• 1
  • 2
2011-03-27, 11:13
Medlem
Hur många dagar förskjuts ägglossningen när man tagit dagen-efter-piller? Har letat men hittar inget svaaaar!!
Citera
2011-03-27, 11:21
Medlem
hmm, du kanske kan hitta något. Borde ju finnas runt om nätverket så skulle tro att du kan läsa lite här och där. http://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-grav...Akut-p-piller/

Men vadå förskjuts :S? är jag bakom flötet? det är väll så att det inte blir något alls? alltså den förskjuts inte? risken för att bli med barn när man tagit dagen efter piller är väldigt liten att man blir med barn. Så det är väll en permanent lösning på att du inte ska bli barn just den gången :P? har säkert fel är kille :P
Senast redigerad av brongan 2011-03-27 kl. 11:25.
Citera
2011-03-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brongan
hmm, du kanske kan hitta något. Borde ju finnas runt om nätverket så skulle tro att du kan läsa lite här och där. http://www.umo.se/Sex/Skydd-mot-grav...Akut-p-piller/
Fanns inget i den länken, och har inte hittat det någonstans på nätet. Någon måste veta??
Citera
2011-03-27, 11:27
Medlem
Utveckla vad du vill veta! förstår inte vad du är ute efter.
Citera
2011-03-27, 11:30
Medlem
Citat:
Utveckla vad du vill veta! förstår inte vad du är ute efter.

Ponera att jag sätter på min tjej dagen innan ägglossning. Hon tar ett akut-piller för att skjuta upp ägglossningen. Min fråga är således; när kommer ägglossningen ist? Dagen efter? Tre dagar efter? En vecka? En månad? Ett år? Ja, du förstår poängen...
Citera
2011-03-27, 11:30
Medlem
Inom cirka tre veckor ska man göra ett graviditetstest för att se om behandlingen har verkat. Om du saknar en bra preventivmetod kan du få gratis rådgivning hos en barnmorska eller gynekolog. Passa också gärna på att kontrollera att du inte har smittats av en könssjukdom. Där tror jag du har svaret.

Kan nog inte hjälpa dig mer. Men det är väll en akut effekt på skiten?
Senast redigerad av brongan 2011-03-27 kl. 11:33.
Citera
2011-03-27, 11:33
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedoro
Ponera att jag sätter på min tjej dagen innan ägglossning. Hon tar ett akut-piller för att skjuta upp ägglossningen. Min fråga är således; när kommer ägglossningen ist? Dagen efter? Tre dagar efter? En vecka? En månad? Ett år? Ja, du förstår poängen...
Dagen efter piller skjuter inte upp någon jävla ägglossning, var har du fått det ifrån? Och att knulla någon vid ägglossning och tro att ett dagen efter piller ska hjälpa mot graviditet, ja då är man på gränsen till för korkad för att ha lov att idka samlag. Jag håller tummarna för att ni inte råkar föröka er.
Citera
2011-03-27, 11:34
Medlem
Citat:
Inom cirka tre veckor ska man göra ett graviditetstest för att se om behandlingen har verkat. Om du saknar en bra preventivmetod kan du få gratis rådgivning hos en barnmorska eller gynekolog. Passa också gärna på att kontrollera att du inte har smittats av en könssjukdom. Där tror jag du har svaret.

Haha, nej nej, där var inte svaret. Jag undrar BARA hur många dagar pillret skjuter upp ägglossningen. Inget annat. Men tack ändå
Citera
2011-03-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Dagen efter piller skjuter inte upp någon jävla ägglossning, var har du fått det ifrån? Och att knulla någon vid ägglossning och tro att ett dagen efter piller ska hjälpa mot graviditet, ja då är man på gränsen till för korkad för att ha lov att idka samlag. Jag håller tummarna för att ni inte råkar föröka er.

Jävla fikus, läs länken ovanför så ser du vart jag fått det ifrån.
Svälj huvudet och byt kropp!
Citera
2011-03-27, 11:42
Medlem
Citat:
Haha, nej nej, där var inte svaret. Jag undrar BARA hur många dagar pillret skjuter upp ägglossningen. Inget annat. Men tack ändå

Alltså du måste vara ute och cyklar. Vad är grejen? varför vill du veta?. Räcker det inte att veta att dagen efter piller har en minimal chans på att det inte funkar. Därför kollar man sig efter 3 veckor? du har ju inget du är ute efter. är det bara på skoj du vill veta detta eller? för jag förstår inte ett skit vad du är ute efter. Med tanke på att det räcker att veta att det är en akut behandling. Men jag ska inte skriva mer förstår bara inte vad du är ute efter. Alla svar som finns på nätverket räcker mer än väl. Tack för mig pz out
Citera
2011-03-27, 11:46
Medlem
Citat:
Alltså du måste vara ute och cyklar. Vad är grejen? varför vill du veta?. Räcker det inte att veta att dagen efter piller har en minimal chans på att det inte funkar. Därför kollar man sig efter 3 veckor? du har ju inget du är ute efter. är det bara på skoj du vill veta detta eller? för jag förstår inte ett skit vad du är ute efter. Med tanke på att det räcker att veta att det är en akut behandling. Men jag ska inte skriva mer förstår bara inte vad du är ute efter. Alla svar som finns på nätverket räcker mer än väl. Tack för mig pz out

Men shiat, sedan när behöver man på flashback motivera VARFÖR man undrar något?
Jag vill veta vilken dag tjejen haft sin ägglossning så jag kan sätta på henne i muttan igen utan risker. Nöjd?
Citera
2011-03-27, 11:48
Medlem
Citat:
Men shiat, sedan när behöver man på flashback motivera VARFÖR man undrar något?
Jag vill veta vilken dag tjejen haft sin ägglossning så jag kan sätta på henne i muttan igen utan risker. Nöjd?

Men det står ju på sidorna att man ska kolla sig efter 3 veckor, Räcker inte det att lista ut att det är ingen exakt tid?. Du förstår ju inte:P. Det är väll olika? hon vet väll när hon får sin mens lol. Det är bara vänta och se när hon får mensen. Trodde man kunde tänka så långt :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in