2011-03-26, 19:44
Medlem
Har alltid undrat varför? Hände för några år sedan och varje gång jag sitter längre i toaletten tappar jag bort känseln på ena benet.

När jag går upp igen så känns det så jävla obehagligt. Så obehagligt att man nästan gråter när man rör golvet med foten.

Varför händer detta?
Citera
2011-03-26, 19:47
Medlem
Skitonds avatar
Hände mig senast imorse Att ena eller båda benen somnar när man sitter ett tag på toaletten är nog inte speciellt ovanligt och verkligen inte farligt
Citera
Medlem
BenAsslicks avatar
Du stryper ju blodtillförseln vilket gör att benet domnar.

Lutar du dig lite framåt? För mig försvinner blodet till benen på någon enstaka minut när jag är framåtlutad (tex när jag läser serier eller använder laptopen).
Citera
Medlem
Är ingen expert, men antar att det beror på att benet somnar. Du sitter å skiter så länge att blodflödet till benet försvåras vilket får dig att tappa känsel eller att det börjar sticka. Jag kan få ont i knävecket av samma anledning ibland...
Citera
Medlem
maxioffs avatar
Ojojoj. Hoppas att det inte utvecklar sig:
http://www.youtube.com/watch?v=Jl4W2AiZr2E

Är det inte så att benet somnar helt enkelt då?
Citera
2011-03-26, 20:05
Medlem
Eyelashs avatar
Shit TS, tittade upp vilka trådar du har startat innan. Du mår inte så bra va?

ONT; inget blod-> benet somnar.
Citera
2011-03-26, 20:06
Medlem
Händer mig också ibland, speciellt vid långsittningar (gillar att läsa tidningar), för mig så räcker det att jag lyfter på ena benet så blodet får strömma till.
Citera
2011-03-26, 20:15
Medlem
Jag mår bra

Så detta är vanligt och inget allvarligt? Vad bra!

Jag brukar luta mig lite ja, och spelar antingen på iPhonen eller läser tidningar. Konstigt att det bara händer just det benet.

Jag kanske börjar lägga ut många frågor om sjukdomar, dessa händer inte nyligen. Ville bara få svar, tack så mycket!
Citera
2011-03-26, 20:30
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyelash
Shit TS

Nä händer mig också, du lutar dig fram och pressar ner benet mot toalett kanten vilket trycker på den tjocka ådern som går i benet... ungefär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in