2008-07-24, 13:09
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Den där skiten har inte kommit till min stad än, inte vad jag sett iallafall.
Gör den det så kommer jag fan inte gå ut och handla. Blir hemkörd pizza varje dag.

Det är rätt!
Retreat, but no surrender...dag nam it!
Citera
2008-07-24, 13:24
Bannlyst
Fy fan, mitt hat mot de korgfanskapen är enormt. Bränn skiten på bål!
Citera
2008-07-24, 13:46
Medlem
Gott&Blandats avatar
lyfthandtaget sitter ju på långsidan av korgen. hur i helvete ska man kunna lyfta de där utan att de glider snett och skär in i armen?
Citera
2008-07-24, 13:49
Medlem
von_Ss avatar
Skönt att ni håller med! Korvagnsjäveln är ju stor som ett hangarfartyg också så om man ska lyfta den (vilket jag alltid gör då jag inte är 90 år gammal) så får man hålla ut armen i 90 grader nästan så axeln halkar ur led.
Citera
2008-07-24, 13:52
Medlem
Isnatts avatar
"-Får dom hälsa?" har jag lust att säga varje gång jag möter någon annan som drar runt på en likadan vagn som jag själv i butiken
Citera
2008-07-24, 14:04
Medlem
Tenzings avatar
Funnits länge här (i Stockholm city).

Hur sköna som helst, jag har 1.88 och har inga problem alls att dra dom.
Du gör "fel" i såfall.

Och fan vad du överdriver om att dom är svåra att bära, lugna sig lite va!
Citera
2008-07-24, 14:57
Bannlyst
Vägrar släppa maten efter mig som en 90åring, det får vara hur jävla obekvämt som helst att bära dem.
Största problemet är att de tar plats och gör det väldigt svårt att "köra om".
Jag gillar att speedhandla och handla på hemköp numera är som om alla gick omkring med en rollator.
Citera
2008-07-24, 15:26
Medlem
Varnims avatar
Framförallt vill jag ju inte böja mig ner varje gång jag tar en vara för att kunna lägga ner den i "vagnen". Nej, jag föredrar vanliga korgar.
Citera
2008-07-24, 15:30
Medlem
Har väl funnits i några år nu, och jag tycker att de funkar bra på de ställen där de inte har de gamla modellerna - dvs med helt värdelösa hjul. Men jag gillar inte affärer som bara har dessa korgar. Det bästa är om man kan välja vilken typ av korg man vill ha. Ibland handlar man ju inte så mycket och då är en mindre korg bättre.
Citera
2008-07-24, 15:31
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
Framförallt vill jag ju inte böja mig ner varje gång jag tar en vara för att kunna lägga ner den i "vagnen". Nej, jag föredrar vanliga korgar.

Böja sig ned? Vilket oskick..

Man slänger ned varan i dessa korgvagnar.. Vem fan vill vresa med häcken bara för att lägga ned varan i dessa vagnar?
Citera
2008-07-24, 15:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Böja sig ned? Vilket oskick..

Man slänger ned varan i dessa korgvagnar.. Vem fan vill vresa med häcken bara för att lägga ned varan i dessa vagnar?

Men folkölen finns ofta i "slutet" av butiken...inte vill man mosa sina grönsaker och grejer genom att langa ner 3 kilo bärs rakt på dem..
De gamla korgarna gick det hyffsat bra att spara plats till ölen i..men den avsmalnande formen på de nya gör det mycket svårare.
Nu bär jag iofs korgfan ändå, men det gör det ju inte lättare att få plats med ölen.
Förstår dock poängen med de nya korgarna och önskar att det vore som på en butik här i staden där de har både de nya och de gamla så man kan välja efter tycke och smak.
Citera
2008-07-24, 17:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
"-Får dom hälsa?" har jag lust att säga varje gång jag möter någon annan som drar runt på en likadan vagn som jag själv i butiken

bahaha.. dagens garv.. lätt att jag ska göra det nästa gång jag är och handlar.. jag ska bara försöka hålla mig för skratt samtidigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in