• 1
  • 2
2011-03-27, 19:45
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är väl knappast raketforskning att tömma en yoghurt/filpaket. I bland undrar man om folk ens klarar att själva torka sig i röven när de skitit eller om det är ett lika oöverstigligt problem.
Uppenbarligen är problemet med just dessa förpackningar så pass stort att Plus tar upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
http://svtplay.se/t/102796/plus
Från 21:40 ungefär.
Man trycker in sidorna så den blir vikt och sen trycker ur resten.
Tack för länken!
Citera
2011-03-27, 20:25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Uppenbarligen är problemet med just dessa förpackningar så pass stort att Plus tar upp det.

Tack för länken!
Frågan är dock om det är förpackningens fel eller om folk i allmänhet är för lata eller korkade för att kunna platta till en pappkartong. Jag ger mig fan på att det inte är några problem att tömma det sista ur en bag-in-box vinare, trots att det är betydligt pyssligare.
Citera
2011-03-27, 21:12
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag ger mig fan på att det inte är några problem att tömma det sista ur en bag-in-box vinare, trots att det är betydligt pyssligare.
Haha! Det har du nog rätt i! Men det är betydligt svårare att få ur allt ur den förpackning som TS ondgör sig över än andra förpackningar.
Citera
2011-03-28, 00:14
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Hur har de tänkt att man ska få ut filmjölken ur förpackningarna med skruvkork? Visst, det är bra med återförslutningsbara förpackningar, men jag offrar hellre det för att kunna få ut den sista halvlitern känns det som. De gamla förpackningarna var det bara att vika ut flikarna på och klämma, dessa får man stå och hålla upp och ned i en timme känns det som.

Det är dessa små monster jag pratar om: http://arla.se/upload/Puffbilder/Sto...lmjolk_nya.jpg

Jag brukar hälla i en skvätt mjölk och skaka om. Sen är det bara hälla ur den sista slatten filmjölk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in