2006-10-28, 12:10
Medlem
relativs avatar
På affären där jag handlar dagligen är alla superdupertrevliga, nästan så man får mindervärdeskomplex, utom 2 personer:
- En tant med mongoloidutseende. Snäser otrevligt, ger dödsblickar och kastar kvittot på en. Hennes kassa är alltid tom på folk, trots att de andra kassorna har långa köer.
- En kille i kiosken som är LIVRÄDD för att jobba. Flera gånger har han vägrat lämna ut paket, ljugit om att kortterminaler, datorer och spelmaskiner varit trasiga etc. Han snäser och fräser och himlar med ögonen. Allt för att slippa jobba.
Citera
2006-10-28, 12:22
Medlem
GmbHs avatar
Fast med tanke på alla små söta flickor det jobbar på alla lite större stormarknader, tex Willys, så skulle jag gärna följa med på personalfest eller annan alkoholrelaterad sammankomst. Fantasin skenar.
Citera
2006-10-28, 12:31
Avslutad
Tja, jag var med om nått någorlunda lustigt en gång. Jag är 26 år, och jag hade varit på systembolaget, där får jag visa leg kanske hälften av gångerna jag handlar där. Men en gång hade jag handlat där (utan att behöva visa leg). Sen gick jag in i en vanlig affär, bärandes på systembolagskassen o handlade lite mat, m.m. Sen skulle jag ha cigaretter o kassörskan bad mig om leg för det!
Jag har säkert inte behövt visa leg för cigg sedan jag var 20 år!

Fast en gång för nått år sedan så bad kassörskan mig om leg när jag köpte ett sexpack päroncider (2,25%)... Men jag tror det var för att jag är så snygg, så hon ville veta vem jag är...
Citera
2006-10-28, 12:42
Bannlyst
För några veckor sen så var det en tant före mig i mataffären. Hon betalade bla bla... sen när hon höll på att packa ner allt så märkte hon att en förpackning fryst fisk (eller liknande) vägde för lite. Hon påpekade detta och sa att hon ville ha avdrag på priset. Kassörskan försökte vara trevlig, hon vägde förpackningen och det fattades några gram. Tanten fick då tillbaka 3-5 kronor.

Tanten räknade pengarna, kollade på förpackningen, räknade pengarna... då klagade hon på att hon hade fått för lite pengar.
Kassörskan sa då till henne att hon hade fått tillbaka rätt mängd pengar. Kärringjäveln fortsätter ändå och klaga. Kassörskan säger då åt henne att gå och hämta en ny förpackningen men kärringjäveln sa att det var det sista.
Kassörskan var märkbart irriterad och jag tyckte lite synd om henne. Det finns många dumma kunder...
Efter 10 sekunders tystnad så slängde kärringjäveln förpackningen på kassan och sa att hon inte ville ha den. Hon kände sig lurad och är en snål gammal tjurkärring....blir förbannad när jag skriver det. Kärringjävel!!!
Visst har dagens pensionärer det knapert men man behöver väl fan inte bete sig som hon gjorde. Dessutom så fick hon rätt avdrag på fisken fast hon ville väl ha mer den snåle fan.

Edit: nu märkte jag vid närmare granskning att det klagas på kassaslynor, vilket jag helt glömde bort i min förbannade berättelse.
Citera
2006-10-28, 12:46
Medlem
relativs avatar
Elgstigen: Din historia (huga!) passar nog bättre i tråden om snåla människor. Dock kan ju historier som denna göra att man förstår kassörskorna lite bättre.
Citera
2006-10-29, 00:05
Medlem
BSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vain
Förlåt om det här inlägget är cp, men jag kände mig tvungen att skriva av mig lite...

Var på 7-eleven förut.
Skulle köpa ett paket cigg, men då jag var nyrakad fick jag självklart visa leg.
Tänkte inget mer på det. Är 25 men ser yngre ut, något som jag lärt mig leva med. Big fucking deal liksom... Not!
Men kortterminalen krånglade, och tjejen i kassan frågade "vadå, gör du så bara för att du blev sur för att du fick visa leg eller?"
Wtf??? Bara stod där helt snopen och tänkte "shit, vilken jävla slyna!"...

