Jag funderar jämt på om jag är intelligent eller korkad. Det är väl det livet mycket handlar om, man funderar på vad som är rätt och fel liksom.
När jag var yngre tyckte jag jag var mycket intelligent, men med åren har jag upptäckt mer och mer hur mycket det är jag inte vet, inte förstår, inte kan.
Sen blir jag förvirrad för jag har nog Aspergers Syndrom och då är man ofta nördig (det är i alla fall jag) liksom, att man är väldigt bra på vissa saker och kass på andra.
Som jag ser det har jag hög emotionell intelligens, men är grymt ologisk och tycker inte om att läsa (otålig) så jag blir då inte bildad, jag är även trögtänkt.
Men man vet ju inte vad man är, och det vet ju ingen annan heller. Det är ett mysterium.
Sen har jag även lidit av depression i många år och då verkar folk tro att man är efterbliven. Men det är väl ändå inte samma sak!
Jag får ofta känslan att jag är ovanligt intelligent, men att jag är för ödmjuk för att inse det. Intelligens går ju inte att mäta, det är ju en smaksak och folk är ofta väldigt snobbiga när det gäller sånt och otroligt elaka och dryga och tror att dom är så mycket bättre jämt.
Hur ser du själv på din intelligens? Grubblar du också hela tiden på "är jag smart eller dum"?