2011-03-26, 14:34
Medlem
dawns avatar
Hej och hallå.

Det börjar kännas som hög tid för mig att införskaffa en sån där übertrendig och framförallt jättedyr smartphone här nån gång under sommar eller höst.

Och jag är mer vilsen än vad som är mäsnkligt.

Jag har siktet inställt på en Samsung Galaxy S II men innan jag bestämmer mig så vill jag veta vad för andra telefoner som kommer släppas på marknaden inom den närmsta tiden. Tidsmässigt så kan jag nog vänta till julhandeln och jag vill därför ha någolunda koll på vilka s.k. flaggskepp alla övriga tillverkare lanserar.

Vad har Sony Ericsson, HTC och Nokia på ingång? Finns det andra tillverkare som även de har något riktigt stort och smarrigt på gång? Apple orkar jag bara inte med, så iPhones tar jag bort ur ekvationen.

Ni som har järnkoll, upplys mig om vad som komma skall i denna marknad av obarmhärtigt dyra telefoner!

Tack på förhand!

/d
Citera
2011-03-26, 14:38
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Ni som har järnkoll, upplys mig om vad som komma skall i denna marknad av obarmhärtigt dyra telefoner!

3Dskärmar och dualcore processorer känns väldigt just nu. Där har ju LG och HTC sina modeller, Samsung GSII har ju sin dualcore som du säger.
Citera
2011-03-26, 14:40
Medlem
Slatslatslatss avatar
http://www.htc.com/europe/press.aspx...8004&lang=1033
HTC's nya smartphones som kommer ut under Q2.
Citera
2011-03-26, 14:50
Medlem
ugge_das_boots avatar
Nokia kommer med helt nya modeller, droppar symbian och kör windows. Runt jul nån gång lär man se de första modellerna. Lär göra avtryck på marknaden
Citera
2011-03-26, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Nokia kommer med helt nya modeller, droppar symbian och kör windows. Runt jul nån gång lär man se de första modellerna. Lär göra avtryck på marknaden
Otroligt mycket kvar!
Citera
2011-03-26, 16:24
Bannlyst
ser framemot ip5
Citera
2011-03-26, 16:53
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
3Dskärmar och dualcore processorer känns väldigt just nu. Där har ju LG och HTC sina modeller, Samsung GSII har ju sin dualcore som du säger.

Jag vet inte om jag förstod dig fullt ut men; LG och HTC kommer att ha 3D-skärmar och Dual Core-processorer på sina telefoner och Samsung, i Galaxy S II, bara kommer ha en Dual Core-processor?

Citat:
Ursprungligen postat av mexes5
ser framemot ip5

Jag jobbar med Apples telefoner och har fått avsmak, så det kommer aldrig att bli aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot

Ja! Jag är väldigt nyfiken på denna fusion mellan Nokia och Microsoft. Två giganter inom sina områden som har ett gemensamt problem; de har ingen konkurrenskraftig smartphone. Får de till en monstertelefon så lutar jag åt deras håll.

I alla fall, fortsätt att överrösa mig med tankar, ideer och förslag. Jag är många saker men dock jag är inte ekonomiskt oberoende så jag vill känna mig jävligt säker innan jag blåser en tredjedels månadslön på elitisk elektronisk extravagans.
Citera
2011-03-26, 17:13
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Jag vet inte om jag förstod dig fullt ut men; LG och HTC kommer att ha 3D-skärmar och Dual Core-processorer på sina telefoner och Samsung, i Galaxy S II, bara kommer ha en Dual Core-processor?

Så långt är jag informerad om jag nu inte har missuppfattat något.
Citera
2011-03-26, 17:16
Medlem
shogun-rs avatar
Tycker Incredible S och den nya Desire har väldigt mediokra förbättringar mot Desire och Desire HD. Kan man vänta till sommar och början på hösten så verkar dom här vara riktigt grymma.

http://www.swedroid.se/rykten-kring-...hd-upplosning/

http://www.idg.se/2.1085/1.375066/3d...a-vag-fran-htc

Frågan är ju om dessa kommer till Sverige men det får vi verkligen hoppas.
Citera
2011-03-26, 17:39
Medlem
Slingshots avatar
Jag hoppas dom kommer satsa på bättre batterier med mer mAh i framtiden, säg 2000 mAh., behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in