2011-03-26, 18:02
Medlem
som i titeln kan man äta en måltid till frukost? Jag har gjort för många måltider som man kanske inte riktigt kan frysa in och undrar om man kan göra sin frukost till en lunch kanske?
Citera
2011-03-26, 18:05
Medlem
Skita i frukosten och äta lunch istället, eller äta en lunch-liknande frukost? Det går väl... Men jag tycker det känns lite "tungt" för magen att ta emot tidigt på morgonen.
Citera
2011-03-26, 18:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustafsson20
som i titeln kan man äta en måltid till frukost? Jag har gjort för många måltider som man kanske inte riktigt kan frysa in och undrar om man kan göra sin frukost till en lunch kanske?
Varför inte. Den springande punkten är tidpunkten för måltiden. Äter du din frukost vid 13-tiden så har blodsockret sjunkit alldeles för mycket. Detta är förstås inte så bra ur hälsosynpunkt, vare sid det rör sig om diabetiker eller friska individer.

~Paul~
Citera
2011-03-26, 18:15
Medlem
sjeeps avatar
I manga lander finns det ingen speciell frukostmat. Inga problem alls, har sjalv inte atit frukostmat pa flera ar nu
Citera
2011-03-26, 18:19
Medlem
Själv brukar jag äta frukost mat till lunch/middag ibland om jag inte kommer på något annat, koka ihop ett par ägg, värm några mackor, ta fram diverse tilltugg och välj o vraka!

OnT: Det finns inga nackdelar med det!
Citera
2011-03-26, 18:33
Medlem
Om du är orolig att du skulle få i dig för många kalorier,så reglerar det sig självt under dagen.
Om du är sund i din inställning till mat,då antar jag att du kanske bara vill äta något lättare
på kvällen i stället.
Citera
2011-03-27, 14:03
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustafsson20
Det är klart du kan göra det. Själv åt jag Chili con carne (tillagad igår) med ris, kaffe att dricka till det, vid halvnio i morse.
Citera
2011-03-27, 16:33
Medlem
Kautings avatar
Har gjort det i några veckor dvs att äta lunchmåltid runt kl09-10 och tycker det funkar utmärkt. Känner mig mycket piggare än om jag käkar frukost och sen en tung lunch. Så rekommenderar det, om de finns några medicinska fördelar/nackdelar låter jag vara osagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in