2011-03-26, 14:54
Bannlyst
Heej! Jag har laddade ner The social network för ett tag sen och kollade på min dator. Filmen är en "MKV fil så jag spelade den i Divx eller vad det heter? Men när jag skulle sätta in den i DVD så står det no disc. Det menas väl då att min dvd inte tar MKV filer? "Jag förde över filmen via ett usb minne"
så hur ändrar jag så att filen blir en vanlig fil... alltså inte MkV. Filmen är en HD film. "The.Social.Network.2010.720p.BRRiP.x264.AAC.m kv-Zen_Bud"

/Skulle så gärna vilja se det en gång till
Citera
2011-03-26, 14:57
Medlem
conter1s avatar
Använd Format Factory. Och konvertera den till valfritt format, tex avi
Citera
2011-03-26, 14:58
Medlem
Solid.Alvedons avatar
vad är ett vanligt format?
Citera
2011-03-26, 14:59
Medlem
Ultimatrixs avatar
http://www.afterdawn.com/guides/arch...h_freeware.cfm tog mig 30 sec att googla
Citera
2011-03-26, 15:00
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
vad är ett vanligt format?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Filmfor...video_och_film

Men det är nog inte det han menar. Han menar nog .avi
Citera
2011-03-26, 15:12
Medlem
Om du vill bränna en dvd så ladda ner en dvd å bränn den.

Det du vill göra nu är att ladda ner en 720p bluray rip som du vill nerkonvertera till dvd o_O.

Lite som att köpa en glassbil och ta sönder den med en gasskärare och bygga en liten BMX av den för att göra ett litet hopp i skogen.
Citera
2011-03-26, 15:15
Medlem
Usch, dvd. Enda rätta är att hooka upp datorn till TV:n ! Konvertering av format är tidsödande!
Citera
2011-03-26, 15:47
Medlem
qrizzes avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//mod
Citera
2011-03-26, 15:49
Medlem
qrizzes avatar
Trodde MKV är ett vanligt filmformat nu för tiden.

Eller ja det är en conainer med en massa skit i sig. Men använd för ex HD-filmer.
Jag brukar använda mig utav http://handbrake.fr/
Citera
2011-03-26, 19:03
Medlem
Vi måste veta vad ett "vanligt filformat" är för något först Vad stödjer din DVD-spelare?

För övrigt:
MKV är ett vanligt filformat. Det är vida överlägset till exempel AVI, då du kan ha flera ljudströmmar samtidigt (där jag bor vill folk se filmer dubbade, och då kan det vara bra att rippa med flera ljudspår i samma fil), inbyggda subtitles (valbara då alltså) och en massa goda saker som du inte kan med de flesta andra format.
Citera
2011-03-26, 20:02
Medlem
Är inte mkv ett format för HD filmer? Matroska med andra ord istället för mkv! Jag kanske har bildat mig helt fel uppfattning!?
Citera
2011-03-26, 21:11
Medlem
conter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmpen
Är inte mkv ett format för HD filmer? Matroska med andra ord istället för mkv! Jag kanske har bildat mig helt fel uppfattning!?

Du har rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in