• 1
  • 2
2011-03-28, 18:05
Medlem
Endemisks avatar
Syftet med den här tråden är att diskutera hur vi droganvändare lever och sköter hälsan. Vet inte om detta har tagits upp i någon omfattning av denna typ och med detta syfte förut på Flashback, men gör ett försök!

Kort och gott, jag tänkte börja med att lägga upp några punkter vari avhandlas vissa kriterier av våra livsstilar, och de lyder som följer (räds ej för att lägga till en eller flera egna kategorier om så önskas):

Först och främst, vilka droger (utöver alkohol, koffein och tobak) använder du dig av något sånär regelbundet?

För mig är det huvudsakligen downers som gäller. Brukar opioider och bensodiazepiner några gånger i veckan, och försöker se till att inte bli beroende genom att ha rutiner och ta små uppehåll ibland. Jag använder psykedelia kanske lite drygt en gång i månaden, även om det kan bli lite mer sällan. Cannabis har jag använt kanske två gånger det senaste halvåret, så det kvalificerar nog knappast som regelbundet. Kommer nog bli än mer sällan om alls i framtiden. Skulle gärna prova kokain och amfetamin i framtiden, kan jag tillägga som bonusinformation!

Hur motionerar du?

Jag tränar kondition 4-6 dagar i veckan, springer då i cirka 40-60 minuter beroende på humör och energi. Styrketränar på gym, inte med ändamål att bli så stor som möjligt, utan vill mest bara upprätthålla en vettig fysik.

Hur ser din kost ut?

Har varit nästintill-vegetarian (inget kött av något slag, men får säkert i mig någon godisbit eller öl som inte följer "koden") ett tag nu, och trivs mycket bra med det. Är det inte av ideologiska skäl (har bälten och skor i läder exempelvis), utan trivs bara med att äta så. Äter stora mängder frukt, dricker massvis med läsk (en last jag mer än gärna dras med) och unnar mig gärna godis, bakelser och liknande.

Vad har du för alkoholvanor?

Jag dricker numer sällan, men mer än gärna en god öl, eller någon gång ibland sprit (whiskey, rom, diverse drinkar eller varför inte något glas absint). Får ibland i mig lite vin, men det är oftast ingen favorit.

Brukar du tobak?

Jag har både rökt och snusat i perioder, men inte längre. Tycker inte det är värt det.

Fyll nu på med era egna vanor, ska bli intressant att läsa!
Citera
2011-03-28, 18:16
Medlem
Lajris avatar
Först och främst, vilka droger (utöver alkohol, koffein och tobak) använder du dig av något sånär regelbundet?

Jag brukar Gräs dagligen, alltså som vanligast blir det ett par spliffar på kvällen efter jobbet och så! sen så på helger är det oftast fester "fre, lör" då brukar jag kokain / uppåt tjack!

Hur motionerar du?

jag brukar att träna ungefär 4 gånger i veckan för att hålla mig i form för att må bra osv men just nu har man varit sjuk och har då tagit ett uppehåll men har inte kommit igång än!

Hur ser din kost ut?

Oj, jag käkar det mesta! mycket kött, vanlig husmanskost. sen kan det bli en och annan dag med skräpmat också såklart! tyvärr äter jag inte sallad av någon anledning :/ men sen på helger så blir det godis, chips mycket läsk osv!

Jag dricker i princip varje fredag och lördag! och då menar jag inte att jag tar en öl framför tvn. utan då är det rätt mycket alkohol som jag förtär. sen kan det bli en öl mitt i veckan ibland också!

Brukar du tobak?

har rökt och snusat! men just nu så försöker jag att bara röka på helger, men visst kan det bli att man tar en cigg på vardagar också!

hehe sådär
Citera
2011-03-29, 15:18
Medlem
Coques avatar
Cannabis och olika rökmixar, senaste har det blivit mest rökmixar.

Hur motionerar du?
Styrketränar 3dagar i veckan för att fylla ut tid och för att det är riktigt skönt.

