2006-05-30, 19:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprut

1. Det säljs kyckling förpackad i plast med arabisk text på (under värsta fågelinfluensa hysterin)
2. Folk köper sådan kyckling.

Helt otroligt jobbigt med kärringar som försöker övertyga kassörskorna om att deras kuponger, som gått ut, inte alls har gått ut och att de minsann ska ha sina 3 kronors rabatt.

Citera
2006-05-31, 02:14
Medlem
slarvers avatar
Jag kör på hemköp gamla billhälls, de har en märke som heter "Eldorado" som är snorbilligt och har helt ok kvalité (förutom snabbkaffet) på sina varor, finns allt från folkök,ost,tvättmedel till plastpåsar.
Det ända kruxet med detta märke är det otroligt fula och smaklösa förpackningar som ser ut komma direkt från DDR.
Man blir deprimerad bara man ser dessa förpackningar, men det får man skita i.
Citera
2006-05-31, 13:41
Medlem
Truxas avatar
Jag brukar sköta mina inköp i en Billhällsbutik. Den är belägen i en göteborgsstadsdel där det torde stå uppenbart för var och en att omkringboende och kunder verkar för en ökad segregation...

Ibland så händer det även att det handlas i en ICA-butik av hög klass.
Citera
2006-05-31, 14:31
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunkern

När jag börjar jobba kommer jag tamejfaan aldrig sätta min fot i en mataffär igen utan kommer handla allt ifrån http://www.netxtra.se/
Det där var nog det värsta till hutlösa priser jag någonsin sett. Är folk verkligen villiga (eller så tjänar man multum i Sthlm) att betala MINST 5:- extra för tex en påse bilar, läsk. Obegripligt i mina ögon.
Om detta företag går runt så lär de göra en rejäl vinst. Är det verkligen värt att betala 30-40 % mer på matkassen för att slippa handla själv...

edit: Trodde naturligtvis att de höga priserna var istället för utkörningsavgift, men icke. De har tydligen mage att slänga på ytterligare en hundring för sånt.
Citera
2006-05-31, 17:31
Medlem
bigMajks avatar
Hör inte riktigt hit.

För någon månad sedan beklagade sig en synskada kvinna genom en insändare i lokaltidningen över att hon inte fick personlig hjälp att handla när hon var på COOP.

Hon tyckte alltså att affären skulle upplåta en person som gick och la hennes mat i kundvagnen. Finns det inte personliga assistenter och liknande för sådant?
Citera
2006-05-31, 21:12
Medlem
526s avatar
Jag storhandlar bara på 7/11. Kassa tjejen e så snuttig och porrig. Har inte vågat bjuda hem henne än
Kan man bara göra det? Liksom bara så där. "Skarau me hem å kolla en rulle och sänka ett rör rött?"
Citera
2006-05-31, 21:20
Medlem
Cataclysms avatar
Jag har turen att jag bor i ett område där jag kan handla till de flesta kedjerna. Willys, ICA, Netto, Coop, Lidl, Hemköp.
Antalet penionärer är klart på Hemköp - beror på bostäderna runtomkring.
Både Netto och Lidl är blandat. Lidl har klart mest invandrare. Netto har penionärer på förmidagar. Har märkt att en del folk har svårt att erkänna att de handlar på Lidl och Netto. Lidl är ju belägen i ett s k fint område där det inte bor några invandrare.
Coop och Willys ligger i bredvid varandra. Coop är fräscht medan Willys är inte direkt städat någon gång. Däremot är kunderna blandat.
Det som förvånar mig mest är köerna. På Netto så brukar inte vara så långa köer. Så fort det bildas en viss kö så klagar folk direkt på personalen på Netto, trotts att de är medvetna om att det handlar om ett lågpriskedja.
På Coop, Hemköp bildas det ofta jättelånga köer (fredagar, helger, vissa eftermiddagar). Jag har inte sett en enda som går till kassörskan och klagar på kön trots att man betalar ett betydligt högre pris på varorna.
Citera
2006-06-01, 10:13
Medlem
fraess avatar
Det beror självklart på var butiken ligger. Då jag är ekonomiskt sinnad handlar jag uteslutande på netto, och här i stockholms närförort är det värdelöst - långa köer och fullt med avskum. När jag däremot handlar på netto i närheten av där jag har min sommarstuga är det rena fröjden.
Citera
2006-06-02, 17:54
Medlem
pundarns avatar
Jag handlar främst på netto i stockholm. Inte så stort utbud men bra priser och rimlig kvalitet. Det är en hel del invandrare, som handlar, och även arbetar där. Inget som stör mig det minsta.

Hemköp är lugnare, har större utbud och det är lite finare folk där, men dyrare priser också. Tycker i stort sett att netto är en intressantare affär.
Citera
2006-06-02, 18:09
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag storhandlar bara på 7/11. Kassa tjejen e så snuttig och porrig. Har inte vågat bjuda hem henne än
Kan man bara göra det? Liksom bara så där. "Skarau me hem å kolla en rulle och sänka ett rör rött?"

7-11 är inte direkt någon butikskedja som utstrålar stil och förfining.
Bara det faktum att dom tydligen har en expedit som går under benämningen
"Kassa tjejen" gör att jag kommer att fundera både en och två gånger innan jag närmar mig entrén till en slik butik i fortsättningen...
Citera
2006-06-02, 18:31
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondlurk
Off-topic: Någon annan som noterat att COOP Forum i Fyrislund (f.d. B&W) har stans i särklass långsammaste kassörskor, samt att de konsekvent stänger en kassa eller två om köerna är kortare än fem personer?
Håller inte med riktigt om Gränby Centrum, träningsoverallsfolket åker dit...

COOP Forum, Fyrislund däremot är riktigt bra. Inte så särskilt billigt men har både fisk- och köttdisk som båda håller mycket hög kvalitet. Stor skillnad från COOP Forum, Gränby. Många av Uppsalas akademiker förlägger sin storhandling till Fyrislund och då hålls sortimentet också därefter.

Beträffande kassorna, varför inte öka på vuxenpoängen med Shop-Express? Nu med självutcheckning. Dvs, du behöver inte en komma i närheten av en kassörska! Blippa på streckkoden, dra medlemskortet, dra kontokortet, klart!
Citera
2006-06-02, 18:40
Medlem
Mr. Flynns avatar
Alla har inte lyxen att handla vilken sorts varor vart de själva önskar utan får slita hårt för sina pengar så självfallet kommer man hitta fler låginkomsttagare i de billigare affärerna än de dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in