2011-03-27, 13:36
Medlem
Densomvet83s avatar
Tror egentligen att det kommer gå över av sitt självt, men få honom att inse att det är på låtsas, bakom kulisserna osv.

När en kompis lillebror hade sett The ring och var lite upprörd så fick jag honom att skratta bort det, ofta ni inte tyckte att det såg lite kul ut när horan kom ut ur tvn?
Citera
2011-03-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
Ge honom lite godis, säg att det inte är på riktigt och eventuellt sätt igång någon mysigare film typ me and marley och kolla med honom.

Ärligt talat så är killen 12 år, det går över sålänge han inte har något psykiska problem. Tror han bara behöver tänka på något annat nu och umgås lite med sitt trygga syskon.

Det är lugnt, det ordnar sig.

Tack!
Citera
2011-03-27, 13:41
Medlem
Jepp, utöver att låta tiden gå så är det bästa att lära honom ett och annat än filmproduktion, så han slipper leva sig in så mycket i filmernas handling. Så får han vettigare smak på kuppen också. Ge honom en samlingsvolym med Cahiers du cinéma från 50- och 60-talen.
Citera
2011-03-27, 14:41
Avslutad
Ha!

Denna tråd hör hemma i Psykologi-forumet!

Din lillebror verkar vara en idiot f.ö.

Eftersom att tiden läker alla sår så skall ni som familj prata om det han såg och förklara vad det var han såg, och varför det han såg gestaltades så. Förhoppningsvis är han inte allt för bliven baklänges så han kommer fram till att det visst bara är en film, i underhållningssyfte samt i försäljningssyfte. Sedan att det finns onda och/eller störda människor.

Känner inte din bror till WW2?! Det är ju bra mkt hemskare än valfri Saw-film! Kom nu bara ihåg att informera honom väl, så att han inte faller för lockelsen att se A Serbian Film.

För att avsluta lite pedagogiskt, diplomatiskt, filosofisk, poetiskt och psykologiskt vill jag bara säga att barn är framtiden och världssjälens omålade tavla. Vuxna är idioter!
Citera
2011-03-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ha!

Denna tråd hör hemma i Psykologi-forumet!

Din lillebror verkar vara en idiot f.ö.

Eftersom att tiden läker alla sår så skall ni som familj prata om det han såg och förklara vad det var han såg, och varför det han såg gestaltades så. Förhoppningsvis är han inte allt för bliven baklänges så han kommer fram till att det visst bara är en film, i underhållningssyfte samt i försäljningssyfte. Sedan att det finns onda och/eller störda människor.

Känner inte din bror till WW2?! Det är ju bra mkt hemskare än valfri Saw-film! Kom nu bara ihåg att informera honom väl, så att han inte faller för lockelsen att se A Serbian Film.

För att avsluta lite pedagogiskt, diplomatiskt, filosofisk, poetiskt och psykologiskt vill jag bara säga att barn är framtiden och världssjälens omålade tavla. Vuxna är idioter!

Jag tror inte att han är rädd. Han säger själv att han inte är rädd men han har svårt att sätta ord på det han känner. Tror det handlar om att han är illa berörd av det han har sätt, vilket faller sig helt naturligt men kan vara svårt att hantera som tolvåring.
Citera
2011-03-27, 16:46
Medlem
Akashas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parnasuss
Jag tror inte att han är rädd. Han säger själv att han inte är rädd men han har svårt att sätta ord på det han känner. Tror det handlar om att han är illa berörd av det han har sätt, vilket faller sig helt naturligt men kan vara svårt att hantera som tolvåring.
Det kanske är naturligt men knappast bra för killen, vem vill vara kompis med en fjolla som gråter av att se saw filmerna? Många som har ansvar för barn måste inse att man inte kan skydda dom för evigt, och man kanske bara förvärrar barnets liv genom att bete sig som en bög. Hängde på hemsidor som rotten.com och liknande när jag var 12 och det gjorde mig bara starkare psykiskt.
Citera
2011-03-27, 20:07
Medlem
StefPhoenixs avatar
Tydligen lärde han sig heller inget av dem.
Citera
2011-03-27, 20:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha
Hängde på hemsidor som rotten.com och liknande när jag var 12 och det gjorde mig bara starkare psykiskt.

Känner igen mig i det som du skriver, även om jag inte direkt blivit starkare psykiskt rent generellt men gentemot våldsskildringar på film och bild så.
Citera
2011-03-27, 22:04
Medlem
Bret-Harts avatar
Studio S avsnittet om videovåld kan ni ju titta på tillsammans så kanske Skräckfilms sjukan ger sig
Citera
2011-03-27, 22:18
Medlem
Gameboy92s avatar
Schysst brorsa du är som försöker hjälpa honom. Hade min lillebrorsa varit en sån fikus hade jag tvingat honom se på pain olympics, och skrattat ihjäl mig
Citera
2011-03-27, 22:23
Medlem
"Det är bara ketchup".

Du får väl snacka med honom om vad som är jobbigt. Han är väl gammal nog för att fatta att det bara är på skoj?

Sen att Saw-filmerna är helt värdelösa är ju en annan sak men det är väl mest olyckligt.
Citera
2011-03-27, 22:27
Medlem
Polisanmäl idioterna som visar filmen för minderårig? Filmen har åldersgräns så borde det inte vara straffbar att visa den för barn? Jag tycker det är tragiskt att det finns vuxna som låter barn ser såna filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in