Hur har de tänkt att man ska få ut filmjölken ur förpackningarna med skruvkork? Visst, det är bra med återförslutningsbara förpackningar, men jag offrar hellre det för att kunna få ut den sista halvlitern känns det som. De gamla förpackningarna var det bara att vika ut flikarna på och klämma, dessa får man stå och hålla upp och ned i en timme känns det som.
Just de förpackningarna har fått kritik just för att ca 10% av innehållet slängs. De som är lägre och bredare och som går att vika ut så de blir platta har nästan inget innehåll som slängs.
Dricker/äter inte filmjölk själv men handlar det ibland när min flickvän vill ha.. Hon gillar inte heller de förpackningar som Arla börjat köra med och som finns med på TS bild, så hon ber mig alltid köpa en filmjölk som inte har skruvkork. Jag har aldrig varit med om att de inte finns i någon affär, alltid något företag som fortfarande har det.
Så bojkotta skruvkorkarna om man nu inte får ut allt av innehållet, så säljer Arla mindre också och de är ju bra om de gjort förpackningarna sämre.
Jag fattar inte problemet, det är väl bara att vika upp bottnen och platta ihop paketet så att resten kläms ut precis som på likadana förpackningar utan skruvkork?
Det är väl knappast raketforskning att tömma en yoghurt/filpaket. I bland undrar man om folk ens klarar att själva torka sig i röven när de skitit eller om det är ett lika oöverstigligt problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!