2006-07-21, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Hade min farsa stått i kön hade de fått höra en kommentar som verkligen kändes (om personen ifråga är mottaglig). När vi stod i varuutlämningen till Elgiganten så sa han att han var väldigt nära att utropa "Tillverkas varorna under tiden vi väntar?!", men han sa att han inte ville göra expediten arg i onödan utan ville bara komma ifrån det svettiga tillhålet... Han hade dock inte bangat för det om han väntat lite till. Vet inte många som har en sådan "osvenskhet" mentalitet som han, bland annat kan han börja samtala med vem som helst om vad som helst.

Jag hade nog också påpekat att människan var en idiot (inte ordagrannt dock) om hon gjorde som det sades. Visst finns det nonchalanta jävla människor som verkligen slöar när de ska packa ner så ibland undrar jag varför jag själv stressar med att packa ner varorna. Är likadant när man kör bil, folk visar mig ingen hänsyn så varför ska jag göra det? Men det är farligt att börja tänka så och jag kommer förmodligen inte göra det heller
Vilket jävla blod ni måste ha i er släkt! Ingen verkar dra sig för att tänka tokiga saker för er själva! Synd att du inte var där så du nästan kunde sagt idiot och din pappa nästan kunde sagt något drygt! Rackarns alltså
Citera
2006-07-21, 02:52
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksakstraktor
Varför? Att kassan lägger av kan väl knappast någon av de anställda hjälpa?

Själv har jag i en närbutik lyckats hänga kassan. Skulle betala med kort men efter att ha tryckt koden fick jag hjärnsläpp och tryckte "avbryt" istället för "ok". Vad som sedan hände fattar varken jag eller butikspersonalen. Hela systemet tvärhängde, svarade inte på knapptryckningar eller någonting. Efter någon minut lossnade det igen och jag kunde betala. Tur nog var det sent på kvällen och endast en person bakom som hade tålamod att vänta.

Toleransnivån på Hemköp en fredag klockan halv sex brukar vara lägre, för att inte säga obefintlig. Räcker med att kassörskan måste ta femton sekunders paus och knäcka en myntrulle för att folk ska börja hoppa och knyta nävarna i fickan. Undrar just hur länge det dröjer innan någon får spel på riktigt och börjar leka "Falling down"...

På tal om att hänga kassan...

Vill ni jävlas lite med någon OK/Q8 station så skall ni vid något obevakat ögonblick sträcka över näven och dra ett kort i kassan upprepade gånger (ju fler gånger, desto bättre effekt). Garanterat att den kommer att hänga sig inom några timmar om ni drar tillräckligt många gånger.
Sen tar det 10-15 minuter att starta skiten igen *ondskefullt*
Citera
2006-07-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksakstraktor
Varför? Att kassan lägger av kan väl knappast någon av de anställda hjälpa?

Själv har jag i en närbutik lyckats hänga kassan. Skulle betala med kort men efter att ha tryckt koden fick jag hjärnsläpp och tryckte "avbryt" istället för "ok". Vad som sedan hände fattar varken jag eller butikspersonalen. Hela systemet tvärhängde, svarade inte på knapptryckningar eller någonting. Efter någon minut lossnade det igen och jag kunde betala. Tur nog var det sent på kvällen och endast en person bakom som hade tålamod att vänta.

Toleransnivån på Hemköp en fredag klockan halv sex brukar vara lägre, för att inte säga obefintlig. Räcker med att kassörskan måste ta femton sekunders paus och knäcka en myntrulle för att folk ska börja hoppa och knyta nävarna i fickan. Undrar just hur länge det dröjer innan någon får spel på riktigt och börjar leka "Falling down"...

Nja i detta fallet hade den tydligen lagt av för den personen som därför stod och krånglade. En enkel höjning med blicken och en snabb förklaring, så hade jag naturligtvis vandrat vidare till nästa kassa. Istället lät (den i och för sig stressade) kassörskan mig vänta i ganska många minuter, innan hon förklarade att kassan var stängd. Det är möjligt att hon redan hade berättat för någon annan som redan stod i den andra kön, och därför tyckte att hon har ju berättat för "kunderna".

Som sagt en skitsak, men en skitsak som kan arbeta upp adrenalinet till oanade höjder.
Citera
2006-07-21, 09:30
Medlem
Atlantiss avatar
Jag har sommarjobbat ett par somrar i kassan på ett halvlitet snabbköp, ett sånt där lågpris-ställe som har väldigt få anställda. Jag har även en sjuhelvetes yrkesheder och arbetsmoral vad jag än jobbar med. Betalar de mig för mina tjänster ska jag göra bästa möjliga jobb.

Därför finns det inget jag hatar mer än ni äckliga kuksugare som ska stappla fram, fnissa och berätta för mig hur jag ska sköta mig jobb med att kalla på ytterligare en kassa. Jag förstår visserligen att mycket av det hela beror på att inkompetenta kollegor måste uppmärksammas på saker och ting, men likväl är det en jävla förolämpning. Än värre är arroganta fittor som helt sonika ställer sig i en ny kassa och fånglor för att efter en halvminut snorkigt säga att man kanske borde ringa efter en kassa till.

