Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
- Folk som prompt ska ha kundvagnen tätt intill sig vart dom än går. "Parkera" för helvete vagnen och välj sen kött/grönsak/mejeriprodukt. Du måste inte hålla en hand på vagnen KONSTANT.
- Folk som hummar, harklar, suckar, stönar när det går långsamt i kassakön. Dom kan lalla runt i butiken och jämföra priser och annat dravel i timmar men dom kan inte vänta en minut extra på att betala.
- Idioter med kort som inte fattar att man kan DRA KORTET PÅ EN GÅNG, INTE VÄNTA tills alla varor är skannade.
- Att kassörskan säger: "var det bra så?". NEJ, jag vill ha ett kilo köttfärs också, kilar du och hämtar det?
Jag har dock slutat störa mig på gamlingar som tar lång tid på sig och ska prata med kassörskan osv. Det är oftast deras enda umgänge under dagen. Jag bjuder på det.
Sen kan vi väl enas om att det heter
kundpinne. Va? Ok?
1. Håller med
2. Håller med
3. Har inte dragit kortet på ett par år, det är väl bara pensionärer utan kod som drar kortet. Vi andra använder chippet och sticker in kortet.
4. Det är väl om du skulle vilja ha saffran, rakblad, cig, lotter eller vad det nu kan vara som finns gömt framme hos kassörskan.