Nu vet jag inte hur nytt detta är för er i storstaden. Men för mig som bor i Dalarna så är det både nytt och cp-röv-irriterande.
Hemköp har alltså kommit med en s k nymodernighet. De har skrotat sina gamla vanliga korgar (SOM VAR SKÖNA SÅ IN I HELVETE) och istället införskaffat en massa korgvagnar. Antagligen enbart för att de säljer så inihelvete dåligt och måste komma på nåt nytt (sänk priset istället...).
De nya korgvagnarna vet jag fan inte hur de har tänkt att man ska använda. Det finns ett "draghandtag" som man ska dra dem i. Men det är byggt för dvärgar och alla som är längre än 1.45 måste gå med bananböjd rygg om de ska dra skiten (vilket är syftet). För oss 99% av befolkningen som inte är superkortväxta så finns fortfarande ett vanligt handtag så man kan lyfta korgen som vanligt. Problemet är bara att hjulanordningen plus draganordningen väger ca 45 kilo extra jämfört med en vanlig hederlig korg och gör lyftandet obekvämt som fan.
Det går både att dra vagnjäveln och lyfta den. Men båda alternativen är sjukt obekväma för en person som inte är cp-mongo. Håll med mig!
http://farm1.static.flickr.com/100/309348103_65adf8e0cc.jpg?v=0 Bild på dumheterna. Död åt den jävla fittan som kom med idén. Antagligen blev han rik på kuppen.
Jag tycker vi ska demonstrera mot dumheterna. Bojkotta Hemköp kanske? Jag gör det redan...