2011-03-27, 15:45
Medlem
Dreamerss avatar
Hej!
För en tid sedan införskaffade jag mig en Mac Os X snow leopard. Och igår bestämde jag mig för att skaffa något roligt spel man kunde använda som tidsfördriv. En polare tipsade mig om GTA san andreas, han hade laddat ner det och det funkade perfect (Vi har likadana datorer).

Laddade ner den här torrenten: http://thepiratebay.org/torrent/4217...orking_perfect.

Jag avarkiverade zip-filen men när jag ska öppna programmet studsar det till 2 gånger sedan försvinner det bara. Kollade runt på kommentarer på torrenten för att kolla vad man skulle göra åt saken, det fanns dock inga med samma problem.

Är det någon här som vet vad man ska göra? Kan det finnas något program som blockar det? Är ju lite skumt att det funkade för min polare som har samma dator och system.
MVH Dreamers.
Citera
2011-03-28, 18:52
Medlem
robban200s avatar
Tankade samma och för mig funkar det fin fint. Kul med lite GTA. Prova packa upp skiten igen.
Citera
2011-03-29, 14:19
Medlem
vad har du för zipprogram ? kan vara en sån enkel grej, jag använder något som heter istil med extractit, blå/lila böker i ikonen. funkar till allt.
Citera
2011-03-29, 14:24
Medlem
robban200s avatar
Öppnade denna med apples egna.
Citera
2011-03-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban200
Öppnade denna med apples egna.

sedär, prova starta om skiten bara, eller tanka ner det igen. händer ibland att ikonen studsar sen nada. Uppdatera programvaran kanske ? kommit en hel del fixar senaste tiden till OSX
Citera
2011-03-29, 17:14
Medlem
Dreamerss avatar
Jag använder Macs egna unzipp-program.
Har unzippat det minst 40 ggr nu. Det funkar ändå inte.

Så tog kontakt polaren som hade det på sin dator och bad han skicka det till mig. Men inte fan spelade det någon roll, vi har samma dator med samma system så det är väldigt märkvärdigt. Misstänker att jag har något som blockar det från att öppnas helt enkelt. Vet inte vad bara, det enda jag laddat hem sen jag fick datorn är filmer och musik.

Vet någon vad det kan vara som orsakar detta problem? vore tacksam för svar isåfall.
Citera
2011-03-29, 19:12
Medlem
Har du samma grafikkort som honom?

Det där spelet är portat och använder Cider, en slags emulator, för att köra spelet.
Det kommer ha riktigt dålig prestanda och inte funka alls med ATI-grafikkort.
Citera
2011-03-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.

Det där spelet är portat och använder Cider, en slags emulator, för att köra spelet.

Jag har ATI och det funkar perfekt, inget lagg alls någonstans, förstår inte vad du pratar om...
Citera
2011-03-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunmo
Jag har ATI och det funkar perfekt, inget lagg alls någonstans, förstår inte vad du pratar om...

Ok, Ciderspel har dock varit ospelbart på ATI de senaste 5 åren. Torrenten använder enligt beskrivning en ny version av Cider, möjligtvis därför.
Citera
2011-03-29, 20:27
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.

Jag är rätt så säker på att vi har samma grafikort. Tror inte felet ligger där hursomhelst, tror att det är någon säkerhetsinställning som blockar det.

Jag är gravt okunnig när det kommer till sånt här, vore skönt med lite hjälp.
Jag har kollat på systeminställningar om det ligger någon inställning som möjligtvis skulle kunna blockera spelet men hittar inget. Finns det någon säkerhetsinställning som skulle kunna blocka ens?
MVH.
Citera
2011-03-29, 20:30
Medlem
Glockens avatar
Cider är underligt tycker jag. Ibland fungerar det hur bra som helst. Ibland inte alls. Även fast man har samma hårdvara.
Senast redigerad av Glocken 2011-03-29 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in