2014-08-24, 20:00
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zulu859
Det är oerhört irriterande med folk som pratar i mobiler inne i affärer.
En del måste t.o.m göra det under betalningen, va fan så viktigt kan det inte vara.

Det där med irritation över människors telefonvanor kan ju enbart bero på att du inte får vara med i samtalet. Irriterar du dig över när två människor pratar med varandra i affären? Nej, och varför gör du inte det? Jo, för att du hör båda människorna. Varför irriterar du dig på folk som pratar i mobil? Jo, därför att du inte hör vad den andra säger. Men då ska jag berätta för dig att du inte har med det att göra.
Citera
2014-08-24, 20:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det är oerhört irriterande med folk som pratar i mobiler inne i affärer.
En del måste t.o.m göra det under betalningen, va fan så viktigt kan det inte vara.

Sett idioter som helt slutar va med i kön när de ringer, bara står där som fån och pratar när kassörskan väntar på betalning...
Citera
2014-08-24, 20:20
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det där med irritation över människors telefonvanor kan ju enbart bero på att du inte får vara med i samtalet. Irriterar du dig över när två människor pratar med varandra i affären? Nej, och varför gör du inte det? Jo, för att du hör båda människorna. Varför irriterar du dig på folk som pratar i mobil? Jo, därför att du inte hör vad den andra säger. Men då ska jag berätta för dig att du inte har med det att göra.

This. Går man omkring i affären och pratar är det ju inget att bry sig om, såvida man inte gapar i telefonen eller liknande.

Att stå vid kassan och prata däremot... -.-
Citera
2014-08-25, 21:57
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Jag ogillar muslimer med höga hattar som skymmer utsikten, samt all form av mobiltelefoni
oavsett folkgrupp.

Muslimer i höga hattar?
Citera
2014-09-14, 20:46
Medlem
BullzeyePrOs avatar
På mitt lokala apotek är det alltid något jävla psykfall som ska sitta och prata mediciner i kassan där man hämtar ut recept. Förra gången satt en i säkert 30 minuter och ställde fråga efter fråga, herregud allt står i bipackssedeln DIN JÄVLA DÖNICK! Givetvis så är det bara en av 5 kassor öppna också trots att det står 10-20 pers och väntar med biljett för att resten sitter där inne och dricker sitt jävla kaffe.
Man lämnar fram leget säger vilken medicin man ska ha, betalar och sen drar man därifrån. Att det ska va så jävla svårt. Och kom inte och säg att det beror på att de är ensamma, jag har varit ensam hela mitt liv och jag har fan inget behov av att sitta och babbla strunt med människor jag inte känner.

Har inte med saken att göra men annan sak just på apoteket är att när man säger att man ska hämta ut nåt narkotikaklassat preparat så är det som att tiden fryser där inne, man vänder sig om och ser 20 vidöppna ögon i min riktning.

Edit: Ett tilägg, i mataffärer. Stör mig på kassörer/kassörskor som kastar med varorna efter denne slagit in dem, speciellt om man köpt läsk eller dylikt och idioten slänger flaskan framåt så man ser hur kolsyran kommer upp.
Senast redigerad av BullzeyePrO 2014-09-14 kl. 21:18.
Citera
2015-05-17, 23:39
Medlem
Hej.

När kassörskan i t.ex. ICA frågar om jag vill ha kvitto brukar jag säga "nej tack" eller liknande. ÄR det bara för mig som dom verkar bli sura tillbaka då? Är det fel att inte ta emot kvittot?

Nu ibland brukar jag ta emot kvittot bara för att dom inte ska bli sura.

Jag inbillar mig säkert men är lite nyfiken om ni upplever samma som mig?
Citera
2015-05-18, 10:34
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Tack! Jag tar åt mig!
Citera
2015-05-18, 11:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Tack! Jag tar åt mig!
Det där är ju sant till största delen.

Ett problem i sammanhanget är ju dock att när man enbart hör den som pratar i telefon så gör den personen det ofta så oerhört och onödigt högt. Ofta dubbelt så högt som om man råkar avlyssna ett samtal mellan två personer man har i samma buss/affär/whatever.

Det är det som är störande imo, inte faktumet att man inte hör den andra.
Citera
2015-05-26, 22:52
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiepapper
Hej.

När kassörskan i t.ex. ICA frågar om jag vill ha kvitto brukar jag säga "nej tack" eller liknande. ÄR det bara för mig som dom verkar bli sura tillbaka då? Är det fel att inte ta emot kvittot?

Jag känner precis tvärtom! Att inte ta kvitto signalerar liksom till kassörskan att jag litar på henne, att hon inte gjort några fel. Därför undviker jag så ofta som möjligt att ta kvitto
Citera
2015-05-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Jag känner precis tvärtom! Att inte ta kvitto signalerar liksom till kassörskan att jag litar på henne, att hon inte gjort några fel. Därför undviker jag så ofta som möjligt att ta kvitto

Där ser man.. Inte tänkt på d på de viset. Sen vet (?) jag att kassörskan måste erbjuda kvitto.
Citera
2015-05-28, 13:18
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Där ser man.. Inte tänkt på d på de viset. Sen vet (?) jag att kassörskan måste erbjuda kvitto.
Ja kvitto måste alltid erbjudas enligt lag vid kontant betalning. Dit räknas även betalkort.

Citat:
Hej.

Nej de blir inte sura om du inte tar emot kvittot. Se ovan.
Citera
2015-06-16, 20:24
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Jo även det. Så ska kassörskan sitta där och förklara i detalj hur man gör. Det brukar oftast behövas flera gånger också. Sen när det är dags att klicka in pinkoden så frågar kunden vad hen har för kod

Har faktiskt vart med om det en gång. Lång kö var det också och alla verkade lika stressade och irriterande.
Helt otroligt att en del inte vet vilket kön de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in