• 1
  • 2
2011-03-27, 21:45
Medlem
De jag tidigare umgåtts med som brukar har jag inte längre kontakt med av olika anledningar. Så nu vill jag finna nya människor som delar mitt intresse.
Jag tycker det är trevligt att ha sällskap under mina drogrus, folk att hänga med, mysigt att ha nån att kramas med, speciellt under opiatrus osv.
Att veta ifall en person håller på med droger eller inte är ju rätt svårt, och det känns rätt dumt att fråga rakt ut.

Så, några tips på hur man finner andra brukare? Vart ska man söka?

Citera
2011-03-27, 22:00
Medlem
Beroende på vart du befinner dig så varierar sätten. Göteborg, hela stan är smockfull mest med tjackisar men en del jonkare. Sjukhus/mottagningar är inte dumt. Stockholm, vet inte så noga. Men mottagningar och parkbänken finns ju alltid om man inte vågar sig på schackbrädet (rätt spännande idé att fixa ett ragg där ). Malmö är inte min kopp te. Att gå och leta opioidberoende på "landsbygden" genererar nog mer ovett än napp. Meckade en joint på bussen idag och en kille vänder sig om, tittar surt på mig och skakar på huvudet, jag rökte den självklart inte på bussen.
Citera
2011-03-27, 22:40
Medlem
Jag har träffat mina *knark polare* genom skolan.
Men de flesta e typ hasch fantaster som låtsas skrattar då och då ganska tråkigt.

Sen e jag polare med min langare så jag brukar gå rundor med han på stan och jävlar vad folk man träffar

fast kanske inte alla som umgås med sin langare kanske. hans ena förälder är ihop med en släkting till mig så vi har ganska mycket att snacka om riktigt trevligt

annars vet jag inte hur man träffar opiat folk. det e ju inte precis folk slaget som man hittar på fester

Tycker att det inte finns något trevligare än att vara ett par som sitter hemma och knarkar med filtar och läsk framför tvn
Citera
2011-03-27, 23:48
Medlem
galts avatar
Är du verkligen säker på att du vill börja umgås med tex "opiatfolk"?

Det finns mängder med trevliga och intressanta människor som uppskattar opioider, inte minst FB gynnar den uppfattningen. Tyvärr är inte FB-klientelet representativt för hur det faktiskt ser ut IRL. Inte utefter mina erfarenheter.
Det behöver inte vara så, men opioider förändrar ofta människor. Inte bara drogen i sig utan än mer miljöerna och kulturen som dominerar den världen...
En vän inom det livet kan vara rätt opålitlig (liksom man själv kan komma att bli). Vänner och bekanta dör, åker fast, in på behandling etc.

Heh, nu blev det lite skräckpropaganda och det finns såklart många undantag. Ville bara belysa att det kan vara värt att tänka efter i förväg.
Senast redigerad av galt 2011-03-27 kl. 23:57.
Citera
2011-03-28, 00:09
Medlem
Det fina med opiater är ju att man orkar umgås med folk som inte tar opiater.

Tycker att alla är rätt trevliga när jag är fjuttad. Brukar småprata med gamla tanter, fråga vad dom kör med för fågelfrön osv.
Citera
2011-03-28, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror inte att du vill sitta och kramas med det folket du kommer hitta ute på gatan och varken vill dom.
Ute (parker, sub och metadonprogram) hittar du sådanna som mig, tunga opioudmissbrukare, tjackisar och alkoholister och även om vi ibland vill kramas så tror jag inte du har den korrekta bilden hur det verkligen ser ut.

Det du letar efter är snarare folk när dom fortfarande är i "honeymoon" stadiet då man inte ännu är riktigt beroende.

tror inte att ts menar att h*n letar efter tv-heroinister precis, tror h*n letade efter fler folk som är i honeymoon stadiet, fast det e ju bara vad jag tror
Citera
2011-03-28, 05:26
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
annars vet jag inte hur man träffar opiat folk. det e ju inte precis folk slaget som man hittar på fester
Förvisso har jag vart påverkad av Buprenorfin under en utekväll. Men nej det är inte några partydroger vi pratar om. Din kommentar fick mig att skratta högt då jag såg framför mig 15 st nerspydda 20åringar horsade liggandes på golvet under en fest där det enda som är på är en TV med någon film.
Citera
2011-03-28, 07:22
Bannlyst
Sen tycker jag inte riktigt man kan säga att man "brukar" en drog om man tar det för att få ett rus, man missbrukar ju substansen, opiater är ju inte gjorda för att man ska få Eufori/Skön känsla, hade du tagit 1 liten tramadol för att lindra smärta hade du "brukat".
Citera
2011-03-28, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Det är så det börjar. Några år senare sitter du och gör ungdomar obekväma med din fräna doft & sluddriga tal
Tala för dig själv kärring

Jag har hållt på ett tag ska du veta, alla slutar inte på samma sätt vettu.
Citera
2011-03-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
tror inte att ts menar att h*n letar efter tv-heroinister precis, tror h*n letade efter fler folk som är i honeymoon stadiet, fast det e ju bara vad jag tror
Vad är "TV-heroinister" för något?

Fast, ja. Som folk har påpekat så hittar du nog dessa människor ute i fest-svängen, hemmafester framförallt.
Alla har någon i sin bekantskapskrets som åtminstone röker ganja.
Senast redigerad av Lee Sterling 2011-03-28 kl. 14:53.
Citera
2011-03-28, 15:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Förvisso har jag vart påverkad av Buprenorfin under en utekväll. Men nej det är inte några partydroger vi pratar om. Din kommentar fick mig att skratta högt då jag såg framför mig 15 st nerspydda 20åringar horsade liggandes på golvet under en fest där det enda som är på är en TV med någon film.
15 stycken nedspydda 20-åringar dräggfulla som ligger på golvet på en fest medan TV'n går på i bakgrunden är väl inte bättre??

Precis som med alkohol beror det ju helt på dosen, du behöver ju inte ta så mycket H att du kräks... Många blir glada och sociala efter en mer måttlig näsa eller fix H! =)
Citera
2011-03-28, 15:59
Medlem
Skägg-Krales avatar
Jag har inte så mycket erfarenheter själv av Horse, bara provat. Lite piller trillar det ju ner ibland.

Men de jag träffat på avdelningar/avgiftning har inte varit några roliga typer. Antagligen för att jag träffar dem på deras livs värsta avtändning.

Och tyvärr, det som jag sett i den riktiga världen skrämmer mig. Det är verkligen ett gäng folk som ligger framför tvn och ser väck ut. Men då är man ju längst ner. Det är ju jävligt bra när man bara provar eller när man börjar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in