Här är min poäng: Det är kassören/kassörskans bedömning, kunskap och erfarenhet som ska råda för när en ny kassa ska tillkallas. Många lågprisbutiker håller lågt pris eftersom de har så få anställda. I vissa fall är det bara två personer i butiken, varav den ena är på rast, och jag gör bedömningen att med rådande antal kunder i butiken och kön så går det snabbare om jag tar hand om de fyra-fem personerna som står i kö än att min kollega ska tvingas springa hela vägen från lunchrummet (som är precis så långt ifrån kassorna som möjligt) för att ta hand om två stackars kunder. Jag kan givetvis inte basunera ut att det inte finns någon golvpersonal tillgänglig eftersom det är en inbjudan till snatteri och annat tjafs. Och att säga att jag vet bättre än kunden räknas som ohyfs och är ingenting man sysslar med om man ska vara vänlig och tillmötesgående mot kunderna.

Faktum är att de allra flesta gångerna någon har bett mig att öppna en kassa till så har jag avverkat hela kön jag hade, plus några till, innan rövslickaren blir betjänad i sin nya kassa.

Jag hatar er och hoppas att all olycka i världen drabbar er och ingen annan än er.
Citera
2006-07-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Jag har sommarjobbat ett par somrar i kassan på ett halvlitet snabbköp, ett sånt där lågpris-ställe som har väldigt få anställda. Jag har även en sjuhelvetes yrkesheder och arbetsmoral vad jag än jobbar med. Betalar de mig för mina tjänster ska jag göra bästa möjliga jobb.

Därför finns det inget jag hatar mer än ni äckliga kuksugare som ska stappla fram, fnissa och berätta för mig hur jag ska sköta mig jobb med att kalla på ytterligare en kassa. Jag förstår visserligen att mycket av det hela beror på att inkompetenta kollegor måste uppmärksammas på saker och ting, men likväl är det en jävla förolämpning. Än värre är arroganta fittor som helt sonika ställer sig i en ny kassa och fånglor för att efter en halvminut snorkigt säga att man kanske borde ringa efter en kassa till.

Här är min poäng: Det är kassören/kassörskans bedömning, kunskap och erfarenhet som ska råda för när en ny kassa ska tillkallas. Många lågprisbutiker håller lågt pris eftersom de har så få anställda. I vissa fall är det bara två personer i butiken, varav den ena är på rast, och jag gör bedömningen att med rådande antal kunder i butiken och kön så går det snabbare om jag tar hand om de fyra-fem personerna som står i kö än att min kollega ska tvingas springa hela vägen från lunchrummet (som är precis så långt ifrån kassorna som möjligt) för att ta hand om två stackars kunder. Jag kan givetvis inte basunera ut att det inte finns någon golvpersonal tillgänglig eftersom det är en inbjudan till snatteri och annat tjafs. Och att säga att jag vet bättre än kunden räknas som ohyfs och är ingenting man sysslar med om man ska vara vänlig och tillmötesgående mot kunderna.

Faktum är att de allra flesta gångerna någon har bett mig att öppna en kassa till så har jag avverkat hela kön jag hade, plus några till, innan rövslickaren blir betjänad i sin nya kassa.

Jag hatar er och hoppas att all olycka i världen drabbar er och ingen annan än er.

Strålande! Ett fantastiskt inlägg. Kul att höra åsikter från andra sidan kassan.
Citera
2006-07-21, 09:48
Medlem
core_s avatar
Citat:

Du har nu med detta fantastiska inlägg på ett mycket bra sätt basunerat ut vad som susar runt i varje kassabiträdes huvud. En applåd och all heder!

-Edit-
Nåja. Inte alla kanske. Finns ju ganska många rötägg i den branschen. Alla har inte den yrkeshedern. Har själv ett par kollegor som hellre dammar hyllor än pratar med kunder
Citera
2006-07-21, 12:27
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:

Du hatar verkligen ditt jobb, det märks, måste vara förnedrande att jobba sida vid sida med korkade tonårsbrudar som inte kan skilja på en 33 cl och en 50cl burk, och som sjukskriver sig så fort smhi lovar fint väder.
Tänk, jag vet också hur bittert det kan vara, du har faktiskt min sympati, fast jag kommer fortsätta kräva nya kassor, för vet du vad?
Nästan alltid så öppnar dom en ny om man ber om det, konstigt va?
Citera
2006-07-21, 12:50
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Du hatar verkligen ditt jobb, det märks, måste vara förnedrande att jobba sida vid sida med korkade tonårsbrudar som inte kan skilja på en 33 cl och en 50cl burk, och som sjukskriver sig så fort smhi lovar fint väder.
Tänk, jag vet också hur bittert det kan vara, du har faktiskt min sympati, fast jag kommer fortsätta kräva nya kassor, för vet du vad?
Nästan alltid så öppnar dom en ny om man ber om det, konstigt va?

