2011-03-29, 21:18
Medlem
Inte-Igens avatar
Vissa (en hel del vad jag förstått) somnar inte utan blir trippade istället och hittar på massa skit. Om du är en av dom är nog Imovane din grej, som att bli vaggad till sömns av knark.
Citera
2011-03-29, 22:29
Medlem
HechoPolvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Vissa (en hel del vad jag förstått) somnar inte utan blir trippade istället och hittar på massa skit. Om du är en av dom är nog Imovane din grej, som att bli vaggad till sömns av knark.

Beror ju på ifall man går och lägger sig eller inte. Vill man somna på stillnoct så gör man det. Vill man vara vaken så klarar man nog det också.
Citera
2011-03-29, 22:54
Medlem
suqas avatar
Stilnoct är en mycket bra insomningstablett och det är väl också imovane om man inte ser den långa halveringstiden samt biverkningen "metallsmak" som ett stort problem.

Stilnoct
Citera
2011-03-30, 01:20
Medlem
Walvaters avatar
Stilnoct är helt OK för sömnbesvär, men du har tur om du får effekt av mängderna som får skrivas ut enligt FASS.

Bättre än Imovane i alla fall.
Citera
2011-03-30, 09:51
Medlem
YaeOlMadHatters avatar
Kör på Stillarna, 1-2st 10mg. Ta dom när du sitter i sängen, lägg dig ner o tänk på nåt fint.
Ta dom INTE o gå runt o vänta på att de ska verka, eller ännu värre sitta vid datorn o vänta. Du kommer lätt börja tvär-punda på dom annars.
Om du inte har nån resistans mot dom, är de kalaskul o leka med. Så Abusus non tollis usum dude.
Missbruka dom inte utan bruka dom, missbruket upphäver inte det rätta bruket.
Peace bro´, älskar stilnoct men lekt så mkt med dom att jag behöver 7-10st för o få lugnet.
Citera
2011-03-30, 09:57
Medlem
Astenikers avatar
Sömnbesvär är psykiatrisk problematik och Stilnoct strikt farmakologisk behandling i TS' fall. Alltså:

Bensodiazepiner -> Psykofarmaka

/Mod.
Citera
2011-03-31, 10:15
Medlem
Stilnoct funkar hur bra som helst som insomningstablett. Ingen hangover på morgonen som man kan få av Imovane om man är känslig.

Däremot är Stilnoct känt för att man kan gå i sömnen och göra skumma saker som man senare inte kommer ihåg. Ta inte dem utan att du har pratat med din läkare!
Citera
2011-04-13, 20:51
Medlem
Se7eens avatar
Jag hade dem för nåra månader sen men blev för trippad och gick i sömnen/halvvaket tillstånd och gjorde saker jag nästa dag inte kom ihåg. Och sen blev jag alldeles för snabbt tolerant emot dem så man behövde trycka i sig fler o fler för o få effekt. Så därför kör jag på Imovane/Zopiklon istället. Dom knockar en på ett skönt sätt. Men viktigt att ligga i sängen när dom väl börjar verka. Annars kan det bli som med stilnoct för min del. Mirtazapin är också en bra insomningstablett, dock inte riktigt i samma division som Stilnoct eller Imovane.
Citera
2011-04-14, 13:38
Medlem
darkseverins avatar
Om du inte har problem med att du vaknar mitt i natten så kommer Stilnoct säkerligen att hjälpa dig. Om man lägger sig i sängen och tar en tablett, oavsett om man är trött eller ej, så kommer man bara att "stängas av" inom en halvtimme. Jag kan lägga mig ganska pigg i sängen och se på tv-serier och helt plötsligt vara borta om jag tar en Stilnoct.
Citera
2011-04-16, 23:46
Medlem
Tänkte jag ställer frågan här, har ätit zolpidem nu senaste månaden då jag fått det mot mina sömnproblem, men nu sista veckan har jag börjat göra saker under natten jag verkligen inte kommer ihåg som jag blir påminnd av dagen efter.

Tänkte ringa min psykiatriker på måndag för blir lite rädd för mig själv , dom funkar ju mot sömnen men har som sagt en tendens till att vakna upp efter jag lagt mig och gå omkring hemma göra saker/prata som att jag är vaken har jag fått höra. Vaknar upp på andra ställen än jag lagt mig på.

Vilken sömnmedecin kommer jag få om jag får byta? Har lergigan också den funkar ibland men verkligen inte jämt.
Citera
2011-04-25, 18:06
Medlem
Stilnoct är helt underbart! Tar man fler än det är tänkt kan man absolut få hallucinationer och det du pratar om; men tar man en tablett vid sänggåendet upplever jag att det bara finns positiva effekter. Oftast somnar man efter en halvtimme och vaknar upp pigg och utvilad Visst har jag fått mardrömmar på Stilnoct, men det finns inget som säger att jag inte skulle fått det annars också.
Citera
2011-04-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Tänkte jag ställer frågan här, har ätit zolpidem nu senaste månaden då jag fått det mot mina sömnproblem, men nu sista veckan har jag börjat göra saker under natten jag verkligen inte kommer ihåg som jag blir påminnd av dagen efter.

Tänkte ringa min psykiatriker på måndag för blir lite rädd för mig själv , dom funkar ju mot sömnen men har som sagt en tendens till att vakna upp efter jag lagt mig och gå omkring hemma göra saker/prata som att jag är vaken har jag fått höra. Vaknar upp på andra ställen än jag lagt mig på.

Vilken sömnmedecin kommer jag få om jag får byta? Har lergigan också den funkar ibland men verkligen inte jämt.

Kanske en kombo av Stilnoct/Propavan kunde vara något. Du får du både hjälp med insomningen, samt att inte vakna under natten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in