Citat:
Varför i helvete ska folk bakom en
hetsa på att de ska lägga upp sina varor på bandet när
killen framför MIG ens hunnit betala?
Jag brukar avstyra detta genom att inte gå fram så mkt så att kärringarna inte kan ta fördelarpinnen och lägga upp sin skit.
Likt förbannat blir man knackad på ryggen att akta på sig så att de kan ställa upp sin korg.
Varför i helvete ska folk bakom en
hetsa på att de ska lägga upp sina varor på bandet när
killen framför MIG ens hunnit betala?
Jag brukar avstyra detta genom att inte gå fram så mkt så att kärringarna inte kan ta fördelarpinnen och lägga upp sin skit.
Likt förbannat blir man knackad på ryggen att akta på sig så att de kan ställa upp sin korg.
T om när man är den tredje personen från en betalning vid kassapunkten. Dvs står med sin korg, och har 2 personer framför sig varav bandet är helt ockuperat av den enas varor tills aktiv kund (person1) har gjort klart sin betalning kommer man inte längre. Ren och skär process, flödeslogik men likförbaskat så brukar någon bakom "sucka" och försöka markera sin plats vid rullbandet och klämma sig fram som den fjärde (person4) ! Är denna individ helt dum i huvudet !?
Räddningen kom med de här self-checkout points där man betjänar sig själv. Eller ?
Majoriteten av den generella befolkningen är dumma,lata och vågar inte prova dessa nya tingester utan håller sig därifrån.
Men ändå sliprar idioter genom systemet:
På Coop och liknande kan det finnas 4 stationer (!)
Fyra tomma betjäningskassor och så börjar jag scanna in mina varor på någon av dem, innan man knappt börjar så ställer sig ytterligare någon bakom och "köar" , man har nästan lust att peka på de tre resterande lediga stationerna men det är helt lönlöst.
Folk är så puckade ,slöfockade zombies som går på autopilot man bara häpnar. Det handlar ju inte alltid om ren osäkerhet för den delen heller, ex den där chica- mamman som av tillfället ska på lyckan med self-service men gärna vill glutta lite hur man gör som följa john och därför står och stampar bakom mig utan att inse den stressen det innebär.
Mycket skoj är också att betrakta alla som bara vill ut, att hålla in magen och "ursäkta" sig
förbi en hel kö brukar alltid någon göra och när det är självbetjäningskassor kommer dom ju inte ut genom grindarna utan står där som fån, får panik och känner sig så dumma att de inte ens tar 1 sekund till reflektion:
(ex hur kommer man ut genom dessa grindar annars? Står instruktioner på stolparna?)
Istället får personen om än mer irrationellt beteende av stressen, får gå runt större hinder eller får hasa sig tillbaka och ändå skämma ihjäl sig förbi kön vid den ordinarie kassan.
Senast redigerad av AnimalSkribax 2015-06-16 kl. 22:33.
Senast redigerad av AnimalSkribax 2015-06-16 kl. 22:33.