Nu var det tack och lov ett par år sedan jag slutade. Jag vidhåller - det är en direkt jävla förolämpning. Snackar vi ohyfs så ligger det högt upp på listan. Som nämnt tidigare - klart att man öppnar en ny kassa, "kunden har ju alltid rätt", men det hade fortfarande gått snabbare i nio fall av tio om du ställt dig i kön och hållit käften (undantaget när något lobotomerat ALU-projekt sitter i kassan och inte har sett att det står 72 personer i kö).

Men vad vet jag - säger du till pizzabagaren när degen är färdigknådad också?
Citera
2006-07-21, 14:33
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Nu var det tack och lov ett par år sedan jag slutade. Jag vidhåller - det är en direkt jävla förolämpning. Snackar vi ohyfs så ligger det högt upp på listan. Som nämnt tidigare - klart att man öppnar en ny kassa, "kunden har ju alltid rätt", men det hade fortfarande gått snabbare i nio fall av tio om du ställt dig i kön och hållit käften (undantaget när något lobotomerat ALU-projekt sitter i kassan och inte har sett att det står 72 personer i kö).

Men vad vet jag - säger du till pizzabagaren när degen är färdigknådad också?
Jag ber bara personalen öppna en kassa när det är befogat, dessutom brukar pizzabagare vara kompetenta yrkesmän till skillnad från de tomskallar med noll koll som sitter och stirrar ner i varubandet utan en aning om hur lång kassakön är, finns tydligen gott om ALU-projekt även om jag inte hört uttrycket på kanske fem års tid.

Så i nio fall av tio tjänar jag in 5-10 minuter och får dessutom nöjet att läxa upp en nonchalant och inkompetent slöfock som sitter och dagdrömmer om riddare på vita hingstar när hon borde ägna åtminståne 5% av sin minimala hjärnkapacitet åt de människor som betalar hennes lön.

Behöver jag nämna att på coop och ica maxi så scannar jag själv in varorna och slipper då nämvärda köer.
Citera
2006-07-21, 14:40
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag ber bara personalen öppna en kassa när det är befogat, dessutom brukar pizzabagare vara kompetenta yrkesmän till skillnad från de tomskallar med noll koll som sitter och stirrar ner i varubandet utan en aning om hur lång kassakön är, finns tydligen gott om ALU-projekt även om jag inte hört uttrycket på kanske fem års tid.

Så i nio fall av tio tjänar jag in 5-10 minuter och får dessutom nöjet att läxa upp en nonchalant och inkompetent slöfock som sitter och dagdrömmer om riddare på vita hingstar när hon borde ägna åtminståne 5% av sin minimala hjärnkapacitet åt de människor som betalar hennes lön.

Behöver jag nämna att på coop och ica maxi så scannar jag själv in varorna och slipper då nämvärda köer.

Skall man ta upp hela sin arbetstid med att fundera på hur långa köerna är kommer man vara så stressad mot slutet av sitt arbetspass att man lika väl kan stanna och jobba ett antal timmar till. Jag själv skiter högaktningsfullt FULLSTÄNDIGT i kön, utan koncentrerar mig helhjärtat på kunden som står framför mig och vill ha hjälp.
Jag varken lämnar kassalinjen eller kallar på hjälp, för i dom flesta fall har kollegan något annat för sig (En butik drivs inte av sig själv. Alla kan inte stå i kassan jämt) och då får man öppna nästa kassa när han väl är klar med sitt
Citera
2006-07-21, 14:43
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Skall man ta upp hela sin arbetstid med att fundera på hur långa köerna är kommer man vara så stressad mot slutet av sitt arbetspass att man lika väl kan stanna och jobba ett antal timmar till. Jag själv skiter högaktningsfullt FULLSTÄNDIGT i kön, utan koncentrerar mig helhjärtat på kunden som står framför mig och vill ha hjälp.
Jag varken lämnar kassalinjen eller kallar på hjälp, för i dom flesta fall har kollegan något annat för sig (En butik drivs inte av sig själv. Alla kan inte stå i kassan jämt) och då får man öppna nästa kassa när han väl är klar med sitt

Vad jobbar du i för butik? Så att jag aldrig besöker den - ens av misstag.
Citera
2006-07-21, 14:48
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows

Vad jobbar du i för butik? Så att jag aldrig besöker den - ens av misstag.

(Observera nu att det inte är en vanlig matbutik som drivs. Det är en bensinstation med tillhörande livsavdelning)
Jag är fullt ärlig. 50% av tiden har jag möjlighet att överhuvudtaget komma i närheten av någon kassa, resten av tiden måste vigas åt diverse pappersarbete och liknande. Då vi i princip aldrig är fler än 2 stycken i butiken heller, så är det möjligt att folk irriterar sig på att få stå i en kö med en 10 pers. Men vad ska jag göra åt det? Diverse företag vill ha sina pengar insatta inom vissa tider, och det kan jag inte bara skita i.
Väntetid får man räkna med, och om jag nu mot förmodan står själv i kassan så koncentrerar jag mig på kunden framför mig ja. Han blir ju knappast gladare om jag måste diskutera köns längd med 8 andra pers medans han vill ha hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in