Hur ser din kost ut?
Vanlig husmankost skulle jag nog säga.

Dricker väldigt sällan, är inte lika kul längre och har börjat ogilla ruset. :/

Brukar du tobak?
Snusar på heltid och röker endast när jag ska röka.
Citera
2011-03-29, 15:24
Bannlyst
Ja jag kan bara svara från när jag var fri sist. Gick på GHB varje dag i 3 års tid i perioder, dolkontin, amfetamin, kokain och benzo så ja jag är en missbrukare. Steroider gick jag också på och efedrin.

Hur motionerar du? Skulle träna 5 ggr i veckan på delta gym i Sthlm men däcka alltid pga GHB på tunnelbanan så kanske kom iväg 2 ggr i veckan på gym.

Hur ser din kost ut? Kosten försämrades, åt bara massa protein pulver och piller.

Vad har du för alkoholvanor? Jag drack alkohol så fort jag fick chansen så jag är en bland missbrukare.

Brukar du tobak
? Ja både snus och cigg men nu försöker jag sluta med ciggen.
Citera
2011-03-29, 16:17
Medlem
Tr0bles avatar

På senare tid har det nästan bara blivit Subutex dels för att det är billigt och får mig att må bra. Tyvärr så är det inte lika billigt längre, och jag vet inte ens om det får mig att må så bra som jag tror att det gör. Senaste tiden har jag tagit 2-3ggr i veckan. Alltså fre-sönd ibland något mitt i veckan.

Hur motionerar du?

Numera motionerar jag nästan inget alls, tränade på gym förut ganska mycket. 3-4ggr i veckan.

Hur ser din kost ut?

Äter i stort sett allt. Går varken upp i vikt eller ned. Ligger väl inom normalgränsen.

Dricker inte lika mycket längre då jag tycker att det finns roligare rus.

Brukar du tobak?

Nej, jag har försökt att både röka och snusa men tycker inte om något av det. Känns bara töntigt och onödigt. Röker väl på fyllan någon gång då och då bara.
Citera
2011-03-29, 16:28
Medlem
topsids avatar

Hallucinogener(främst LSD då) och cannabis. MDMA vid festligare tillfällen.

Hur motionerar du?

Jag tränar inte så himla mycket, springer och styrketränar nån gång varje vecka.

Hur ser din kost ut?

Väldigt blandat. Käkar både fisk, kött och grönt.

Jag dricker i princip aldrig, en gång i kvartalet som mest.

Brukar du tobak?

Jag får i mig tobak när jag röker brajj, annars nej.
Citera
2011-03-29, 16:39
Medlem

Alla möjliga hallucinogener, cannabis, ibland benzo, förr ghb. Tackar inte nej till mdma direkt.

Hur motionerar du?

Går ut och går varje kväll och det är inte plant någonstans där jag bor så får ganska mycket motion av det Tränar på gym också btw, gjort i 5 år, är biffig

Hur ser din kost ut?

Äter det som är nyttigt, skiter i det som är onyttigt. Är hälsofreak.

Dricker aldrig. Inte druckit på två år.

Brukar du tobak?

Nej, aldrig gjort.
Senast redigerad av Pentium8 2011-03-29 kl. 17:30.
Citera
2011-03-29, 17:29
Medlem
Pukys avatar

Cb i alla dess former och färger. Ibland även LSD då jag tycker att det sätter lite fart i ens vardag.

Hur motionerar du?

Enda träningen jag håller på med för tillfället är korpfotboll på sommaren. Händer att jag tar mig längre promenader ett par ggr i veckan.

Hur ser din kost ut?

Vanlig husmanskost. På helger FET mat.

Ett par gånger i veckan.

Brukar du tobak?

Enbart snus. Röker inte ens på fest längre, tycker inte att det ger mer än dålig lukt. Snusar för att jag tycker det är gott.

