2023-07-12, 23:59
Medlem
F.Hansens avatar
Det spelar ingen roll. När jag var ung la personen framför den inte där för att då skulle det vara som en markering, jag betalar inte för dig.
Sen blev det en grej att personen framför la pinnen där för att effektivisera. Typ här tar mina varor slut här är pinnen nu kan du kasta upp ditt skit KÖR.

Så det spelar ingen roll egentligen vem som gör det nu, personen i kassan har relativt bra koll och om varorna skulle blandas ihop skulle både ettan och tvåan vara snabb med att säga, nej det där är inte min.
Citera
2023-07-13, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Har ni reflekterat över vem som borde lägga kundpinnen vid kassan, personen före eller efter? I min erfarenhet är det ofta jag som måste lägga pinnen för att personen framför (anser jag) varit hänsynslös och/eller bristande rumslig medvetenhet.

Om vi tänker praktiskt, borde personen före vara den som lägger pinnen. De har fria händer och kan tydligt se var deras varor slutar. Om personen efter istället gör det, kan det skapa onödiga störningar och ineffektivitet.

Vad är er syn på detta? Brukar ni lägga kundpinnen efter era varor, eller förväntar ni er att personen efter gör det?

Om tråden hamnat fel ber jag mod flytta på den. Om någon vill diskutera problemet med moderna problem så finns det andra trådar. Tack!

Man lägger den när man lagt färdigt varorna.
Citera
2023-07-13, 00:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Man lägger pinnen när man inte har några fler varor. Dvs. man sätter punkt för sitt handlande.

Nackdelen med detta förfarande är ju att det kanske inte kommer någon bakom.
Då har man ju lagt upp pinnen i onödan.
Hon eller han i kassan får sedan sträcka sig efter din pinne och så får hon eller han krämpor i ryggen i hela sitt liv.

/VV
Citera
2023-07-13, 00:20
Medlem
Lägger pinne när jag har slut på varor och jag har någon bakom mig. Lägger inte personen framför mig en pinne så gör jag det bara. Har inget behov av att skapa problem som inte finns, livet är tillräckligt jävligt som det är.
Citera
2023-07-13, 00:34
Medlem
Adobes avatar
Själv kör jag upp pinnen i röven.

Jag anser det inte vara direkt problem, brukar ofta jag lägger pinne framför och bakom de få gånger självskanning inte finns tillgängligt i affären.

Finns betydligt mer saker att störa sig på i affären både som kund och kassör. Ibland knockas pinnen helt åt sidan t.ex när folk lägger runda föremål som flaskor/burkar så att de kommer i rullning på bandet.
Citera
2023-07-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den när äckelpinnen fyller inget syfte och borde förbjudas.
Det är hur enkelt som helst: personen efter väntar med att börja lägga upp sina varor tills personen före har börjat betala, eller det är uppenbart att h*n inte har fler varor. Under tiden h*n tar upp kortet och knappar in koden, eller fumlar med kontanter kan du börja lägga upp dina egna varar.

Du har tydligen aldrig jobbat vid ett löpande band. Eller aldrig jobbat alls?

Givetvis kan man inte, för flödets skull, invänta att föregående kund är klar för betalning.
Citera
2023-07-13, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Du har tydligen aldrig jobbat vid ett löpande band. Eller aldrig jobbat alls?

Givetvis kan man inte, för flödets skull, invänta att föregående kund är klar för betalning.

Jo det kan man, stressgalna människa!
Citera
2023-07-13, 01:20
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Jag lägger dessutom min på längden bakom mina varor.

Då slipper man miffona som bygger berg bakom som får pinnen att gömmas om den läggs på bredden.

Dock alltid lika roligt när personen bakom ”rättar till” pinnen. Då vrider jag tillbaka den. Personen blir helt ställd.
Hahaha! Måste testa den psykningen.

Håller annars med de flesta här. Man lägger pinnen efter sig. Har idioten framför inte lagt någon pinne väntar man tills samtliga av idiotens varor är scannade och betalning pågår.

Har för övrigt jobbat mycket i butik och då även stått i kassan. Det är absolut störande när man måste fråga om även dessa varor tillhör personen som ska betala. Ibland är det inte mer än 10 cm mellan två kunders varor trots att det saknas pinne. Så snälla, för personalens skull, se till att det är väldigt tydligt vilka som är dina varor.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-07-13 kl. 01:25.
Citera
2023-07-13, 01:20
Medlem
Ferhs avatar
Man lägger alltid pinnen efter sina egna varor. Enda undantaget är ifall kassan är tom så det varken står någon bakom eller framför en i kön, för då kan man ju skippa det.

Lägger man inte dit en pinne efter sej och personen bakom inte heller gör det så brukar kassören fråga ifall man tänkt betala för personen bakom en med, och då får man känna sej dum över att man glömt att lägga dit en pinne.
Citera
2023-07-13, 01:25
Medlem
grungewhores avatar
Möjligtvis off topic, men jag har den söligaste jävla kassörskan på min lokala butik. Hade handlat en del varor, och däribland en Folieförpackning som är gul, mitt i varuberget jag byggt på bandet.

När hon kommer till den så slår hon in att jag är redo och betala och eftersom jag slagit in koden redan så avslutas köpet. Hon trodde alltså att folieförpackningen var pinnen emellan kunder.

Hur som helst, kutym är att man lägger sin pinne när man lagt klart sina varor. Om idioten framför inte har hyfs, så lägger man pinnen själv innan man lägger sina egna. Om inte sölkärringen sitter för då kanske den ohyfsade även åker på att betala för mig också.
Citera
2023-07-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jo det kan man, stressgalna människa!

Nej. Det kan man inte. Inte om det skall vara ett flöde.

Om man aldrig haft ett arbete så kanske man inte kan begripa. Vad tror du de som sitter i kassan tycker?
Citera
2023-07-13, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Nej. Det kan man inte. Inte om det skall vara ett flöde.

Om man aldrig haft ett arbete så kanske man inte kan begripa. Vad tror du de som sitter i kassan tycker?

Jag tror dom tycker det är skönt när de får andas lite, en sisådär 60 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in