2004-09-17, 07:35
Medlem
Auditors avatar
Jo.. kom över ett par flänsar å lite pasta på "jobbet" (praktiserar)

tänkte sätta dem på mitt grafikkortsminne, borde vara bättre än inget?
bara lite provisoriskt sådär som test, minnerna sitter under liksom, har ni nått tipps på hur man får dem att sitta kvar? har ej tillgång till kylpastelim..
å ett gummiband lär väll pajja av värmen efter ett slag?

finsn det några faror med hea proceduren? jag kan väll knappast göra saken värre vad beträffande värme... Garrantin kanske pajjar, men jag tror jag kan torka av det så att det inte märks. Kortet lär hursomhelst inte gå sönder av det...
Citera
2004-09-17, 07:56
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor

bara lite provisoriskt sådär som test, minnerna sitter under liksom, har ni nått tipps på hur man får dem att sitta kvar? har ej tillgång till kylpastelim..

finsn det några faror med hea proceduren? jag kan väll knappast göra saken värre vad beträffande värme... Garrantin kanske pajjar, men jag tror jag kan torka av det så att det inte märks. Kortet lär hursomhelst inte gå sönder av det...

En fråga bara, varför vill du kyla grafikortsminnet? Ett minne brukar väl inte bli varmt. Är det integrerad grafik på moderkortet?
Citera
2004-09-17, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auditor

Prova att gegga dit dem med flänsost
Citera
2004-09-17, 21:38
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sater
En fråga bara, varför vill du kyla grafikortsminnet? Ett minne brukar väl inte bli varmt. Är det integrerad grafik på moderkortet?

minnerna verkar bli grymmt varma om man skulle vilja överklocka..
den värsta prestanda ökningen verkar juh ligga i minnerna.. hmmz.. eller har jag fått allt om bakfoten

näh.. men det verkar vara ett enkelt ingrepp.. rent praktiskt skulel jag vilja ha tipps på att hålla flänsen på plats.
Citera
2004-09-17, 21:59
Bannlyst
Epoxylim på hörnen där du inte sätter kylpasta.
Citera
2004-09-17, 22:11
Medlem
ETT TIPS!

Som jag fick av signaturen ReEgg till mitt problem med att kylflänsen till processorn på grafikkortet, hade lossnat: några -ReEgg tipsade om 4, jag använde två- små klickar två-komponent lim -FÖRUTOM KYLPASTAN- i kanterna av fastsättnings ytorna.

Och ReEgg skriver att det fungerade jättebra för henne. Som också min fläns blev fastsatt; förutom att jag därefter hade att byta ut hela kortet som det var bränt.
Dock konstaterar jag att fabrikanten av kortet, hade fäst flänsen mot processorn genom gummi upphägningar till kortet; där alltså processorn satt fast. Att alltså flänsen hade en viss möjlighet att röra sig relativt processorn; för kanske värmeutvidning?

Edit: ...som sagt som ovan.
Citera
2004-09-18, 12:37
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
ETT TIPS!

Som jag fick av signaturen ReEgg till mitt problem med att kylflänsen till processorn på grafikkortet, hade lossnat: några -ReEgg tipsade om 4, jag använde två- små klickar två-komponent lim -FÖRUTOM KYLPASTAN- i kanterna av fastsättnings ytorna.

Och ReEgg skriver att det fungerade jättebra för henne. Som också min fläns blev fastsatt; förutom att jag därefter hade att byta ut hela kortet som det var bränt.
Dock konstaterar jag att fabrikanten av kortet, hade fäst flänsen mot processorn genom gummi upphägningar till kortet; där alltså processorn satt fast. Att alltså flänsen hade en viss möjlighet att röra sig relativt processorn; för kanske värmeutvidning?

Edit: ...som sagt som ovan.

hmm.. förstog inte så mkt av det där du

men ja.. lite lim.. men då försvinner möjligheten att få dän skiten om det skulle pajja.. å då skriker de på mig om jag vill ha nytt på garrantin..

funderat lite på klädnypor eller liknande.. bara för att testa lite i början
Citera
2005-08-03, 23:53
Bannlyst
gummiband kanske är en lösning?

borra ett hål och sätt en "pinne" i på andra sidan plåten..
om det inte sitter vågrätt i burken när den står upp.

hur som helst så är gummiband ganska bra, har spännt upp ett par extra fläktar mitt i burken med hjälp av gummiband och en massa massa pill..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in