Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-27, 22:17
  #1
Medlem
ceetee2001s avatar
Tja!

Jag har möjlighet att komma över en iMac 20" för en mycket billig penning. Detta för att skärmen är defekt och för att garantin har gått ut. (ljusa lodräta fält över skärmen)
Frågan är: Hur dyrt om det ens går att utföra skulle det kosta att byta till ny skärm på den om man lämnar in den?
Någon som har koll?
Citera
2011-03-27, 22:31
  #2
Medlem
Jag har ingen direkt koll på HUR mycket det kan kosta, men jag gissar på att det kostar mycket!

Kontakta digital inn och se vad du dom tycker. Ring!

Kontakta Digital inn Service

"För servicefrågor, kontakta i första hand den verkstad där ditt serviceärende hanteras, alternativt den butik i vilken du registrerade ditt serviceärende.
Stockholm (ej Västermalm.) 08-690 09 00 service.stockholm@digitalinn.se
Uppsala & Västermalmsgallerian 018-56 98 00 service.uppsala@digitalinn.se
Eskilstuna, Linköping & Örebro 019-18 52 00 service.orebro@digitalinn.se"

http://www.digitalinn.se/index.php/t...a/prisexempel/
Citera
2011-03-27, 23:39
  #3
Medlem
ceetee2001s avatar
Ok. Tack för tips.

Kan det gå att laga en skärm med sånna problem annars? Gissar att dom det inte går att göra dock.
Citera
2011-03-27, 23:57
  #4
Medlem
Du kan ju alltid koppla in den till en extern skärm om det inte går att byta. Jag har en kompis som hade en imac som han alltid hade inkopplad till tvn så det går ju att göra det med, finns guider på internet hur man går tillväga om du inte är så insatt
Citera
2011-03-28, 00:13
  #5
Medlem
ceetee2001s avatar
Jo jag är ganska insatt, har en MBP.
Dock är det just som dator jag vill ha den. Men om det blir för dyrt att laga/byta skärmen så får det vara. Då letar jag vidare.
Citera
2011-03-28, 01:04
  #6
Medlem
pan.pans avatar
Det blir antagligen jävligt dyrt då upplösningen på den skärmen är extrem.
Citera
2011-03-28, 10:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisE
Du kan ju alltid koppla in den till en extern skärm om det inte går att byta. Jag har en kompis som hade en imac som han alltid hade inkopplad till tvn så det går ju att göra det med, finns guider på internet hur man går tillväga om du inte är så insatt

haha varför ska man köpa en iMac då för? Bättre att köpa Mac mini eller koppla in MBPn.
Citera
2011-03-28, 10:32
  #8
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceetee2001
Jo jag är ganska insatt, har en MBP.
Dock är det just som dator jag vill ha den. Men om det blir för dyrt att laga/byta skärmen så får det vara. Då letar jag vidare.

Du kommer få lämna in den och byta hela skärmpanelen, det är knappast lönt att laga. Det kommer bli dyrare än vad du får betalt för datorn sen, slutsats: gör det ej.
Citera
2011-03-28, 11:51
  #9
Medlem
flipper1446s avatar
Billigast borde vara att leta upp en annan defekt iMac med samma skärm, men där skärmen är hel och t.ex. logikkortet är trasigt. Om du vill göra det själv alltså. Är det en äldre iMac bör du kunna komma undan ganska billigt, iaf betydligt billigare än att lämna in den för reparation hos någon firma.
Citera
2011-03-28, 11:59
  #10
Medlem
ceetee2001s avatar
Har kollat med servicefirmor och det verkar som att byte av skärm på en iMac 20" hamnar på mellan 4000:- och 6000:- beroende på hur gammal den är.

Hm... Det är rätt dyrt.

Att göra det själv känns inte riktigt som mig. Gillar inte att pula med datorer. Fast det borde ju som sagt vara det billigaste alternativet.
Citera
2011-03-28, 12:32
  #11
Medlem
Deliras avatar
Vilken iMac pratar vi om; den första vita (intel)?
Citera
2011-03-28, 15:59
  #12
Medlem
ceetee2001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Vilken iMac pratar vi om; den första vita (intel)?

Nä, den är i aluminium. Tror den är ett par år gammal. 2.4 GHz Dual Core Intel och 2 GB Ram.

Utseende:
http://www.cheapservicemanuals.net/i...le_imac_20.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback