2011-03-28, 07:48
Medlem
Hej!

Jag är säker på att jag har/ har haft någon könssjukdom (testat klamydia, gonorré samt även kollat svamp och testat urinvägsinfektion. Hur jag möjligen "erhållit" det, kanske jag startar i en annan tråd). Jag stack till läkarn och påstod att klamydiatestet säkert visade "falskt-negativt" och hon skrev ut azithromycin 1g engångsdos. Detta hjälpte föga, varpå jag fick för mig att jag har fått Mycoplasma Genitalium (hypokondriker som jag är) och stack till ny läkare som skrev ut moxifloxacin (Avelox 10 x 400mg). Detta pga rädsla för att M.G. kunde vara resistent mot azithromax.

Detta om bakgrunden. Moxifloxacin verkar vara ett ganska potent antibiotika (hör till gruppen kinoloner) och jag undrar nu om det är nån här som käkat nån kur, samt möjliga biverkningar. Tänkte själv köra en tiodagarskur, men jag sysslar med styrkelyft på sidan om. Har hört att akillessenan kan lättare gå av vid fysisk ansträngning, men det kanske gäller för längre kurer? Hur länge ska man avhålla sig från idrott?
Citera
2011-03-28, 08:34
Medlem
Hur blev "hur/när ska jag träna styrkelyft" ett inlägg som passar i Sex: E&S?
Citera
2011-03-28, 10:48
Medlem
Herr_Oins avatar
Snusk -> Medicin

/Mod
Citera
2011-03-28, 13:20
Medlem
Aha, av någon anledning hittade jag inte medicinavdelningen. Jag ber om förlåtelse för det
Citera
2011-03-28, 16:02
Medlem
Jag fick förra året en riktigt dålig reaktion på ett visst antibiotika. (Jag minns inte vilket + att det var intravenös antibiotika)

Det utspelade sig som massor med röda utslag över hela kroppen och det ömmade, kliade, stack som en tok över hela kroppen. Det låter inte så hemskt men man måste ha kännt på det för att förstå hurpass ont det gör.

Fick steroidsalva men den hjälpte inget så det var bara att härda ut i 2-3 dagar utan sömn för att det skulle lägga sig.

Detta hjälper väll inte direkt dig dock.
Citera
2011-03-29, 06:32
Medlem
Moxifloxacin tillhör gruppen fluorokinoloner. Det kan gott hända att det var ett antibiotika ur denna grupp du fick. Jag är nu själv lite si och så, vågar jag köra en kur eller inte. Många har skrivit att man endast borde ta kuren vid en livshotande situation
Citera
2011-04-04, 12:07
Medlem
avelox eller avalox är namnet på medicinen, lite beroende på land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här