2011-03-27, 15:54
Medlem
Försöker få igång ett spel på nya datorn, men har jävligt svårt att komma överens med Windows 7! Använder Deamon tools lite och monterar iso-filen, och det funkar ju så att man ser att den monteras. Den virtuella cd-enheten på "Den här datorn" är laddad med den isofilen. Men längre än så kommer jag inte, för när jag försöker trycka på CDn så händer ingenting. Och jag lyckades installera spelet på ett annat sätt, men då står det att "CD-Skivan kan inte hittas" när jag kommer in på spelet. Någon som har nå förslag ? Tack som fan på förhand!
Citera
2011-03-27, 16:40
Medlem
RandomAccs avatar
Jag förstod inte riktigt vad som inte funkade men du har alltså mountat iso filen och den syns i "Den här datorn" och när du klickar på den händer inget eller det står att det blir ett fel?

Min slutsats: Korrupt Iso fil, bara tanka om
Citera
2011-03-27, 16:44
Medlem
Precis, inget händer.. Ingen installation kommer upp när jag trycker på den. Men isofilen är det inget fel på, kan gå in på skivan och se alla filer osv. Och jag kan installera spelet på det viset att jag går in och trycker på setupfilen inne på skivan. Men sen när jag installerat spelet och ska lira, så står det att den inte hittar någon skiva! Har installerat det här spelet hundra gånger tidigare på Windows Vista utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in