2011-03-27, 21:26
Medlem
Precis som rubriken säger så är Google Chrome och Mozilla Firefox blockerat på datorerna som vi har fått i skolan.
Det går att ladda ner installationsfilen förstås och det går även att installera, men när jag försöker öppna programet så kommer det ett felmeddelande som säger "Begränsningar: Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören."

Jag går ettan på gymnasiet (Ja, jag är 18 år) och ska alltså ha den här datorn i skolan i ca två och 1/4 år till och man kan bara använda internet explorer på den. Eftersom internet explorer är det värsta skräpet som har uppfunnits, näst efter Windows Vista, så börjar jag bli gruvligt less på skiten.

Ifall någon vet hur man kan kringgå begränsningen och vill dela med sig av det med mig så vore jag väldigt tacksam Det räcker inte med att vara inloggad som admin, samma felmeddelande kommer ändå upp.
Citera
2011-03-27, 21:29
Medlem
Davideks avatar
var en man och lev med det istället. Explorer är ju fan inte så jävla dåligt, microsekunder hit och dit. Om du dock gnäller vidare kan du väl bara fråga rektorn?
Citera
2011-03-27, 21:31
Medlem
Run3s avatar
Du kan ladda ner en portabel version av Firefox. Bara att googla "Firefox Portable". Alternativt kan du väl ladda ner ett program som fixar fram adminlösenordet åt dig, vilket känns rätt OK då det är DIN dator.
BTW, Vista är inte så kasst sedan alla uppdateringar & SP 2. Vid launch, visst. Men nu, njaaa.
Citera
2011-03-27, 21:32
Medlem
Ultimatrixs avatar
Testa portable SRWare Iron. Precis som Chrome, fast pyttelite annorlunda + det är portabelt
http://www.srware.net/en/software_sr...n_download.php
Citera
2011-03-27, 21:45
Medlem
Ladda hem IE9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in