2018-06-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har köpt en IQoro och började använda den 1 juni. Det känns som att refluxen lindras efter andra eller tredje gången per dag som man använder den, men det är alltså min högst subjektiva uppfattning. Enligt tillverkarna själva tar det ofta månader innan träningen ger riktigt märkbara effekter.

Är nyfiken på den uppfinningen.
Citera
2018-06-08, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Är nyfiken på den uppfinningen.

Det är en oerhört enkel grej egentligen men väldigt smart. Men jag kan naturligtvis bara tala för mig själv. Man får själv bedöma om man vill lägga pengar på den.
Citera
2018-06-14, 00:40
Medlem
Hej!

Jag har nog prövat alla mediciner som finns mot magmunsbråck inget tycker jag va tillräckligt effektivt. Det som hjälpte mig var att gå ner i vikt. Otrolig skillnad för mig som hade några extra kg.
Citera
2018-06-14, 06:49
Medlem
ni med reflux får ni också magkatarr emellanåt? typ diarre och illamående? efter alla år me omeprazol verkar magen bli fucked😪
Citera
2018-06-26, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
ni med reflux får ni också magkatarr emellanåt? typ diarre och illamående? efter alla år me omeprazol verkar magen bli fucked😪

Magen fungerar hyfsat men inte så bra som innan refluxen. Nu går jag iofs mest på ranitidin och undviker (es)omeprazol, om jag alls tar någon PPI.

Förresten vill jag uppdatera er om IQoro: jag har faktiskt fått märkbart mindre reflux genom att använda den sedan början av månaden.
Citera
2018-06-28, 05:15
Medlem
OK det började med att jag en helg helt ur det blå började känna mig risig, dåsig i huvudet sedan kom slemmet i luftrören och det sega gula snoret i bihålorna. Ingen smärta eller feber dock.
Aptiten var HELT bortblåst.... gick ner massor utav kilon.

Sedan gav förkylningsdelen med sig lite men magen var värre, fick kräkattacker och sug och smärta mitt i solar plexus vid minsta lilla födointag.

Och ett konstant gnagande i mitten av magen och upp i bröstet.

Åkte in och kollade mig på akuten, ekg, dom såg liten förrändring men dom trodde det var något med magen.

Så nu har det gått 3 dagar sedan jag var på akuten.
Magen är bättre, aptiten börjar komam tillbaka.

MEN när vågar jag äta en pizza igen utan att få samma attacker igen?
Citera
2018-07-10, 19:46
Medlem
Citat:
Magen fungerar hyfsat men inte så bra som innan refluxen. Nu går jag iofs mest på ranitidin och undviker (es)omeprazol, om jag alls tar någon PPI.

Förresten vill jag uppdatera er om IQoro: jag har faktiskt fått märkbart mindre reflux genom att använda den sedan början av månaden.

låter intressant ska köpa en
Citera
2018-07-10, 19:54
Medlem
hur klarar ni alkohol?

jag har festat rätt hårt i alla år trots reflux. ätit omeprazol i 20 år varje dag. dock på sistonde så blir jag illamående efter typ 4-5 öl vilket jämt slutar med att jag kräks sen är kvällen förstörd.

vet inte om det det beror på ölen att magen blir för full eller alkoholen. ??

nästa fest ska jag bara prova att dricka vodka och typ sprite zero. brukar grogga på coca light men koffein kan reta magen.

vad tycker ni funkar bäst mot magen när det gäller alkohol?
Citera
2018-07-12, 16:02
Medlem
cubass avatar
Jag äter Omeprazol just nu. Gjort det 7-8 dagar nu.
Jag känner ingen direkt skillnad.

Haft mina magbesvär ca 5 veckor nu.

Borde jag sluta med Omeprazol eftersom det inte ger någon skillnad efter 7 dagar?
Citera
2018-08-03, 13:39
Medlem
cubass avatar
Vad fungerar bäst för er, Omeprazol eller Esomeprazol?
Citera
2018-08-18, 19:38
Medlem
Citat:

Tack för tipset, jag beställde precis hem en eftersom Omeprazol inte längre är tillräckligt ens i maxdos, har varit tvungen att öka hela tiden också. Hur går det för dig?
Citera
2018-08-23, 13:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Bestämde mig för att göra en rejäl livsstilsförändring när jag tröttnade på återkommande magsår, kombinerat med magkatarr, gerd, halsbränna.

Plockade helt enkelt bort precis allt som gav problem. Alkohol, friterad och rökt mat, gluten, nästan allt socker. Det som fungerar bäst i övrigt är intermittent fasta, äter en enorm sallad varje dag, så får magen vila minst 21 timmar/dygn. 300-400 gram grönsaker som grönkål, spenat, ruccola, persilja, mangold, kål osv. Toppat med dressing, majonnäs, oliver, feta, tonfisk, lax osv så man kommer upp i sitt kaloribehov.

Nu har jag tack och lov blivit av med mina mag- och strupproblem. Magen är hur lugn som helst.

Vad tänker ni om att såna här problem beror på för lite magsyra? Nu när magsåren är läkta så dricker jag citron- och äppelcidervinägervatten varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=SWvvnKqNmNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in