2009-09-08, 23:52
Bannlyst
Om det är långa köer brukar jag tränga mig före.
Det är inte många som vågar säga emot.
Citera
2009-09-09, 01:15
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Vad är det för jävla skitbutik som har en kassa som tar 5 minuter att komma fram till
Du anar inte, där jag bor kan det ibland ta långt tid beroende på hur mycket folk det är, vilket troligen är värst på fredagar. Bäst är att vara där när pensionärerna kryper runt kring hyllorna och det knappt är några köer.

Fan jag har hört av en nära vän vars moster eller liknande jobbar där och tydligen finns det vissa pensionärer som går runt där i en timme eller flera för att planera sina inköp, vet dock inte hur sant det är men förvånar ju inte mig direkt om de tar väldigt god tid på sig
Citera
2009-09-09, 01:34
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Vad är det för jävla skitbutik som har en kassa som tar 5 minuter att komma fram till

Vad bor du i för bondhåla där det är så få som handlar?
Citera
2009-09-09, 02:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Säg hallelujah för snabbkassor! Vi har en kassa där det är max 10 varor och det är aldrig någon över 30 som handlar i den eftersom att alla gamlingar alltid köper minst 15 varor. Går på ett kick.

yes indeed snabbkassor.. blir på bättre humör då det känns lite mer rättvist.
Citera
2009-09-09, 12:44
Medlem
brianmolkos avatar
kö stå i kö ? ha ha
Citera
2009-09-09, 13:27
Medlem
JudgeDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr YMCA
Allra värst är det när man hamnar i en dålig kö, står där i sisådär fem minuter och just när man börjar lasta upp varorna öppnar de en kassa till.
Senast jag handlade så var min kö precis så långsam att jag hann med att ställa mig först i den nyöppnade kassan
Citera
2009-09-18, 08:46
Medlem
timpakays avatar
Kan skriva lite riktlinjer som jag själv går efter,

1. En person med mycket varor går snabbare än många med lite varor
2. Gamlingar/tjockisar både konsumenter och i kassan = söliga
3. Ser den i kassan rädd ut är den ny/osäker och riskerar att göra nåt fel som tar flera minuter att åtgärda
4. Män, både konsumenter och i kassan är bra, minskar risken för massa babblande
5. Personer som har plånboken framme är ett stort plus
6. Konsumenter (framförallt kvinnor) med en handväska ska oftast rota i den i några minuter innan dom hittar plånboken som oftast är i storlek tegelsten, sedan skall den letas igenom i några minuter innan rätt kort kommer fram
7. Är det en butik du besöker ofta och bara har några få varor, gå till tobaksdisken/speldisken istället
8. Skramlar någon för mycket (gäller oftast polacker och gamlingar) ska dom oftast betala sina 250 kronor med hälften mynt.

Denna analys är fullt möjlig att göra på väg till kassan och resulterar för det mesta i ett tillfredsställande resultat.
Citera
2009-09-18, 16:38
Medlem
Hypnososs avatar
Ta kassan med fulaste kassörskan, hon är oftast den snabbaste och mest erfarna av dom alla också. Den unga, snygga, läckra sitter och tuggar tuggumi och ska fråga sina kollegor femhundrafrågor imellan varje knapptryckning.
Citera
2009-09-18, 18:39
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Kan skriva lite riktlinjer som jag själv går efter,

1. En person med mycket varor går snabbare än många med lite varor
2. Gamlingar/tjockisar både konsumenter och i kassan = söliga
3. Ser den i kassan rädd ut är den ny/osäker och riskerar att göra nåt fel som tar flera minuter att åtgärda
4. Män, både konsumenter och i kassan är bra, minskar risken för massa babblande
5. Personer som har plånboken framme är ett stort plus
6. Konsumenter (framförallt kvinnor) med en handväska ska oftast rota i den i några minuter innan dom hittar plånboken som oftast är i storlek tegelsten, sedan skall den letas igenom i några minuter innan rätt kort kommer fram
7. Är det en butik du besöker ofta och bara har några få varor, gå till tobaksdisken/speldisken istället
8. Skramlar någon för mycket (gäller oftast polacker och gamlingar) ska dom oftast betala sina 250 kronor med hälften mynt.

Denna analys är fullt möjlig att göra på väg till kassan och resulterar för det mesta i ett tillfredsställande resultat.

Bra tips. Jag är oftast inte så stressad av och tar det lugnt men har jag lite bråttom nån gång ska jag se till att ha memorerat dessa.

Tvivlar bara lite nummer 1, fast beror så klart på personer. Är det yngre människor som betalar med kort och knappar in kod och så direkt medan kassören/kassörskan scannar varorna går det riktigt fort.
Citera
2009-09-18, 20:20
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Bra tips. Jag är oftast inte så stressad av och tar det lugnt men har jag lite bråttom nån gång ska jag se till att ha memorerat dessa.

Tvivlar bara lite nummer 1, fast beror så klart på personer. Är det yngre människor som betalar med kort och knappar in kod och så direkt medan kassören/kassörskan scannar varorna går det riktigt fort.

1an beror ju självklart på, men står det en person med en kundvagn i ena och 3-4 med en 5-10 varor var i andra så går den med mycket varor snabbare.

Kan lägga till att personer med barn är ett stort nej också, dom ska oftast hålla på att tillrättavisa barnen samtidigt som betalning sker (oftast i samband med betalning som det mesta slöandet sker).
Citera
2009-09-19, 00:35
Medlem
lycklig_mans avatar
Själv brukar jag avvakta lite om det är kö. Väntar på "personal till kassan"-signalen och spanar sedan runt i lokalen efter en springande person medans jag låtsaskollar priset på tuggummit. Därefter förflyttar jag mig sakta och smidigt mot den kassa som den springande personen intar. Vips så är jag först i kön.
Citera
2009-09-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molis
Jag brukar se vad det är för kassör, ifall h*n har snabb hantering utav varor etc.

Hjälper inte mycket då om det står gamla kärringar i kön. Det går såååååå saaaakta att lägga upp varorna på bandet att man blir tokig. Om dom sedan ska betala med kort så har dom det inte framme utan det tar evigheter och sedan så måste dom dra kortet sådär 4-5 gånger och sedan ska dom slå koden (om dom kommer ihåg den!) vilket även det tar en jävla tid. Sen ska dom småprata lite med kassörskan också!

Dessutom så verkar dom helt oberörda över att hela kön bakom står och stampar och vrider sig.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in