Jag skulle behöva lite hjälp med några frågor jag hade kring ett dödsfall vi hade i familjen.
Då min farmor avled för lite mer än en vecka sen, undrar jag nu hur det blir med min farfars pension och bostadstillägg. Han kommer inte klara av alla kostnader på enbart sin pension, finns det något tillägg vi kan ansöka om eller kommer resten av familjen behöva stå för dessa kostnader?
Finns det något mer man ska tänka på i sådana här situationer?
Detta är första dödsfallet så vi är helt nya och vet inte exakt hur vi ska agera nu, alla är omtumlade.
Ofta har människor fortsatt att betala en försäkring som de hade via sitt arbete,kolla detta,det faller ju den efterlevande tillgodo. Det är oxå så generöst,att Bostadsbidraget för pensionärer täcker hyran
med 90%,så han kan i lugn och ro bo kvar.
Ofta har människor fortsatt att betala en försäkring som de hade via sitt arbete,kolla detta,det faller ju den efterlevande tillgodo. Det är oxå så generöst,att Bostadsbidraget för pensionärer täcker hyran
med 90%,så han kan i lugn och ro bo kvar.
Tack för hjälpen detta ska kollas upp!
Kommer hennes del av bostadsbidraget skickas över på honom då?
Finns det ingen annan som kan komma med egna erfarenheter?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!