Sååå... har ni också varit med om otrevlig kassapersonal? ^^

Låter jävligt underligt... Måste ha varit nån gymnasiebrud som knäckte extra eller nåt. Har aldrig varit med om nåt liknande, och skulle aldrig tro att en erfaren kassörska skulle bete sig på det sättet. Å andra sidan har jag inte funnit 7-eleven värdigt att åtnjuta min närvaro och mina pengar, och ännu mindre så nu. De flesta inom servicebranschen vet hur länken mellan kundbemötande och kundantal fungerar, men 7-eleven har jag hört så många skräckhistorier om att jag känner mig tämligen säker i avdela den franchisen i en kategori för sig självt.
Citera
2006-10-29, 00:39
Medlem
Löwenhertzs avatar
Jag tycker följande beteende är oproffsigt och jobbigt:

Man ställer en fråga till en säljare i butiken, t.ex "Säljer ni märke X?"
Om hon, för det är alltid en hon, inte kan svara SKRIKER hon frågan vidare till sin kollega i andra änden av lokalen, i stället för att gå dit och fråga eller hänvisa mig vidare till kollegan.

Hon fungerar liksom som en slags megafon åt mig, jättepraktiskt men väldigt oproffsigt.
Citera
2006-10-29, 00:52
Medlem
V-rocks avatar
Minns fortfarande när jag var 15 och jag och polaren skulle handla alkoholfri cider/läsk på Ica. Det var full rulle i affären och ganska lång kö men tillslut kom vi fram till kassan och skulle betala, då stirrar kärringen på flaskorna och utbrister med kedjerökt förstörd röst;

Äre Alkohol i dom däre?

Vi blir helt jävla paffa och stirrar på kärringen vilket bara gör henne mer misstänksam och får henne att kalla på flera anställda som står och kollar på flaskan, ingen alkoholförteckning finns det men det verkar ingen anställd tänka på och under tiden så växer kön.

Nu ger sig äntligen kärringen och låter oss köpa drickan, allt som allt tog det 10 minuter och rejält med förödmjukelse för en 7 kronors läsk...
Citera
2006-10-29, 01:02
Medlem
BSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Minns fortfarande när jag var 15 och jag och polaren skulle handla alkoholfri cider/läsk på Ica. Det var full rulle i affären och ganska lång kö men tillslut kom vi fram till kassan och skulle betala, då stirrar kärringen på flaskorna och utbrister med kedjerökt förstörd röst;

Äre Alkohol i dom däre?

Vi blir helt jävla paffa och stirrar på kärringen vilket bara gör henne mer misstänksam och får henne att kalla på flera anställda som står och kollar på flaskan, ingen alkoholförteckning finns det men det verkar ingen anställd tänka på och under tiden så växer kön.

Nu ger sig äntligen kärringen och låter oss köpa drickan, allt som allt tog det 10 minuter och rejält med förödmjukelse för en 7 kronors läsk...

Är ni lite blattiga av er?
Citera
2006-10-29, 01:09
Medlem
Boris-Bosses avatar
en grejj som hände var när jag var 14 och skulle köpa lite godis i den närmaste kiosken. Killen som arbetar där( troligen äger skiten) bemöter alla som går dit i min ålder med lite skämt och sånt småsnack. men inte det hände aldrig mig. Killen försöker för övrigt se ut som att han är 20 fast han är 40..

Så när jag tog fram en 20-lapp och la vid kassan för att leta upp nånting annat o betala med så säger han lagom högt

-Så vecklar man ut 20-lappen ochså! och tittade på kunderna bakom mig för att på något sätt få medhåll om att jag va ett jävla dumhuvud.

jag vecklade ut 20-lappen och svor att aldrig mer handla där igen.
Citera
2006-10-29, 01:11
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSO
Är ni lite blattiga av er?

På vilket sätt var vi blattiga min vän, kräver förklaring!
Citera
2006-10-29, 01:22
Medlem
BSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
På vilket sätt var vi blattiga min vän, kräver förklaring!

Det var en fråga. Och jag undrade för att "kärringar", och i synnerhet kärringar som är kassörskor, mycket bekvämt faller in i min kategori över bittra smygrasister med för mycket tid och för lite substans innanför pannbenet.

Hon kanske blev helt ifrån sig av misstänksamhet, och tanken på att kunna sätta fast ett par uppkäftiga brunisungar, när ni langade upp en vara som skulle kunna innehålla någon procenthalt alkohol.

Nå, är ni lite sådär småblattiga av er? Låt höra nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in