2011-03-28, 10:55
Medlem
Gilbertes avatar
Genusintresserade Göteborgare har knappast missat Debattartikeln i söndagens GP
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.58...psykiskt-sjuka

Annica Dahlström känner vi ju till i debattsammanhang och en sökning på Google ger ju massa information om vad hon står för och vad hon tycker.

Christian Sörlie Ekström däremot! Han finns ju inte... eller så är jag dålig på att leta. Allt jag har hittat är en intervju med honom i Tendens:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4353065

Grabben har sedan även en Facebook som är totalt ny... (och öppen)
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/...e-Ekstr%C3%B6m

I från hans författarskap hittar jag inget mer än att jag i Libris fann en Christian Ekström som skrivit en artikel i "Välfärdsbulletinen : fakta och analys om välfärden och dess fördelning" /utges av Statistiska centralbyrån" 2001 !!!!!

Vem är denna NYA STJÄRNA som vågat sig in i genusdebatten och som fått titlarna: mastersexamen i industriell ekonomi, författare, debattör och miljöaktivist i Greenpeace!

Var är böckerna? Mig veterligen är det brukligt för författare att skriva sådana! Och vad är debatterna? Debattörer brukar väl inte vara svåra att finna?

Inte heller på Greenpeace sida hittade jag honom...

Snälla hjälp! Skriver man debattartiklar så är man väl en kändis, därav placeringen på tråden!
Citera
2011-04-19, 01:20
Medlem
Mig veterligen har han gjort mycket framgångsrik karriär inom diverse telekomkonsulting och liknande, för att på senare år mer och mer intressera sig för sitt nya kall som främst är barnen i vårt samhälle och sekundärt miljö. Han kommer att släppa en bok om ett tag (i skrivande stund är bokens titel ej fastslagen), men har svårigheter att hitta förläggare. Förläggarna skyller antagligen på brist på samhälleligt engagemang i frågan och därav presumtivt utebliva revenyer, men alla förstår ju vad det egentligen handlar om.....

Killen verkar vara av lite samma virke som Eberhardt, men har en tyngre uppförsbacke framför sig i och med att han till skillnad från honom försöker rubba en av de stora heliga pelarna varpå vilken den "nya svenska modellen" vilar på; Stadsfeminismen. Att på allvar gå in med en helhjärtat insats i form av debattinlägg och författande av böcker kommer nog vara betydligt motigare och mer tidsödande än hans tidigare konsultuppdrag. Jag håller ögon och öron öppna för den här nya killen...

ps. för övrigt glad över om det framgent kom fram lite fler icke-filosofer (läs teknologer, jurister etc etc) som gör sig hörda i debatten ds.
Citera
2011-04-19, 12:45
Medlem
Gilbertes avatar
Jo, nog lutar hans uppförsbacke! Jag trodde att man skulle höra mer om och av gubben eftersom en debattartikel och en bok ofta leder till lite artiklar och marknadsföring. Christian själv verkar ju som det ser ut nu inte gå i uppförsbacken eftersom jag inte hört något mer sen förra månaden!

Visst är det roligt när folk hörs i debatten, men det känns lite som att det faller tämligen platt, då varken Dahlström eller Sörlie Ekström besvarat den kritik deras artikel fått... Det känns faktiskt lite märkligt att de inte fortsatt debatten... Särskilt med tanke på att de hävdar att vår välfärdsstat skapar psykisk sjukdom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in