2011-06-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Stridspilot åtalad för upprepad misshandel av sin familj

Jag skulle vilja uttrycka mycket kränkande om denne machohjälte, men han är inte dömd ännu så jag håller tyst. Jag bara frågar stillsamt, är det någon som vet mer?

borde man inte ta honom ur flygande tjänst? .... jag menar fram tills att han blev oskyldigt förklarad hade han då flygande tjänst eller fick han sitta vid ett något lugnare och säkrare skrivbord? Löpande flygerfarenhet hade han ju kunnat få i simulator ändå ju ....
Senast redigerad av FulAgent007 2011-06-08 kl. 23:44.
Citera
2011-06-08, 23:48
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Den tilltalade friades helt.
Där ser man.
Tack för de sammanfattningar som gjorts ur domen så jag slipper läsa den. Jag kommer förmodligen att få mardrömmar om AKH/UK/Pipertanten iaf...
Citera
2011-06-09, 01:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ne, inte automatiskt. Någon måste överklaga, men det är säkert det du menar. Jag vill bara förtydlliga för de som inte är lika juridiskt pålästa som du.
Överprövar automatiskt alla överklagade fall, skrev jag...
Citera
2011-06-09, 05:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Överprövar automatiskt alla överklagade fall, skrev jag...
Rätt.
Citera
2011-06-09, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Självklart ska vi vänta tills dess domen vinner laga kraft, men jag är inte säker på att Hovrätten ens beviljar prövningstillstånd i detta fall. Jag kanske kan börja samla ihop riset så länge?

Du kan lugnt börja samla ihop riset, och förbereda platserna för häxorna.
Frågan är ju hur många som borde brinna i det här fallet.

//Reimer
Citera
2011-07-07, 14:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du kan lugnt börja samla ihop riset, och förbereda platserna för häxorna.
Frågan är ju hur många som borde brinna i det här fallet.

//Reimer
Vänta med tändvätskan. Åklagaren och målsägarna har överklagat.
Citera
2011-07-07, 23:42
Medlem
Baertlings avatar
Suck...
Men jag tror iofs inte att det blir lättare för dem i hovrätten, men vi får se.
Citera
2011-08-06, 17:23
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Vänta med tändvätskan. Åklagaren och målsägarna har överklagat.

När ska detta mål upp i HovR så vi kan få domen där ifrån? Sedan kan vi börja bränna häxor som Lotta M på AKH och andra batikhäxor så som JP,BH på ATSUB bla.

Så kan pappan i detta fall få upprättelse från denna trådstart och vi kan få ytterligare en falsk anmälan till handlingarna.

Har skrivit det tidigare, men kan inte dessa damer som Lotta M på AKH Johanna Piper på ATSUB mfl någon gång bli dömda för egenmäktighet med barn eller kidnappning och där med satta inom lås och bom, detta vore på tiden snart.
Citera
2011-08-06, 17:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
När ska detta mål upp i HovR så vi kan få domen där ifrån?
Datum för förhandling är inte fastställt. Det är inget prioriterat mål, eftersom ingen är häktad.
Citera
2011-08-06, 17:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
När ska detta mål upp i HovR så vi kan få domen där ifrån? Sedan kan vi börja bränna häxor som Lotta M på AKH och andra batikhäxor så som JP,BH på ATSUB bla.

Så kan pappan i detta fall få upprättelse från denna trådstart och vi kan få ytterligare en falsk anmälan till handlingarna.

Har skrivit det tidigare, men kan inte dessa damer som Lotta M på AKH Johanna Piper på ATSUB mfl någon gång bli dömda för egenmäktighet med barn eller kidnappning och där med satta inom lås och bom, detta vore på tiden snart.

Vore en välgärning men jag börjar tvivla på att det kommer att hända under min livstid och
då är jag inte lastgammal.

Statsfeminismens grepp är hårt om samhället och speciellt om rättsväsendet tänk
på Marianne Ny som uppfinner nya sätt att fängsla män hela tiden.

//Reimer
Citera
2011-08-06, 17:56
Medlem
kolvass avatar
Detta är så oerhört tragiskt för alla inblandade och jag hoppas verkligen på att sådana här falska anklagelser blir hårt straffade, där bör även de som hjälpt U, t.ex kvinnojourer osv. bli dömda.
Citera
2011-08-06, 17:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Detta är så oerhört tragiskt för alla inblandade och jag hoppas verkligen på att sådana här falska anklagelser blir hårt straffade, där bör även de som hjälpt U, t.ex kvinnojourer osv. bli dömda.
I så fall skulle inga kvinnojourer våga finnas kvar. En förutsättning för deras verksamhet är att de tror på kvinnan, och skyddar henne från mannen. Det är andra som får avgöra skuldfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in