2011-03-27, 20:34
Medlem
Hejsan, jag sitter vid en laptop som använder Windows 7 Home Premium 64bit och jag ska köpa en ny stationär dator, jag har ingen lust att lägga ut tusen kronor på ett nytt windows men grejen är att jag fick inte med några skivor alls till den här datorn.

Dock står ju det en Produkt key under datorn, kan jag använda den på ett nytt windows eller går den enbart att använda en gång?

Om den går att använda hur får jag windows 7 installations booten?

Tack i förväg!
Citera
2011-03-27, 20:36
Medlem
RandomAccs avatar
Om du lyckas avregistrera din dator borde det gå, men att använda samma cd nyckel på flera olika datorer funkar inte
Citera
2011-03-27, 20:49
Medlem
Är du student kan du få det för ca 120:- va csn
Citera
2011-03-27, 20:52
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Ladda ner det ist http://thepiratebay.org/torrent/6072...ion)_-_Cracked
Citera
2011-03-27, 21:05
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeAwZ
Är du student kan du få det för ca 120:- va csn
Eller om man har MSDN - så får man det gratis.
Citera
2011-03-27, 21:06
Medlem
Jag har haft nerladdat crackat förr och det slutade med att jag ändå fick köpa ett original. :P Lång historia, har tyvärr ingen dvd brännare men går det att bota från USB? Jag har ett på 14gb (16 egentligen men det är alltid mindre kapacitet).
Citera
2011-03-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omeprasol
Jag har haft nerladdat crackat förr och det slutade med att jag ändå fick köpa ett original. :P Lång historia, har tyvärr ingen dvd brännare men går det att bota från USB? Jag har ett på 14gb (16 egentligen men det är alltid mindre kapacitet).

http://www.youtube.com/watch?v=IwgYHxJGiKQ bra svensk guide från swecklockers killarna
Citera
2011-03-27, 21:10
Medlem
Tratts avatar
Citat:

ja det går, men du måste ha ett speciellt program när du bränner ner det till USB-strickan men det är lätt fixat.

Ska leta upp tutorialen fanns på sweclockers.
Citera
2011-03-27, 21:58
Medlem
Kan jag annars ta en HDD som redan har ett OS installerat (xp) och koppla in den i en av hdd platserna på min nya dator?
Citera
2011-03-27, 23:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Kan jag annars ta en HDD som redan har ett OS installerat (xp) och koppla in den i en av hdd platserna på min nya dator?

Ja det kan du, men det är 99% chans att det INTE fungerar eftersom hårdvaran skiljer mellan datorerna om de nu inte är identiska maskiner.
Citera
2011-03-28, 01:07
Medlem
foffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paul.allen
Eller om man har MSDN - så får man det gratis.

Fel, det får man inte för A) du måste betala för MSDN och B) Du får bara använda MSDN licenser för test/utveckling.

Mvh
Bror duktig

-There's no such thing as a free lunch
Citera
2011-04-01, 19:00
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foffen
Fel, det får man inte för A) du måste betala för MSDN och B) Du får bara använda MSDN licenser för test/utveckling.

Mvh
Bror duktig

-There's no such thing as a free lunch
Haha! När jag jag läste fick jag ett MSDN konto utav min skola med 3 licenser till i princip vartenda OS Microsoft samt övriga program dom släppt. Dessa licenser fungerar utmärkt fortfarande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in