Citat:
Ursprungligen postat av sryzon
kolla jipf´s hemsida. denna organsiation har demonstrerat mot israel så säg inte att judar inte demonstrerar.
:!: Szyrzon, JIPF talar knappast i mitt namn.
I mina ögon är Sharon är en hjälte.
JIPF försöker sitt bästa för att framstå som intelektuella- det är bra.
Och de verkar vara humanister-det är bra.
Och det vill leva i samförstånd?-det är bra.
Det vill ha fred? -det är bra.
Men det verkar ha -oavsett om det är judar eller f.d Israeler- inte ha full koll på vad som sker eller har skett i dagens Israel- och det är inte bra!
Det verkar också svalt palestinska propagandan med hull och hår -det är inte heller bra! Sen verkar det som det vill agera megafon av denna "palestinska" propaganda? -det är absolut inte bra!
Här är utdrag ur en artikel de har, som forfarande ligger on-line:
http://members.chello.se/srebro/joakim.htm
"Då jag först såg de fruktansvärda TV-bilderna av hur 12 -årige Muhammad Al Durrah den 30 september sköts ihjäl av israeliska soldater, efter att fadern förgäves sökt skydda sonen mot kulorna med sin kropp, kände jag precis som Yael Feilers dotter en oerhörd skam och indignation över att soldater från Israels reguljära armé, mina egna judiska bröder, kunde göra sig skyldiga till en så skändlig handling. Jag ville inte acceptera det jag såg, det stämde så uppenbart inte överens med den uppfattning av judisk etik jag tillägnat mig genom åren, och jag grep efter varje möjlig tänkbar bortförklaring, som israeliska källor presenterade. Till slut, allteftersom bortförklaringarna torkade ut och Israel till sist kom med ett tafatt officiellt beklagande, tvingades jag inse att det verkligen hade hänt. Senare fick jag veta att också den ambulansförare från Röda Halvmånen som tillkallats för att söka undsätta Muhammad Al Durrah och hans far blev skjuten i bröstet och dödad av en kula från en israelisk soldat. Jag har känt skam och upprördhet förut över enstaka handlingar som begåtts av mina judiska bröder,..."
Om du känner någon på JIPF så kan du ju uppmärksamma dem på detta:
Jämnför med nedanstående artikel, och läs noga in alla fakta och indicier, och försök sedan tänka ut vilken typ av mentalitet det är som krävs, för att i total respeklöshet för livet, vilka det är som kan kallblodigt avrätta barn, idetta fall för fina propagandabilder, hur stor sannolikhet är det att det är samma typ av svin som klär ut sina barn till levande bomber?
-det är inte judar.
*Det stavas fundamentala muslimska extremistiska fanatiska "Palestinier" = Terrorister.
Vem mördade Muhammed Al-dura?
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=18774