2011-03-28, 14:28
Medlem
qazqas avatar
Tjena, undrade hur det var med registreringsbeviset borde man inte få den vid köp av en ny bil? Har haft en bil i 3-4 månader men ingen registreringsbevis.. Hur får man regbeviset?
Citera
2011-03-28, 14:37
Medlem
INTPs avatar
Säljare & köpare fyller i och skriver under ägarbyteslappen. Lappen postas - förslagsvis gemensamt eftersom båda parter kan få problem om det inte görs. Några dagar senare landar nya ägarbeviset i brevlådan hos nya ägaren.
Citera
2011-03-28, 14:48
Medlem
qazqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Säljare & köpare fyller i och skriver under ägarbyteslappen. Lappen postas - förslagsvis gemensamt eftersom båda parter kan få problem om det inte görs. Några dagar senare landar nya ägarbeviset i brevlådan hos nya ägaren.

Det har gått 3-4 månader men ingen regbevis, kan man få den "igen"?
Citera
2011-03-28, 14:49
Medlem
Jag fick heller inget registreringsbevis så jag beställde ett från https://www21.vv.se/bestallregbevis/Start.aspx fick inte heller något papper på vad för skatt jag skulle betala så där fick jag betala 100kr mer för efter 2månader då fick jag det och där det stod att jag inte hade betalt så jag fick betala lite mera.
Citera
2011-03-28, 14:55
Medlem
qazqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankan
Jag fick heller inget registreringsbevis så jag beställde ett från https://www21.vv.se/bestallregbevis/Start.aspx fick inte heller något papper på vad för skatt jag skulle betala så där fick jag betala 100kr mer för efter 2månader då fick jag det och där det stod att jag inte hade betalt så jag fick betala lite mera.

Tackar!
Citera
2011-03-28, 15:19
Medlem
Om säljaren inte har skickat in reg.beviset/ägarebytet står han ju fortfarande som ägare till bilen, och då kan bara han beställa ett nytt, och det kommer till hans adress. Ring Transportstyrelsen och fråga:
1/ Står du som ägare?
2/ Om ja i fråga ett: har de skickat ut regbeviset?
Citera
2011-03-28, 15:21
Medlem
qazqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Om säljaren inte har skickat in reg.beviset/ägarebytet står han ju fortfarande som ägare till bilen, och då kan bara han beställa ett nytt, och det kommer till hans adress. Ring Transportstyrelsen och fråga:
1/ Står du som ägare?
2/ Om ja i fråga ett: har de skickat ut regbeviset?

Står som ägare, men tror det är lite försent att ringa nu har redan betalat 50kr och beställt reg beviset. Tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in