israelisk vedergällningsrepons.
För det är i den ordningen det fungerar.
Citera
2002-04-22, 11:20
Medlem
Typiskt judar och judesympatisörer deras ständiga nekande till sharons massakrer och deras nekande till i allmänhet judarnas apartheid politik mot inte bara muslimska palestinier utan dom kristna också. Judekräk är en korrekt benämning för dom flesta judar har bevisat vilka monster dom är. Var är eran soros och hans svarta kvinnor nu judekräk ni snackar om andra världskriget men folkmordet på andra före under och efter andra värlskriget håller ni käft om, ni har gång på gång visat att ni är rent ut sagt skit.
Citera
2002-04-22, 11:35
Medlem
...

Jaha...
Den här tråden blir bara mer och mer infekterad av två grupper. Judar och nazistsympatisörer, om jag inte tar fel.

Då är det väl bäst att en tokfan tillika oskuldsnykterist som undertecknad åxå skriver här så är så är skaran idioter fulländad. Hehe.

Och nu slår jag vad om att jag blir etiketterad som judehatare och kommunist. Allt jag är, kan sammanfattas i ett ord. Agitator.
Citera
2002-04-22, 13:34
Bannlyst
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator[RoX]
Jaha...
Den här tråden blir bara mer och mer infekterad av två grupper. Judar och nazistsympatisörer, om jag inte tar fel.

Då är det väl bäst att en tokfan tillika oskuldsnykterist som undertecknad åxå skriver här så är så är skaran idioter fulländad. Hehe.

Och nu slår jag vad om att jag blir etiketterad som judehatare och kommunist. Allt jag är, kan sammanfattas i ett ord. Agitator.

Nä varför skulle jag etikera dig för det, med ovanstående citat du skrev?
Däremot känns det befogat med en liten distinktion?:
"Judar"=faktaframställan, logik, referenser, vittnesmål, foton, kunskaper.
"Nazistsympatisörer"=frigång från psyk, osammanhängande raseriutfall, med klara undertoner av mindervärdeskomplex, dreglande missfoster med uppenbara hjärnskador, som anklagande försöker skylla ifrån sina egna misslyckade liv på en grupp de aldrig känt="Stefan" som exemplifierar detta påstående.
....Titta, snart kommer de små liven med några nya utfall :twisted:
2002-04-22, 13:51
Medlem
Idf=missfoster du bekräftar gång på gång vilken skit du är som hävdar bestämt att Sharon inte är någon folkmördare och att Shitrael är ett demokratiskt och rättvist land och att U.S.A stödjer Shitrael därför att Shitrael bekämpar islamiska terrorister endast en jubelidiot skulle tro på den smörjan, tack och lov så är det få idioter i Sverige som tror på erat skitsnack.
Citera
2002-04-22, 14:39
Medlem
Travis Bickles avatar
Nazistsympatisörer? jag? hahah
fuck den som sa det
som vanligt måste nån pajas gå på den minan. Om man inte gillar sionistiskt politik (läs israels politik) som klassats som RASISTISKT av självaste FN, ja då är man smyg nasse.

bara för att förtydliga,
jag har Aldrig sagt nåt om judar i allmänhet bara speciella judar typ sharon idf och ryska icke judar även så kallade sionister.
<<<
"Judar"=faktaframställan, logik, referenser, vittnesmål, foton, kunskaper.
"Nazistsympatisörer"=frigång från psyk, osammanhängande raseriutfall, med klara undertoner av mindervärdeskomplex, dreglande missfoster med uppenbara hjärnskador, som anklagande försöker skylla ifrån sina egna misslyckade liv på en grupp de aldrig känt="Stefan" som exemplifierar detta påstående.
<<<
sionister hjärtvättade jude nazis som hyllar folkmördare och dag-drömmer om en mur mellan palestinier och israel. i deras ögon är araber som gräshoppor som vill äta upp israel...
det var väl en bra sammanfattining på sionister eller vad tycker du själv?
Citera
2002-04-22, 14:40
Medlem
IDF

Jag brukar bli få utstå en del lösa anklagelser, mest därför att jag har för vana att säga motsatsen av vad människor säger bara för att testa deras teser.
Och min erfarenhet av att kläcka ur mig dylika saker vanligtvis brukar ge mig epitetet judehatare, eller antisemit i en del människors ögon. Det är ganska intressant.

Dock är jag nog inte tillräckligt insatt i denna frågan för att kunna yttra mig om den i någon större utsträckning än att jag anser krig vara förhatligt, oavsett vem som krigar mot vem och med vad.

Gäägg...
Det är inte så att ändamålet helgar medlen.
Humz.
Fast fan vet hur man ska lösa konflikten i israel.
Det bästa vore väl om hela omvärdlen faktist tog ett steg bakåt och lät de inblandade parterna lösa det på egen hand, hur de än finner det bäst.

För som det är nu lär inte omvärlden kunna göra något annat än se till att de båda parterna har vapen att slåss med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in