2011-03-26, 19:43
Medlem
Hej

Det är så att jag har formaterat om datorn och installerat om Windows vista home premium. Men nu är det så att aktivitetsfältet, fönsterna är stora, ikonerna är stora. Eller rättare sagt allting verkar vara zoomat på skärmen för att beskriva det bildligt.

Jag undrar hur man ska göra för att få bort denna zoomade skärmen?

Jag har försökt gå in på bildskärmsinställningar och försökt ändra men det går inte göra någonting där. Det går inte ändra markören för bildpunkter med mera. Och där finns 2 stycken alternativ för bildskärmen och den går alltid tillbaka till bildskärmsinställning nummer 1 (allmän Pnp-Bildskärm) även om jag har tryckt verkställ på bildskärmsinställning nummer 2 (standard bildskärm).

Det är en bärbar jag har.

Jag har kollat så att alla drivrutiner är det nyaste och det ska det vara om man ska tro LG update.

Tack på förhand.

Tobias
Citera
2011-03-26, 19:45
Medlem
mazin95s avatar
Skulle man kunna be om en printscreen?
Citera
2011-03-26, 19:45
Medlem
RandomAccs avatar
Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning sedan ändrar du "upplösning" borde lösa ditt problem
Citera
2011-03-26, 19:58
Medlem
http://img859.imageshack.us/i/namnlsi.jpg/

Här är en printscreen som efterfrågat. Hoppas den visar problemet

Jag har försökt gå på bildskärmsinställningar och ändra 1280x800 som nuvarande och då är zoomen som minst och det är den högsta upplösningen jag kan ha på allmän PnP-bildskärminställning. Om jag ändrar åt mindre så blir zoomen gigantiskt och man ser ingenting mer än fönstret.
Citera
2011-03-26, 20:04
Medlem
RandomAccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watten
http://img859.imageshack.us/i/namnlsi.jpg/

Här är en printscreen som efterfrågat. Hoppas den visar problemet

Jag har försökt gå på bildskärmsinställningar och ändra 1280x800 som nuvarande och då är zoomen som minst och det är den högsta upplösningen jag kan ha på allmän PnP-bildskärminställning. Om jag ändrar åt mindre så blir zoomen gigantiskt och man ser ingenting mer än fönstret.

Jag tycker det inte ser så farligt ut, har själv just den "zoomen" på min dator
Citera
2011-03-26, 20:06
Medlem
stilltons avatar
Control Panel\Appearance and Personalization\Display
ser ut som den är inställd på 150% nu. ändra till 100%
Citera
2011-03-26, 20:06
Medlem
mazin95s avatar
Ser ganska normalt ut, skulle kunna vara mindre, men det funkar ju. Du borde försöka mecka runt med inställningar. Du kanske har valt fel på nåt.
Citera
2011-03-26, 20:26
Medlem
Lyckades lösa det med tack av er hjälp eller vad man ska säga. Den var inställd på lättläst eller något liknade hette det som gjorde att den förstorade allting.

Så tack så mycket för hjälpen från alla. Tråden har avverkat sitt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in