Mvh Puky
Citera
2011-03-29, 19:36
Medlem
Roxanas avatar

Ladd. Men även en del syra samt lite gräs. Speed - väldigt sällan.
Saknar dock E i mitt liv. Var länge sen...

Hur motionerar du?

Powerwalks & löpträning.

Hur ser din kost ut?

Rätt Atkins-inspirerad med ätdagar.

Dricker ett par gånger i veckan. I stort sett bara vin/champagne/cider.
Gillar inte starksprit.

Brukar du tobak?

Feströker och i samband med cannabis/braj.
Citera
2011-03-30, 01:35
Medlem
Soulsamples avatar

Jag började röka cannabis när jag var femton och det har jag gjort från och till i tio år. Lite senare kom ecstasy in i bilden men det var inget jag fastna på även om jag höll på med det ganska mycket under en period. Efter det kom kokainet, heller inte det fastnade jag på, utan något man festa på. Nu på senare tid, dom sista tre åren, har det bara varit downers. Benso och Tramadol var mina huvuddroger som jag verkligen missbrukade, även om jag såg det som självmedicinering emot ångest och social fobi. Sub blev det också rätt mycket.

Nu använder jag endast Lyrica, och även om jag ser det som självmedicinering kan jag inte sticka under stolen med det att jag missbrukar det då jag tar doser över 1000 mg.

Hur motionerar du?

Just nu motionerar jag inte ett skit, men det är tänkt att jag ska börja styrketränar antingen denna veckan eller nästa. Jag har en ölmage som heter duga.

Hur ser din kost ut?

Det blir mycket nudlar och färdigrätter. Jag missbrukar socker också. Äter mycket godis och kakor.

Just nu dricker jag inte över huvud taget. Men när jag drack överkonsumerade jag alltid.

Brukar du tobak?

Jag röker som en skorsten. Bara idag har jag nästan rökt upp två paket.

Fyll nu på med era egna vanor, ska bli intressant att läsa!

...
Citera
2011-03-30, 02:30
Medlem
K-pists avatar

Cannabis använder jag nästan dagligen, kommit på mig själv på sistonde att jag är beroende och missbrukar denna ört men kan ändå inte se det dåliga i det hela då jag tycker jag sköter det relativt snyggt.
Amfetamin har använts en del i mina dagar dock endast i samband med fest eller alkohol, aldrig annars! Var mycket förrut men nu var det månader sen.
Opiater har också använts flitigt förrut och har varit på gränsen till beroende tidigare, använde sub och tramadol i mängder men jag klarade mig utan att fastna i träsket helt och hållet. Inte tagit en opiat på säkert ett halvår nu, tackar dock inte nej.
Svamp/Lsd Dom 2 favorit drogerna, oj oj oj dessa är jag riktigt frälst i och har haft ca 20-25 flygturer tidigare, senast förra helgen.

Hur motionerar du?

Tränar på gym måndag - fredag.

Hur ser din kost ut?

Det som huset serverar, oftast vanlig husmanskost.

1-3 gånger i månaden kanske, är inget fan av alkohol längre efter att jag upptäckt att det finns bättre och skönare alternativ att berusa sig på. Har dock varit helgalkis i mina yngre år under högstadietiderna.

Brukar du tobak?

Snusar och har gjort det i snart 3 eller 4 år. Cigg röker jag när det bjuds eller när jag röker spliff.
Citera
2011-03-30, 14:15
Medlem
butangass avatar
Cannabis - helger och ibland på vardagar
DMT - någon gång i månaden

Hur motionerar du?
Brukar gå istället för att ta rulltrappan, annars inte mer än lite armhävningar hemma på golvet

Hur ser din kost ut?
Rätt billig och näringsfattig. Ofta nudlar när ekonomin inte ser så bra ut.
Tar tillskott för magnesium och kalcium.

Dricker sällan, senaste gången jag drack så att jag blev påverkad var nyår.

Brukar du tobak?
Ja, jag röker ciggaretter. Försöker sluta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in