2011-03-28, 03:07
Bannlyst
Hej.

Jag har läst och kollat i massor med trådar och har inte riktigt hittat svar på mina frågor.

Jag har alltså svårt att somna på kvällarna även om jag känner mig trött. Det känns som att jag bara behöver något som stänger ögonlocken åt mig om det låter vettigt.
Jag kan ligga vaken till 7 ibland och vissa nätter sover jag inte alls, men det är jävligt jobbigt om man har något att gå upp till.

Jag är visserligen arbetslös men det betyder ju inte att jag vill slösa bort hela dagar med att vara helt hjärndöd och bli trött vid 16-tiden. Somnar jag vid tre på eftermiddagen så måste jag ju ändå vakna för att äta, annars vaknar jag på natten och är hungrig och pigg.

Ska väl tillägga att jag pratar och går(mer förut) i sömnen ibland.
Jag tror på det paranormala och är mörkrädd om det kan bidra till skumma hallucinationer.

Ni kanske ser mitt problem.

Jag undrar alltså vad jag kan förvänta mig av Stilnoct?
Fungerar den bra till att bara få den där sista skjutsen till sömn eller ska jag förvänta mig hallucinationer och mardrömmar?

Det är inte mina tabletter men jag har fått ett par kartor så att jag kan prova om jag vill.

Har jag missat något så fråga bara.
Citera
2011-03-28, 03:11
Medlem
Kaptenenjons avatar
https://www.flashback.org/t255514 där tror jag du kan få svar. Hoppas det löser sig för dig. Låter inte kul det där : /
Citera
2011-03-28, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenenjon
https://www.flashback.org/t255514 där tror jag du kan få svar. Hoppas det löser sig för dig. Låter inte kul det där : /

Tackar för svar.

Men jag har ju bipacksedel så allt det har jag läst. Tänkte mest på egna erfarenheter kanske.

Och då menar jag inte från någon som knaprar 15 stycken och dricker ett flak öl
Citera
2011-03-28, 04:03
Medlem
Stilnoct är en inomningstablett. Du kommer somna det kan jag garantera, men om du lyckas hålla sömnen uppe är frågan, personligen är insomningen allt jag har problem med. När jag väl har somnat sover jag och vaknar jag så somnar jag om. (Förutom inatt )

Borde räcka med 5 mg per natt första veckan, jag tycker dock om att bli snurrig så jag körde 10 mg. Men tänk på toleransökningen, den är förjävvlig på stilnoct. Första veckan kommer du känna dig rejält full på 10 mg. Efter 2-3 veckor blir du kanske bara lite snurrig. Stilnoct är altså dåligt för långvarigt bruk.

Stilnoct is the shit.
Citera
2011-03-28, 04:09
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Denna tråden kommer hamna i papperskorgen men jag kör på eftersom vi har liknande sömnproblem.

Jag använder Stilnoct för att sova. Har provat ett antal olika men Stilnoct är utan tvekan det bästa.
Normalt tar jag 5 mg men om det krisar så tar jag 10 mg. Slappnar man av och andas med magen istället för bröstet så somnar man som en klubbad säl, och man vet att man är utvilad när man vaknar.
Dessutom utan diverse tråkiga biverkningar som man kan få av andra preparat.

Det är inte lätt att få ut dem och du lär säkert få annat utskrivet att prova med innan du får Stilnoct.
Dissa allt som inte funkar och be om Stilnoct, säg att du provat och att du vet att de funkar.

Överskrid inte dosen och lägg dig direkt när du tagit tabletten.

Lycka till!
Citera
2011-03-28, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Stilnoct är en inomningstablett. Du kommer somna det kan jag garantera, men om du lyckas hålla sömnen uppe är frågan, personligen är insomningen allt jag har problem med. När jag väl har somnat sover jag och vaknar jag så somnar jag om. (Förutom inatt )

Stilnoct is the shit.

Låter ju bra! Inga hallucinationer?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Denna tråden kommer hamna i papperskorgen men jag kör på eftersom vi har liknande sömnproblem.

Jag använder Stilnoct för att sova. Har provat ett antal olika men Stilnoct är utan tvekan det bästa.
Normalt tar jag 5 mg men om det krisar så tar jag 10 mg. Slappnar man av och andas med magen istället för bröstet så somnar man som en klubbad säl, och man vet att man är utvilad när man vaknar.
Dessutom utan diverse tråkiga biverkningar som man kan få av andra preparat.

Lycka till!

Varför papperskorgen?

Tack för svar! Det låter ju som ett bra piller det här
Citera
2011-03-28, 04:23
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalzhar

Varför papperskorgen?

Tack för svar! Det låter ju som ett bra piller det här
Hallucinationer och rena fyllepåhitt kan du drabbas av om du inte lägger dig direkt.
Det är ett piller som verkar på en gång så man ska ta det vid sänggående.
Så ja, det är ett bra piller. Man får vara försiktig med det så man inte blir beroende bara. Kan man somna utan så ska man göra det.

Papperskorgen? För att det finns ca 1000 trådar om detta.
Citera
2011-03-28, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalzhar
Ansledningen att man kan börja hallucinera på stilnoct är att du börjar drömma trots att du är uppe och igång. Stilnoct är så pass effektivt att den försätter dig i söm/dröm-stadie oavsett om du är vaken eller inte.
Tar du tabletten och fortsätter vara vaken så är du vaken men hjärnan börjar drömma. Tar du tabletten och ligger och försöker sova resulterar det när du går in i drömstadiet att du somnar.

Detta drömstadie brukar dock resultera i att du inte minns spec mycket. De enda hallucinationer jag fick som oskuld på 10 mg var dubbelseende.

Blandar du 50mg med sprit kan det bli såhär : https://www.flashback.org/t746411
Senast redigerad av Logz 2011-03-28 kl. 04:29.
Citera
2011-03-28, 19:52
Medlem
Gå till läkaren och be om Propavan. De är värdelösa att somna med, men om du har mardrömmar kommer du verkligen inte vilja ha dem på Stilnoct. Propavan hjälper mig sova djupare.
Citera
2011-03-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz

Borde räcka med 5 mg per natt första veckan, jag tycker dock om att bli snurrig så jag körde 10 mg. Men tänk på toleransökningen, den är förjävvlig på stilnoct. Första veckan kommer du känna dig rejält full på 10 mg. Efter 2-3 veckor blir du kanske bara lite snurrig. Stilnoct är altså dåligt för långvarigt bruk.

Stilnoct is the shit.

Hur är det om man tar stilnoct bara 3 dagar och sover normalt resten av veckan? Ökar toleransen ändå eller hinner den "försvinna" innan man tar stilnoct igen nästa vecka?
Citera
2011-03-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR321
Hur är det om man tar stilnoct bara 3 dagar och sover normalt resten av veckan? Ökar toleransen ändå eller hinner den "försvinna" innan man tar stilnoct igen nästa vecka?
Som sagt så är toleransen förjävlig. Jag gick på det ett halvår och nu har det gått ett år och jag vet inte om min är borta än. Men det borde gå relativt bra och har du ändå inte tänkt ha dem i mer än typ 2 månader så kommer du nog inte tänka så mycket på toleransökning om du kör sådär. Jag hade ju 10mg i ett halvår och det gick bra från början till slutet. Även om det skönaste snurrigheten som jag tyckte vara skön försvann lite i slutet. Snurrigheten var lite av en säkerhet. När jag kände den visste jag att jag kunde somna utan oro.
Citera
2011-03-29, 02:00
Medlem
har stilnoct utskrivet så tycker dom är kanon! skulle inte vilja byta mot nåt annat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in